آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس از نمای جلو و عقب

آیفون ۱۶ پرو در برابر نسل قبل؛ تغییرات قطره‌چکانی با چاشنی هوش مصنوعی

چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸مطالعه 7 دقیقه
آیفون ۱۶ پرو، فرمول موفق مدل‌های پرو در سری آیفون ۱۳، ۱۴ و ۱۵ را یدک می‌کشد، اما با تغییراتی چشمگیر و مهم در مقایسه با نسل‌های قبل.
تبلیغات

زمان درخشیدن؛ عنوانی که اپل برای رویداد معرفی سری آیفون ۱۶ انتخاب کرد و به حق، نامی برازنده برای رونمایی از مدل‌های مختلف این سری به‌ویژه آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس بود. این دو مدل در مقایسه با نسل قبل خود، اگرچه خانه‌تکانی نه‌چندان اساسی را در بخش سخت‌افزار تجربه کردند، همین تغییرات به‌ظاهر اندک نیز، تجربه‌ی کاربران را نسبت به مدل‌های پرو و پرو مکس سری آیفون ۱۵ بهبود می‌بخشد.

ثابت ماندن قیمت آیفون ۱۶ پرو نسبت به آیفون ۱۵ پرو و حفظ روندنی که اپل تقریباً از زمان آیفون ۱۲ پرو به آن وفادار مانده است، باید دلایل منطقی داشته باشد تا کاربران را قانع کند که آیفون ۱۶ پرو ارزش خرید بیشتری نسبت به نسل قبل دارد و اپل، قیمت این گوشی را به بهای نادیده گرفتن پیشرفت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، ثابت نگه نداشته است. در نگاه اول و مشاهده‌ی همان طراحی تکراری نسل گذشته، احتمالاً نمی‌توانیم ارزش خرید بالاتر این گوشی را نسبت به نسل گذشته توجیه کنیم؛ اما با کمی ریزشدن در مشخصات دو مدل، شاید برگ‌های برنده‌ی قابل‌ توجهی را در آیفون ۱۶ پرو پیدا کنیم که نسل قبلی را کنار بزند.

طراحی و ساخت

تعجبی ندارد که اپل، طراحی آیفون ۱۶ پرو را با همان فرمول تکراری نسل‌های قبل پیش برده؛ فرمولی موفق که به امضای انحصاری آیفون‌ها تبدیل شده و یکی از دلایل فروش قابل‌ توجه اغلب آیفون‌های جدید در مقایسه با سایر پرچمداران بازار است.

آیفون ۱۶ پرو در مقایسه با نسل قبل، کمی بلندتر و عریض‌تر شده است و کاهش بسیار نامحسوسی در ضخامت بدنه دارد؛ اما تغییرات وزنش مانند ابعاد بدنه، اندک نیست و با افزایش وزن ۱۲ گرمی، سنگین‌تر از آیفون ۱۵ پرو به‌حساب می‌آید.

گوشی آیفون ۱۶ پرو در رنگ‌های مشکی، سفید، خاکستری، بژ
Apple

فریم آیفون ۱۶ پرو، میزبان تغییر جدیدی است که این مدل را هم در بخش طراحی و هم کار با دوربین، از نسل قبل متمایز می‌کند. دکمه‌ی Camera Control، ویژگی جالبی محسوب می‌شود که با استفاده از بازخورد لامسه‌ای (هپتیک) به کاربران اجازه می‌دهد که سریع‌تر با گوشی فیلم‌برداری کنند یا عکس بگیرند. در حال حاضر، شما با یک‌بار فشاردادن دکمه‌ی کمرا کنترل، می‌توانید از سوژه‌ی دلخواه خود عکس بگیرید و اگر این دکمه را نگه دارید، روند ضبط ویدئو با دوربین گوشی آغاز می‌شود.

اپل می‌گوید که اواخر امسال، به‌روزرسانی جدیدی را برای دکمه‌ی کمرا کنترل معرفی می‌کند که فوکوس و نوردهی ملایم روی سوژه را ثابت نگه می‌دارد تا بتوانید بدون از دست‌دادن فوکوس، از سوژه‌ی دلخواهتان عکس بگیرید.

با دکمه‌ی Camera Control در آیفون ۱۶ پرو می‌توانید سریع‌تر از سوژه‌های دلخواهتان عکس یا فیلم بگیرید

پوشش روی بخش نمایشگر و پشت بدنه، کماکان از همان جنس نسل قبل هستند و به‌ترتیب با روکش‌های شیشه‌ای گوریلا گلس و سرامیک شیلد محافظت می‌شوند. این عدم تغییر طراحی آیفون ۱۶ پرو در این بخش و در مقایسه با نسل گذشته، شامل حال فریم نیز می‌شود؛ فریمی آلومینیومی که مزین به روکش تیتانیومی و به ادعای اپل، مانند نسل قبل مستحکم است.

اپل امسال سری آیفون ۱۶ را با رنگ‌های نسبتاً متفاوتی در مقایسه با سری آیفون ۱۵ رونمایی کرد؛ تغییری که در مدل‌های مختلف این سری، با حذف برخی رنگ‌های نسبتاً پرطرفدار مانند آبی همراه بود. بر همین اساس، آیفون ۱۶ پرو با حذف دو رنگ تیتانیوم و آبی که در آیفون ۱۵ پرو داشتیم، در رنگ‌های جدید مشکی، سفید، خاکستری و بژ روانه‌ی بازارهای جهانی خواهد شد.

نمایشگر

تغییرات نامحسوس صفحه‌نمایش آیفون ۱۶ پرو نسبت به نسل گذشته، شاید در نگاه اول کمی ناامیدکننده به نظر برسد، اما زمانی که کمی دقیق‌تر شویم، می‌بینیم که در مقایسه با پرچمداران سامسونگ و شیائومی، اپل هرچند اندک اما برای احترام به خواست کاربران، تلاش می‌کند.

تماشای فیلم با آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس
عکاس: هادی غنی‌زادگان / زومیت

آیفون ۱۶ پرو از پنل ۶٫۳ اینچی OLED بهره می‌برد؛ نمایشگری که حدود ۰٫۲ بزرگ‌تر از پنل آیفون ۱۵ پرو است و مانند قبل نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و به حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیت می‌رسد. این پنل، با اختلاف اندکی، وضوح بالاتری نسبت به گذشته دارد و از پوشش اولفوبیک بهره می‌برد که بازتاب نور را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

نسبت نمایشگر به بدنه در آیفون ۱۶ پرو در مقایسه با نسل گذشته حدود ۲ درصد افزایش داشته است؛ پیشرفتی نامحسوس که شاید در نگاه اول آنقدر جلب توجه نکند؛ اما روی تجربه‌ی کار با گوشی در زمان تماشای فیلم یا بازی‌کردن، تأثیر مثبتی دارد.

قدرت سخت‌افزاری

برگ برنده‌ی آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس در مقایسه با آیفون ۱۵ پرو مکس و پرو، بهره‌مندی از توان پردازشی پردازنده‌ی قدرتمند A18 Pro محسوب می‌شود؛ تراشه‌ای که مجهز به موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای سریع‌تر و کارآمدتر از آن چیزی است که در A17 Pro دیده بودیم.

پردازنده‌ی مذکور به ادعای اپل، در عملکرد CPU و GPU به‌ترتیب ۱۵ و ۲۰ درصد سریع‌تر از A17 Pro است و می‌تواند بازی‌های نسبتاً سنگین موبایلی مانند Death Stranding را روان‌تر و با نرخ فریم پایدارتر از آیفون ۱۵ پرو اجرا کند.

بازی با آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس
عکاس: هادی غنی‌زادگان / زومیت

اگرچه هنوز اطلاعات خاصی از بنچمارک‌های پردازنده‌ی A18 Pro منتشر نشده است و توانایی‌های مورد ادعای اپل برای این پردازنده، صرفاً نوشته‌هایی روی کاغذ هستند؛ اما می‌توانیم امیدوار باشیم که آیفون ۱۶ پرو به لطف بهره‌مندی از این پردازنده، نه فقط در انجام پردازش‌های مرکزی و گرافیکی، بلکه در استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل نیز، عملکرد بهتری نسبت به آیفون ۱۵ پرو داشته باشد.

دوربین

آیفون ۱۶ پرو، به‌جای حسگر ۱۲ مگاپیکسلی دوربین فوق‌عریض نسل قبل، از حسگری با وضوح ۴۸ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر فوق‌عریض استفاده می‌کند. چهار برابر شدن وضوح دوربین فوق‌عریض، می‌تواند نوید تجربه‌ی بهتر عکاسی با این دوربین را در مقایسه با نسل قبل بدهد؛ تجربه‌ای که احتمالاً نه فقط در این دوربین، بلکه در دوربین تله فوتوی «چهار منشوری» جدید گوشی مذکور نیز تکرار می‌شود.

آیفون ۱۶ پرو مانند نسل گذشته، کماکان از قابلیت فیلم‌برداری 4K پشتیبانی می‌کند؛ اما برخلاف نسل قبل، می‌تواند ویدئوهایی را با نرخ ۱۰۰ و ۱۲۰ فریم‌برثانیه ضبط کند؛ قابلیتی که در آیفون ۱۵ پرو به ۶۰ فریم‌برثانیه محدود می‌شد.

فارغ از تغییرات دوربین‌های تله فوتو و فوق‌عریض آیفون ۱۶ پرو، نباید از تجربه‌ی منحصربه‌فردی که دکمه‌ی جدید کمرا کنترل در اختیار کاربران می‌گذارد، چشم‌پوشی کنیم. این دکمه، نه‌تنها دسترسی به دوربین را سریع می‌کند، بلکه در زمان کار با دوربین، با پشتیبانی از بازخورد لمسی برای ضربه‌زدن یا نگه‌داشتن دکمه، امکان دسترسی به گزینه‌های مختلفی نظیر بزرگ‌نمایی روی سوژه را نیز فراهم می‌کند و در آینده‌ی نزدیک نیز، به قابلیت‌های بیشتری برای ایجاد تجربه‌ی بهتر و سریع‌تر در هنگام کار با دوربین مجهز خواهد شد.

مشخصات دستگاه

آیفون ۱۶ پرو

آیفون ۱۵ پرو

دوربین اصلی

۴۸ مگاپیکسل، دارای لنز واید ۲۴ میلی‌متری،

قابلیت لرزش‌گیر اپتیکال تصویر از نوع سنسور شیفت و فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، سایز سنسور و پیکسل به‌ترتیب برابر با ۱/۱٫۲۸ اینچ و ۱٫۲۲ میکرومتر، گشودگی دیافراگم f/1.78

۴۸ مگاپیکسل، دارای لنز واید ۲۴ میلی‌متری،

قابلیت لرزش‌گیر اپتیکال تصویر از نوع سنسور شیفت و فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، سایز سنسور و پیکسل به ترتیب برابر با ۱/۱٫۲۸ اینچ و ۱٫۲۲ میکرومتر، گشودگی دیافراگم f/1.8

دوربین اولتراواید (فوق عریض)

۴۸ مگاپیکسل با لنز اولتراواید ۱۳ میلی‌متری، دارای قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز، پوشش ۱۲۰ درجه، سایز پیکسل برابر با ۰٫۷ میکرومتر، گشودگی دیافراگم f/2.2

۱۲ مگاپیکسل با لنز اولتراواید ۱۳ میلی‌متری، دارای قابلیت فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، پوشش ۱۲۰ درجه، سایز پیکسل و سنسور به‌ترتیب برابر با ۱٫۴ میکرومتر و ۱/۲٫۵۵ اینچ، گشودگی دیافراگم f/2.2

دوربین تله‌فوتو

۱۲ مگاپیکسل، دارای لنز تله‌فوتو پریسکوپی ۱۲۰ میلی‌متری، مجهز به قابلیت فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر از نوع سنسور شیفت سه‌بعدی، قابلیت

بزرگ‌نمایی اپتیکال ۵ برابر، سایز سنسور و پیکسل به‌ترتیب برابر با

۱/۳٫۰۶ اینچ و ۱٫۱۲ میکرومتر، گشودگی دیافراگم f/2.8

۱۲ مگاپیکسل، دارای لنز تله‌فوتو ۷۷ میلی‌متری، مجهز به قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، قابلیت

بزرگ‌نمایی اپتیکال ۳ برابر، سایز پیکسل برابر با ۱٫۰ میکرومتر، گشودگی دیافراگم f/2.8

باتری و شارژدهی

اپل در رویداد معرفی آیفون‌های جدیدش، اشاره‌ای به مشخصات باتری آیفون ۱۶ پرو نکرد، اما مدعی شد که باتری این مدل می‌تواند تا ۲۷ ساعت برای پخش مداوم ویدئو دوام بیاورد که ۴ ساعت بیشتر از کارایی مشابه باتری آیفون ۱۵ پرو است. چنین موضوعی احتمالاً باعث کم‌رنگ‌شدن مشکل تخلیه‌ی سریع باتری گوشی که در اغلب مدل‌های گوشی آیفون‌ از جمله آیفون ۱۵ پرو وجود داشت، خواهد شد و کمی خیال کاربران را نسبت به شارژدهی باتری آیفون ۱۶ پرو آسوده می‌کند.

علاوه‌براین تغییر، باتری آیفون ۱۶ پرو این بار به‌جای آداپتور ۱۵ واتی سیمی، از آداپتور ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند و توان آداپتورهای بی‌سیم و مگ سیف نیز در گوشی مذکور، به‌ترتیب از ۷٫۵ و ۱۵ وات در آیفون ۱۵ پرو به ۱۵ و ۲۵ وات افزایش‌یافته است.

جمع‌بندی

اگرچه در نگاه اول، آیفون ۱۶ پرو چندان متفاوت از نسل گذشته به نظر نمی‌رسد؛ اما با نگاهی دقیق تر به این گوشی متوجه می‌شویم که بهره‌مندی از پیشرفت‌های کم ولی مهم و تأثیرگذار، تجربه‌ی کار با این مدل را نسبت به آیفون ۱۵ پرو تا حد زیادی بهبود می‌دهد. پیشرفت‌هایی که قیمت آیفون ۱۶ پرو و پرداخت هزینه‌ی ۱۰۰۰ دلاری برای خرید مدل پایه‌ی این گوشی به جای آیفون ۱۵ پرو را توجیه می‌کنند؛ البته نه برای کاربران ایرانی که در اغلب موارد با قیمت آیفون ۱۵ پرو و اغلب مدل های قدیمی‌تر آیفون‌ها نیز مشکل دارند و صرفاً بیننده‌ی رونمایی از مدل‌های جدید گوشی آیفون هستند، نه مشتریانی که بتوانند با معرفی یک مدل جدید، گوشی قدیمی را رها کنند.

مقایسه 2 محصول
پنل جلو و پشت گوشی موبایل آیفون 16 پرو اپل بژ / Apple iPhone 16 Proآیفون 16 پرو اپلگوشی موبایل آیفون 15 پرو اپل / Apple iPhone 15 Pro آبیآیفون 15 پرو اپل
مدل‌‌ نامبرهاA3293 (جهانی) A3083 (ایالات متحده) A3292 (خاورمیانه، کانادا و مکزیک) A3294 (چین و هنگ کنگ)A3102 (جهانی) A2848 (ایالات متحده) A3101 (کانادا و ژاپن) A3104 (چین و هنگ کنگ)
حدود قیمت در زمان عرضهحدود 1200 دلارحدود 1000 دلار
تاریخ معرفی9 سپتامبر 202412 سپتامبر 2023
وضعیت عرضهعرضه در آینده نزدیکعرضه شده
تاریخ عرضه20 سپتامبر 202422 سپتامبر 2023
نوع سیستم‌عاملiOSiOS
سیستم‌عامل در زمان عرضهiOS 18iOS 17
توضیحات سیستم‌عامل-قابل ارتقاء به iOS 18
ابعاد149.6 در 71.5 در 8.25 میلی‌متر146.6 در 70.6 در 8.3 میلی‌متر
وزن199 گرم187 گرم
جنس پشتشیشه - گوریلا گلسشیشه - گوریلا گلس
جنس جلوشیشه - سرامیک شیلدشیشه - سرامیک شیلد
جنس فریمفلز - تیتانیوم گرید 5فلز - تیتانیوم گرید 5
رنگمشکی سفید خاکستری بژتیتانیوم مشکی سفید آبی
ابعاد نمایشگر6.3 اینچ6.1 اینچ
نوع نمایشگرLTPO Super Retina XDR OLEDLTPO Super Retina XDR OLED
حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate)120 هرتز120 هرتز
رزولوشن1206 در 2622 پیکسل1179 در 2556 پیکسل
تراکم پیکسلی~460 پیکسل در اینچ~461 پیکسل در اینچ
نسبت تصویر19.5:919.5:9
نسبت نمایشگر به بدنه~90.9 درصد~88.2 درصد
حداکثر روشنایی1000 نیت (Typ) 1600 نیت (HDR) 2000 نیت (HBM)1000 نیت (Typ) 2000 نیت (HBM)
استانداردهای HDRدالبی ویژن HDR10دالبی ویژن HDR10
سایر مشخصات نمایشگرنمایشگر همیشه روشن (Always-on Display) پشتیبانی از فضای رنگی DCI-P3 پوشش اولفوبیکنمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)
مدل تراشهApple A18 ProApple A17 Pro
فرآیند ساخت تراشه3 نانومتر3 نانومتر
تعداد هسته پردازنده6 هسته6 هسته
پردازنده گرافیکیApple GPUApple GPU
سایر مشخصات تراشهپردازنده گرافیک 6 هسته‌ایپردازنده گرافیک 6 هسته‌ای
ترکیب حافظه داخلی و رم128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 1 ترابایت / 8 گیگابایت رم128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 1 ترابایت / 8 گیگابایت رم
رم8 گیگابایت رم8 گیگابایت رم
حافظه داخلی128 گیگابایت 256 گیگابایت 512 گیگابایت 1 ترابایت128 گیگابایت 256 گیگابایت 512 گیگابایت 1 ترابایت
نوع حافظه داخلیNVMeNVMe
درگاه کارت حافظه
ندارد
ندارد
پیکربندی دوربین پشتواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو پریسکوپی تشخیص عمقواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو تشخیص عمق
دوربین اصلی - واید/استاندارد48 مگاپیکسل48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی - واید/استانداردلنز واید 24 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر از نوع سنسور شیفت 1/1.28 اینچ سایز سنسور 1.22 میکرومتر سایز پیکسل f/1.78لنز واید 24 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر از نوع سنسور شیفت 1/1.28 اینچ سایز سنسور 1.22 میکرومتر سایز پیکسل f/1.8
دوربین اولتراواید48 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اولتراوایدلنز اولتراواید 13 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز پوشش 120 درجه 0.7 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2لنز اولتراواید 13 میلی‌متری پوشش 120 درجه‌ فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز 1/2.55 اینچ سایز سنسور 1.4 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2
دوربین تله‌‌فوتو12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین تله‌فوتولنز تله‌فوتو پریسکوپی 120 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر از نوع سنسور شیفت سه‌بعدی بزرگ‌نمایی اپتیکال 5 برابر 1/3.06 اینچ سایز سنسور 1.12 میکرومتر سایز پیکسل f/2.8لنز تله‌فوتو 77 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر 1.0 میکرومتر سایز پیکسل f/2.8
مشخصات دوربین تشخیص عمقحسگر TOF 3D LiDARحسگر TOF 3D LiDAR
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت4K4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو4K@24/25/30/60/100/120fps 1080p@25/30/60/120/240fps4K@24/25/30/60fps 1080p@25/30/60/120/240fps
توضیحات فیلم‌برداریفیلم‌برداری 10 بیت HDR فیلم‌برداری دالبی‌ویژن HDR تا سقف 60 فریم بر ثانیه قابلیت ProRes حالت Cinematic فیلم‌برداری سه‌بعدی ضبط صدای استریوفیلم‌برداری 10 بیت HDR فیلم‌برداری دالبی‌ویژن HDR تا سقف 60 فریم بر ثانیه قابلیت ProRes حالت Cinematic فیلم‌برداری سه‌بعدی ضبط صدای استریو
دوربین سلفی اصلی12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی اصلیلنز واید 23 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر f/1.9لنز واید 23 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر 1/3.6 اینچ سایز سنسور f/1.9
دوربین تشخیص عمق و هویت‌سنجیحسگر SL 3D تشخیص عمق و بیومتریکحسگر SL 3D تشخیص عمق و بیومتریک
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ سلفی4K4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو سلفی4K@24/25/30/60fps 1080p@25/30/60/120fps4K@24/25/30/60fps 1080p@25/30/60/120fps
توضیحات فیلم‌برداری سلفیلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپیلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر ژیروسکوپی
نوع باتریلیتیوم‌ یونیلیتیوم‌ یونی
تعویض‌پذیری باتریغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر ‌قابل تعویض توسط کاربر
پشتیبانی از شارژ سریع
دارد
دارد
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
دارد
دارد
حداکثر توان شارژ بی‌سیم25 وات15 وات
زمان موردنیاز برای شارژ50 درصد در 30 دقیقه (باسیم)50 درصد در 30 دقیقه
سایر ویژگی‌های شارژ و باتریپشتیبانی از فناوری Power Delivery 2 شارژ سریع بی سیم 15 وات Qi2 و 25 وات در صورت استفاده از MagSafe شارژ معکوس 4.5 وات فاقد شارژر درون جعبهشارژ سریع بی سیم 7.5 وات Qi و 15 وات در صورت استفاده از MagSafe
درگاه اتصالUSB Type-C 3.2 Gen 2USB Type-C 3.0
پشتیبانی از OTG
ندارد
ندارد
سایر مشخصات درگاه‌‌خروجی ویديو DisplayPortخروجی ویديو DisplayPort
ظرفیت باتری-3274 میلی‌آمپر ساعت
نوع اسپیکراستریو (دوگانه)استریو (دوگانه)
جک 3.5 میلی‌متری
ندارد
ندارد
حسگرهاحسگر تشخیص چهره سه‌بعدی شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هوا حسگر نور محیطحسگر تشخیص چهره سه‌بعدی شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هوا
Wi-FiWi-Fi 7 (802.11be) a/b/g/n/ac/ax/beWi-Fi 6E (802.11ax) a/b/g/n/ac/ax
توضیحات Wi-Fiدو بانده (Dual Band) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)
بلوتوث5.35.3
توضیحات بلوتوثپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE پشتیبانی از AACپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE
فناوری‌ ارتباطیGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5GGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G
پشتیبانی از 5G
دارد
دارد
سیم‌کارتتک سیم‌کارت (نانو سیم و eSIM) دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)تک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم یا eSIM) دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)
مسیریابی و GPSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS/NavICGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS/NavIC
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات