آیفون ۱۶ دربرابر گلکسی اس ۲۴ و پیکسل ۹

چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸
مطالعه 9 دقیقه
رنگ‌بندی آیفون ۱۶
با معرفی آیفون ۱۶، رقابت پرچم‌دار‌های کامپکت داغ‌تر از همیشه می‌شود؛ اما آیا جدیدترین گوشی اپل می‌تواند گلکسی S24 و پیکسل ۹ را از سر راه بردارد؟
تبلیغات

اپل در مراسم It's Glowtime گوشی‌های آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس را همراه با طراحی جدید و پردازنده‌ی قدرتمندتر به‌عنوان دو عضو ابتدایی پرچم‌داران جدید خود معرفی کرد.

شرکت‌هایی مانند سامسونگ و گوگل قبل از اپل پرچم‌داران ۲۰۲۴ را معرفی کرده بودند؛ پرچم‌دارانی که در اکثر زمینه‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و حتی در زمین بازی خودِ اپل، یعنی نرم‌افزار، بسیار درخشان ظاهر می‌شوند.

در این مقاله بخش‌های مختلف آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس را با گلکسی S24، گلکسی S24 پلاس و پیکسل ۹ مقایسه می‌کنیم تا ببینیم نمایندگان اپل می‌توانند نمایندگان سامسونگ و گوگل را به‌چالش بکشند یا خیر.

طراحی و کیفیت ساخت

کار با پیکسل ۹
زومیت

اپل امسال برخلاف مدل‌های پرو، طراحی آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس را تغییر داد و آن را به‌چیزی که در آیفون X (بخوانید آیفون ۱۰) دیده بودیم، نزدیک‌تر کرد؛ البته اپل در گوشی‌های جدیدش به سنت‌گرایی صرف دست نزده است و معیار‌هایش با سال ۲۰۲۴ همخوانی دارند.

فریم آلومینیومی گوشی‌های آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس اکنون پذیرای دکمه‌های Action Button و Camera Control است. مورد دوم از الگوهای لمسی مختلفی برای کنترل دوربین پشتیبانی می‌کند و در به‌روزرسانی‌های بعدی قابلیت‌های بیشتری دریافت می‌کند.

شیشه‌‌‌ای از جنس گوریلا گلس و آخرین نسل سرامیک شیلد وظیفه‌ی محافظت از بخش پشتی و جلویی آيفون‌ها را به‌عهده دارند. اپل می‌گوید آخرین نسل سرامیک شیلد به‌لطف فرمولاسیون پیشرفته‌اش، دو برابر سخت‌تر از شیشه‌ی هر گوشی دیگری است.

نمای پشت و جلو آیفون ۱۶ رنگ آبی
Apple

با نگاهی به طراحی پیکسل ۹ متوجه می‌شویم که طراحی این گوشی به‌اصطلاح آیفونی‌تر از همیشه شده است. از حاشیه‌های صفحه‌نمایش گرفته تا نبود انحنا، همگی ما را وادار می‌کنند تا شباهت زیاد بین نماینده‌ی گوگل و آیفون ۱۶ را بپذیریم.

ماژول دوربین گوشی گوگل مدل پیکسل ۹ ظاهری بیضی‌شکل پیدا کرده است و دیگر به فریم دستگاه متصل نیست تا حس‌وحالی مدرن‌تر به‌کاربران القا کند. فریم محصول نام‌برده جنس آلومینیومی دارد و شیشه‌ای از جنس گوریلا گلس ویکتوس ۲ از بخش جلویی و پشتی محافظت می‌کند.

آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس طراحی جدیدی دارند و از رقبا مقاوم‌تر هستند

در سوی دیگر میدان گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس قرار دارند که از طراحی مشابه گلکسی S23 بهره می‌برند. اگر به گوشه‌های تیزتر گوشی‌ها‌ی مذکور دقت کنیم، متوجه تفاوت بین طراحی آن‌ها با نمایندگان گوگل و اپل می‌شویم.

تمام گوشی‌ها گواهی IP68 دارند؛ با این‌ تفاوت که خانواده‌ی آیفون ۱۶ به‌مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۶ متری آب دوام می‌آورند. اگر مدل‌های پلاس را درنظر نگیریم، آیفون ۱۶ و گلکسی S24 و پیکسل ۹ برای کسانی که به‌فکر خرید گوشی کامپکت هستند، گزینه‌های بسیار مناسبی به‌شمار می‌روند.

صفحه‌نمایش و باتری

گلکسی S24 پلاس در دست
عکاس: محمد مردانه / زومیت

صفحه‌نمایش تمام گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۶، گلکسی S24 و پیکسل ۹ از نوع اولد است و به‌دلیل ماهیت پرچم‌دار گوشی‌ها، بی‌شک با نمایشگر‌های بسیار باکیفیتی رو‌به‌رو هستیم؛ اما تفاوت‌های آشکاری وجود دارد که بعد از جدول مقایسه، آن‌ها را بیان می‌کنیم.

نام گوشی

مشخصات صفحه‌نمایش

آیفون ۱۶

۶٫۱ اینچی از نوع Super Retina XDR OLED باوضوح ۱۱۷۹ در ۲۵۵۶ پیکسل و نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی. نمایشگر ۱۰ بیتی با حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیتی و پشتیبانی از HDR10 و دالبی‌ ویژن.

آیفون ۱۶ پلاس

۶٫۷ اینچی از نوع Super Retina XDR OLED باوضوح ۱۲۹۰ در ۲۷۹۶ پیکسل و نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی. نمایشگر ۱۰ بیتی با حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیتی و پشتیبانی از HDR10 و دالبی‌ ویژن.

گلکسی S24

۶٫۲ اینچی از نوع Dynamic LTPO AMOLED 2X باوضوح ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی. نمایشگر ۸ بیتی با حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیتی و پشتیبانی از +HDR10

گلکسی S24 پلاس

۶٫۷ اینچی از نوع Dynamic LTPO AMOLED 2X باوضوح ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی. نمایشگر ۸ بیتی با حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیتی و پشتیبانی از +HDR10.

پیکسل ۹

۶٫۳ اینچی از نوع Actua display باوضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۲۴ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی. نمایشگر ۸ بیتی با حداکثر روشنایی ۲۷۰۰ نیتی و پشتیبانی از +HDR10.

با نگاهی به جدول بالا متوجه می‌شویم که گوشی سامسونگ مدل گلکسی S24 پلاس از رقبا وضوح بیشتری دارد. در بررسی‌های ما نمایندگان سامسونگ و گوگل موفق شدند به‌ترتیب به روشنایی خیره‌کننده‌ی ۲۹۰۰ و ۲۷۰۰ نیتی برسند؛ بنابراین تا زمان رسیدن آیفون‌های جدید به دفتر زومیت و با توجه به روشنایی اعلامی اپل، باید آیفون ۱۶ را در رتبه‌ی آخر قرار بدهیم.

آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس در سال ۲۰۲۴ نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی دارند که از دید برخی کاربران بسیار فاجعه‌بار به‌نظر می‌رسد. سه گوشی دیگر نمایشگر ۱۲۰ هرتزی دارند و برتری مشهودی نسبت‌ به آیفون‌ها دارند؛ البته کهکشانی‌های سامسونگ برخلاف پیکسل صفحه‌نمایش LTPO دارند.

پنل جلویی آیفون ۱۶
آیفون ۱۶ به‌جای استفاده از حفره در نمایشگر، از داینامیک آیلند استفاده می‌کند.
Apple

آیفون‌ها از استاندارد دالبی ویژن پشتیبانی می‌کنند، پس یا پنل ۱۰ بیتی دارند یا به‌کمک فناوری FRC حس پنل‌های ۱۰ بیتی را به‌کاربران القا می‌کنند. سری گلکسی S24 و پیکسل ۹ پنل ۸ بیتی دارند که مانند نرخ ۶۰ هرتزی آیفون‌ها از دید برخی کاربران فاجعه‌بار به‌نظر می‌رسد. باید به هر دو دسته حق داد، زیرا میان‌رده‌هایی مانند پوکو X6 پرو با قیمت به‌مراتب کمتر، هم نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و هم پنل ۱۲ بیتی (به‌کمک فناوری FRC) دارند.

اپل به‌طور رسمی ظرفیت باتری آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس را اعلام نکرده است، اما ظاهراً این گوشی‌ها باتری‌های ۳۵۶۱ و ۴۰۰۶ میلی‌آمپرساعتی دارند. هر دو دستگاه در ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد شارژ می‌شوند و از شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی (۲۵ واتی در صورت استفاده از MagSafe) پشتیبانی می‌کنند.

آيفون ۱۶ در سال ۲۰۲۴ همچنان از صفحه‌‌نمایش ۶۰ هرتزی استفاده می‌کند

گلکسی اس ۲۴ و گلکسی S24 پلاس باتری‌های ۴۰۰۰ و ۴۹۰۰ میلی‌‌آمپرساعتی دارند و ‌به‌ترتیب از شارژ سیمی ۲۵ و ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کنند و از توان شارژ بی‌سیم مشابهی با آیفون ۱۶ بهره می‌برند. پیکسل ۹ باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد و از شارژ سیمی و بی‌سیم ۲۷ و ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

اپل می‌گوید باتری آیفون 16 و آیفون 16 پلاس در هنگام پخش ویدیو ۲۲ و ۲۷ ساعت دوام می‌آورد. طبق تست‌های زومیت، باتری‌های سه گوشی دیگر در هنگام پخش ویدیو حدود ۱۸ ساعت دوام می‌آورند و در جایگاهی پایین‌تر از آیفون‌ها قرار می‌گیرند.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

بازی Call of Duty در پیکسل ۹
زومیت

گلکسی S24، آیفون ۱۶ و پیکسل ۹ به‌ترتیب از پردازنده‌های اگزینوس ۲۴۰۰ (مدل‌های جهانی) و A18 و تنسور G4 استفاده می‌کنند. در همین ابتدا بگذارید خیالتان را راحت کنم؛ تنسور G4 در مقابل دو پردازنده‌ی دیگر هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

تراشه‌ی چهار نانومتری تنسور G4 در واحد سی‌پی‌یو از یک هسته‌ی ۳٫۱ گیگاهرتزی Cortex-X4 و سه هسته‌ی ۲٫۶ گیگاهرتزی Cortex-A720 و چهار هسته‌ی ۱٫۹۲ گیگاهرتزی Cortex-A520 استفاده می‌کند. این تراشه از پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G715 MP7 بهره می‌برد و از بلوتوث ۵٫۳ و وای‌فای ۷ پشتیبانی می‌کند.

تراشه‌ی اگزینوس ۲۴۰۰ نیز چهار نانومتری است و در واحد سی‌پی‌یو از یک هسته‌ی ۳٫۲۰ گیگاهرتزی Cortex-X4 و دو هسته‌ی ۲٫۹۰ گیگاهرتزی Cortex-A720 و سه هسته‌ی ۲٫۶۰ گیگاهرتزی Cortex-A720 و چهار هسته‌ی ۱٫۹۵ گیگاهرتزی Cortex A520 بهره می‌گیرد. کار‌های گرافیکی را واحد Xclipse 940 انجام می‌دهد.

هوش مصنوعی Apple Intelligence روی سری آیفون ۱۶
Apple

پردازنده‌ی سه نانومتری A18 اپل ۶ هسته دارد و به‌ادعای کوپرتینویی‌ها ۳۰ درصد سریع‌تر از A16 Bionic است و ۳۰ درصد انرژی کمتری از آن مصرف می‌کند. این پردازنده به‌لطف واحد پردازش عصبی ۱۶ هسته‌ای و پردازنده‌ی گرافیکی قوی می‌تواند قابلیت‌های اپل اینتلیجنس و بازی‌های AAA را اجرا کند.

پردازنده‌ی پیکسل ۹ حتی در رقابت با گوشی‌های قاتل‌پرچم‌دار هم عاجز می‌ماند

پردازنده‌ی اگزینوس ۲۴۰۰ پیشرفت قابل‌ توجهی نسبت‌ به قبل داشته است و پردازنده‌ی A18 هم عملکردی هم‌سطح A17 پرو دارد؛ همان پردازنده‌ای که در مدل‌های پرو آیفون ۱۵ شاهد استفاده از آن هستیم.

از لحاظ نرم‌افزاری، هر دو سری گلکسی S24 و پیکسل ۹ تا هفت سال به‌روزرسانی بزرگ نرم‌افزاری دریافت می‌کنند و تعداد زیادی قابلیت مبتنی‌بر هوش مصنوعی دارند. سری آیفون ۱۶ با سیستم‌عامل iOS 18 معرفی شدند و قرار است با دریافت iOS 18.1 موجی از ویژگی‌های هوش مصنوعی دریافت کنند.

دوربین

صحبت کردن با پیکسل ۹
زومیت

به‌راحتی می‌توان گفت که دوربین‌ تمام گوشی‌های مورد مقایسه عملکرد مطلوبی دارد؛ اما یک‌سری تفاوت مهم وجود دارد که بعد از جدول به‌ آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

نام گوشی

مشخصات دوربین اصلی

مشخصات دوربین فوق‌ عریض

مشخصات دوربین تله‌فوتو

گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس

وضوح ۵۰ مگاپیکسلی، فوکوس خودکار تشخیص فاز، حسگر 1/1.56 اینچی، دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال

وضوح ۱۲ مگاپیکسلی، میدان دید ۱۲۰ درجه، حسگر 1/2.55‌ اینچی و دیافراگم f/2.2

وضوح ۱۰ مگاپیکسلی، فوکوس خودکار تشخیص فاز، زوم اپتیکال ۳ برابری، حسگر 1/3.94 اینچی، دیافراگم f/2.4 و لرزشگیر اپتیکال

آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس

وضوح ۴۸ مگاپیکسلی، فوکوس خودکار دوال پیکسل تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر از نوع سنسور شیفت، حسگر 1/1.56 اینچی و دیافراگم f/1.6

وضوح ۱۲ مگاپیکسلی، فوکوس خودکار دوال پیکسل تشخیص فاز، پیکسل‌های 0.7 میکرومتری و دریافراگم f/2.2

-

پیکسل ۹

وضوح ۵۰ مگاپیکسلی، فوکوس خودکار دوال پیکسل تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر، حسگر 1/1.31 اینچی و دیافراگم f/1.68

وضوح ۴۸ مگاپیکسلی، فوکوس خودکار تشخیص فاز چندجهتی، حسگر 1/2.55 اینچی و دریافراگم f/1.7

-

همان‌طور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید آيفون ۱۶، آیفون ۱۶ پلاس و پیکسل ۹ دوربین تله‌فوتو ندارند و در زمینه‌ی زوم عقب‌تر از گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس قرار می‌گیرند؛ البته دوربین اصلی آیفون‌ها می‌تواند به‌عنوان دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی عمل کند، اما به‌احتمال زیاد عملکرد آن در حد دوربین تله‌فوتوی مجزای گلکسی S24 نخواهد بود.

آيفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس و پیکسل ۹ می‌توانند ویدیو‌های 4K با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کنند، ولی گلکسی S24 می‌تواند ویدیو‌های 8K با نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه هم ضبط کند و یک قدم جلوتر از سایرین قرار بگیرد.

گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس برخلاف رقبا دوربین تله‌فوتو دارند

دوربین سلفی گلکسی‌ها و آيفون‌ها ۱۶ مگاپیکسلی است و پیکسل ۹ از یک دوربین سلفی ۱۰٫۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. دوربین سلفی هر سه گوشی می‌تواند ویدیو‌های 4K با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کند.

تفاوت مهم دیگر به دکمه‌ی کمرا کنترل آیفون ۱۶ برمی‌گردد؛ دکمه‌ای که توانایی تشخیص لمس را دارد و می‌توان به‌کمک آن بین دوربین‌ها جا‌به‌جا شد و زوم کرد. آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس اکنون می‌توانند عکس‌های ماکرو بگیرند و ویدیوی سه‌بعدی ضبط کنند.

جمع‌بندی

جدیدترین مدل‌های گوشی آیفون با سخت‌افزار و طراحی جدید می‌توانند به‌راحتی پرچم‌داران سامسونگ و گوگل را به‌چالش بکشند. به‌عنوان مثال، آیفون ۱۶ به‌سادگی پیکسل ۹ را در زمینه‌ی عملکرد پردازشی از پیش‌رو بر‌می‌دارد.

گلکسی S24 و پیکسل ۹ هم دست‌وپا بسته نیستند و در زمینه‌‌ی پشتیبانی نرم‌افزاری و قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. دوربین هر سه گوشی عملکردی عالی دارد، اما دوربین تله‌فوتوی مجزا می‌تواند باعث برتری کهکشانی‌های سامسونگ بشود.

قیمت آیفون ۱۶ و قیمت آیفون ۱۶ پلاس به‌ترتیب ۷۹۹ و ۸۹۹ دلار است. این یعنی مدل پلاس آیفون ۱۶ حدود ۱۰۰ دلار کمتر از گلکسی S24 پلاس قیمت دارد. قیمت پیکسل ۹ نیز در همان محدوده‌ی آیفون ۱۶ قرار می‌گیرد.

مقایسه 4 محصول
پنل جلو و پشت گوشی موبایل آیفون 16 اپل آبی / Apple iPhone 16آیفون 16 اپلپنل جلو و پشت گوشی موبایل آیفون 16 پلاس اپل صورتی / Apple iPhone 16 Plusآیفون 16 پلاس اپلپنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی اس 24 سامسونگ خاکستری / Samsung Galaxy S24گلکسی اس 24 پلاس سامسونگپنل جلو و پشت گوشی موبایل پیکسل 9 گوگل صورتی / Google Pixel 9پیکسل 9 گوگل
مدل‌‌ نامبرهاA3287 (جهانی) A3081 (ایالات متحده) A3286 (خاورمیانه، کانادا و مکزیک) A3288 (چین و هنگ کنگ)A3290 (جهانی) A3082 (ایالات متحده) A3289 (خاورمیانه، کانادا و مکزیک) A3291 (چین و هنگ کنگ)SM-S926B SM-S926B/DS SM-S926U SM-S926U1 SM-S926W SM-S926N SM-S9260 SM-S926E SM-S926E/DSG2YBB GUR25 G1B60
حدود قیمت در زمان عرضهحدود 800 دلارحدود 900 دلار999 دلارحدود 800 دلار
تاریخ معرفی9 سپتامبر 20249 سپتامبر 202417 ژانویه 202413 آگست 2024
وضعیت عرضهعرضه در آینده نزدیکعرضه در آینده نزدیکعرضه شدهعرضه شده
تاریخ عرضه20 سپتامبر 202420 سپتامبر 202424 ژانویه 202422 آگست 2024
نوع سیستم‌عاملiOSiOSاندرویداندروید
سیستم‌عامل در زمان عرضهiOS 18iOS 18اندروید 14اندروید 14
نام دیگر--Samsung Galaxy S24+-
نرخ مخصوص جذب (SAR)--1.16 وات بر کیلوگرم (سر) 0.84 وات بر کیلوگرم (بدن)-
نرخ مخصوص جذب اروپا (SAR EU)--0.74 وات بر کیلوگرم (سر) 1.25 وات بر کیلوگرم (بدن)0.99 وات بر کیلوگرم (سر) 1.40 وات بر کیلوگرم (بدن)
توضیحات سیستم‌عامل--عرضه با رابط کاربری One UI 6.1.1 7 به‌روزرسانی اصلی اندروید7 به‌روزرسانی اصلی اندروید
ابعاد147.6 در 71.6 در 7.8 میلی‌متر160.9 در 77.8 در 7.8 میلی‌متر158.5 در 75.9 در 7.7 میلی‌متر152.8 در 72 در 8.5 میلی‌متر
وزن170 گرم199 گرم197 گرم198 گرم
جنس پشتشیشه - گوریلا گلسشیشه - گوریلا گلسشیشه - گوریلا گلس Victus 2شیشه - گوریلا گلس Victus 2
جنس جلوشیشه - سرامیک شیلدشیشه - سرامیک شیلدشیشه - گوریلا گلس Victus 2شیشه - گوریلا گلس Victus 2
جنس فریمفلز - آلومینیومفلز - آلومینیومفلز - آلومینیومفلز - آلومینیوم
رنگمشکی سفید صورتی سبز آبیمشکی سفید صورتی سبز آبیمشکی خاکستری بنفش زرد سبز نارنجی ارغوانیمشکی کرم سبز روشن صورتی
ابعاد نمایشگر6.1 اینچ6.7 اینچ6.7 اینچ6.3 اینچ
نوع نمایشگرSuper Retina XDR OLEDSuper Retina XDR OLEDDynamic LTPO AMOLED 2XOLED
حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate)60 هرتز60 هرتز120 هرتز120 هرتز
رزولوشن1179 در 2556 پیکسل1290 در 2796 پیکسل1440 در 3120 پیکسل1080 در 2424 پیکسل
تراکم پیکسلی~461 پیکسل در اینچ~460 پیکسل در اینچ~513 پیکسل در اینچ~422 پیکسل در اینچ
نسبت تصویر19.5:919.5:919.5:920:9
نسبت نمایشگر به بدنه~86.4 درصد~88.0 درصد~91.6 درصد~86.1 درصد
حداکثر روشنایی1000 نیت (Typ) 1600 نیت (HDR) 2000 نیت (HBM)1000 نیت (Typ) 1600 نیت (HDR) 2000 نیت (HBM)2600 نیت (Peak)1800 نیت (HBM) 2700 نیت (Peak)
استانداردهای HDRدالبی ویژن HDR10دالبی ویژن HDR10HDR10+HDR10+
سایر مشخصات نمایشگرپشتیبانی از فضای رنگی DCI-P3 پوشش اولفوبیکپشتیبانی از فضای رنگی DCI-P3 پوشش اولفوبیکنمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display) نمایش 16.7 میلیون رنگ
مدل تراشهApple A18Apple A18Qualcomm SM8650-AC Snapdragon 8 Gen 3 (بازار آمریکای شمالی و چین) Exynos 2400 (بازار جهانی)Google Tensor G4
فرآیند ساخت تراشه3 نانومتر3 نانومتر4 نانومتر4 نانومتر
تعداد هسته پردازنده6 هسته6 هسته8 هسته 10 هسته8 هسته
پردازنده گرافیکیApple GPUApple GPUAdreno 750 Xclipse 940Mali-G715 MC7
سایر مشخصات تراشهپردازنده گرافیک 5 هسته‌ایپردازنده گرافیک 5 هسته‌ایعرضه در دو نسخه اسنپدراگون و اگزینوس-
مشخصات هسته‌ها--1 هسته 3.39 گیگاهرتز Cortex-X4 و 3 هسته 3.10 گیگاهرتز Cortex-A720 و 2 هسته 2.90 گیگاهرتز Cortex-A720 و 2 هسته 2.20 گیگاهرتز Cortex A520 1 هسته 3.20 گیگاهرتز Cortex-X4 و 2 هسته 2.90 گیگاهرتز Cortex-A720 و 3 هسته 2.60 گیگاهرتز Cortex-A720 و 4 هسته 1.95 گیگاهرتز Cortex A5201 هسته 3.10 گیگاهرتز Cortex-X4 و 3 هسته 2.60 گیگاهرتز Cortex-A720 و 4 هسته 1.92 گیگاهرتز Cortex-A520
ترکیب حافظه داخلی و رم128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 8 گیگابایت رم128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 8 گیگابایت رم256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 12 گیگابایت رم128 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم
رم8 گیگابایت رم8 گیگابایت رم12 گیگابایت رم12 گیگابایت رم
حافظه داخلی128 گیگابایت 256 گیگابایت 512 گیگابایت128 گیگابایت 256 گیگابایت 512 گیگابایت256 گیگابایت 512 گیگابایت128 گیگابایت 256 گیگابایت
نوع حافظه داخلیNVMeNVMeUFS 4.0UFS 3.1
درگاه کارت حافظه
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد
پیکربندی دوربین پشتواید/استاندارد اولتراوایدواید/استاندارد اولتراوایدواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتوواید/استاندارد اولتراواید
دوربین اصلی - واید/استاندارد48 مگاپیکسل48 مگاپیکسل50 مگاپیکسل50 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی - واید/استانداردلنز واید 26 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر از نوع سنسور شیفت 1/1.56 اینچ سایز سنسور 1.0 میکرومتر سایز پیکسل f/1.6لنز واید 26 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر از نوع سنسور شیفت 1/1.56 اینچ سایز سنسور 1.0 میکرومتر سایز پیکسل f/1.6لنز واید 24 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر 1/1.56 اینچ سایز سنسور 1.0 میکرومتر سایز پیکسل f/1.8لنز واید 25 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز فوکوس خودکار لیزری لرزش‌گیر اپتیکال تصویر 1/1.31 اینچ سایز سنسور 1.2 میکرومتر سایز پیکسل f/1.68
دوربین اولتراواید12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اولتراوایدلنز اولتراواید 13 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز پوشش 120 درجه 0.7 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2لنز اولتراواید 13 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز پوشش 120 درجه 0.7 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2لنز اولتراواید 13 میلی‌متری پوشش 120 درجه 1/2.55 اینچ سایز سنسور 1.4 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2 حالت Super Steady ضبط بدون لرزش ویدیولنز اولتراواید فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز پوشش 123 درجه 1/2.55 اینچ سایز سنسور f/1.7
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت4K4K8K4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو4K@24/25/30/60fps 1080p@25/30/60/120/240fps4K@24/25/30/60fps 1080p@25/30/60/120/240fps8K@24/30fps 4K@30/60fps 1080p@30/60/240fps4K@24/30/60fps 1080p@24/30/60/120/240fps
توضیحات فیلم‌برداریفیلم‌برداری دالبی‌ویژن HDR تا سقف 60 فریم بر ثانیه حالت Cinematic ضبط صدای استریوفیلم‌برداری دالبی‌ویژن HDR تا سقف 60 فریم بر ثانیه حالت Cinematic ضبط صدای استریولرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی فیلم‌برداری +HDR10 ضبط صدای استریولرزش‌گیر اپتیکال تصویر لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی فیلم‌برداری 10 بیت HDR
دوربین تله‌‌فوتو--10 مگاپیکسل-
مشخصات دوربین تله‌فوتو--لنز تله‌فوتو 67 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر 1/3.94 اینچ سایز سنسور 1.0 میکرومتر سایز پیکسل f/2.4-
دوربین سلفی اصلی12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل10.5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی اصلیلنز واید 23 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز 1/3.6 اینچ سایز سنسور f/1.9لنز واید 23 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز 1/3.6 اینچ سایز سنسور f/1.9لنز واید 26 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز f/2.2لنز اولتراواید 20 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز 1/3.1 اینچ سایز سنسور 1.22 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2
دوربین تشخیص عمق و هویت‌سنجیحسگر SL 3D تشخیص عمق و بیومتریکحسگر SL 3D تشخیص عمق و بیومتریک--
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ سلفی4K4K4K4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو سلفی4K@24/25/30/60fps 1080p@25/30/60/120fps4K@24/25/30/60fps 1080p@25/30/60/120fps4K@30/60fps 1080p@30fps4K@30/60fps 1080p@30/60fps
توضیحات فیلم‌برداری سلفیلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپیلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی--
نوع باتریلیتیوم‌ یونیلیتیوم‌ یونیلیتیوم‌ یونیلیتیوم یونی
تعویض‌پذیری باتریغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربر
پشتیبانی از شارژ سریع
دارد
دارد
دارد
دارد
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
دارد
دارد
دارد
دارد
حداکثر توان شارژ بی‌سیم25 وات25 وات15 وات15 وات
زمان موردنیاز برای شارژ50 درصد در 30 دقیقه (باسیم)50 درصد در 30 دقیقه (باسیم)65 درصد در 30 دقیقه (باسیم)55 درصد در 30 دقیقه (باسیم)
سایر ویژگی‌های شارژ و باتریپشتیبانی از فناوری Power Delivery 2 شارژ سریع بی سیم 15 وات Qi2 و 25 وات در صورت استفاده از MagSafe شارژ معکوس 4.5 وات فاقد شارژر درون جعبهپشتیبانی از فناوری Power Delivery 2 شارژ سریع بی سیم 15 وات Qi2 و 25 وات در صورت استفاده از MagSafe شارژ معکوس 4.5 وات فاقد شارژر درون جعبهپشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم Qi و PMA شارژ معکوس بی‌سیم 4.5 وات پشتیبانی از فناوری Power Delivery 3پشتیبانی از فناوری Power Delivery 3 پشتیبانی از فناوری PPS پشتیبانی از شارژ معکوس بی‌سیم پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم Qi فاقد شارژر درون جعبه
درگاه اتصالUSB Type-C 2.0USB Type-C 2.0USB Type-C 3.2USB Type-C 3.2
پشتیبانی از OTG
ندارد
ندارد
دارد
دارد
سایر مشخصات درگاه‌‌خروجی ویديو DisplayPortخروجی ویديو DisplayPortپشتیبانی از DisplayPort 1.2-
ظرفیت باتری--4900 میلی‌آمپر ساعت4700 میلی‌آمپر ساعت
حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده--45 وات27 وات
نوع اسپیکراستریو (دوگانه)استریو (دوگانه)استریو (دوگانه)استریو (دوگانه)
جک 3.5 میلی‌متری
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد
ویژگی‌‌های صوتی--صدای 32 بیت / 384 کیلوهرتز تیون شده توسط AKG-
حسگرهاحسگر تشخیص چهره سه‌بعدی شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هوا حسگر نور محیطحسگر تشخیص چهره سه‌بعدی شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هوا حسگر نور محیطحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هواحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هوا حسگر نور محیط
Wi-FiWi-Fi 7 (802.11be) a/b/g/n/ac/ax/beWi-Fi 7 (802.11be) a/b/g/n/ac/ax/beWi-Fi 6E (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 7 (802.11be) a/b/g/n/ac/ax/be
توضیحات Wi-Fiدو بانده (Dual Band) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)سه بانده (Tri-Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct)سه بانده (Tri-Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct)
بلوتوث5.35.35.35.3
توضیحات بلوتوثپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE پشتیبانی از AACپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE پشتیبانی از AACپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE پشتیبانی از aptX HD
فناوری‌ ارتباطیGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5GGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5GGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5GGSM / HSPA / LTE / 5G
پشتیبانی از 5G
دارد
دارد
دارد
دارد
سیم‌کارتتک سیم‌کارت (نانو سیم و eSIM) دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)تک سیم‌کارت (نانو سیم و eSIM) دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)تک سیم‌کارت (نانو سیم و eSIM) دو سیم‌کارت dual stand-by (2 نانو سیم + eSIM)تک سیم‌کارت (نانو سیم و eSIM)
مسیریابی و GPSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS/NavIC
نوع حسگر اثر انگشت--زیر نمایشگر (اولتراسونیک)زیر نمایشگر (اولتراسونیک)
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات