اپل برای تبعیت از قوانین اروپا، تعویض باتری آیفون ۱۶ را ساده‌تر کرد

پنج‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
آیفون ۱۶ با زمینه آبی تیره
اپل با اعمال تغییراتی در ساختار داخلی آیفون ۱۶ و تبعیت از قوانین جدید اتحادیه‌ی اروپا، امکان تعویض آسان باتری این دستگاه را فراهم کرده است.
تبلیغات

اپل با اعمال تغییراتی در طراحی داخلی سری آیفون ۱۶، علاوه‌بر بهبود مدیریت حرارت، دسترسی به باتری را آسان‌تر کرده است. این تغییرات به غول فناوری کوپرتینویی کمک می‌کند با قوانین جدید اتحادیه‌ی اروپا مطابقت داشته باشد؛ قوانینی که شرکت‌ها را مجبور می‌کند امکان تعویض آسان باتری را برای کاربران فراهم کنند.

طبق قوانین جدید اتحادیه‌ی اروپا، تمام گوشی‌های هوشمند تا ژوئن ۲۰۲۵ (خرداد و تیر ۱۴۰۴) باید باتری‌هایی داشته باشند که کاربران بتوانند با ابزارهای ساده نسبت‌ به تعویض آن اقدام کنند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که اپل در آیفون ۱۶ از چسبی استفاده می‌کند که جداسازی باتری را راحت‌تر می‌کند و احتمالاً تکنولوژی جداسازی چسب با برق کم‌ولتاژ را نیز به‌کار خواهد گرفت.

تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد باتری آیفون ۱۶ از پوشش فلزی بهره می‌برد که علاوه‌بر آسان‌ترکردن فرایند جداسازی، به بهبود عملکرد حرارتی کمک می‌کند. این تغییرات پس‌ از عرضه‌ی آیفون ۱۶ و با بررسی‌های دقیق‌تر تأیید خواهد شد.

تغییرات مرتبط با باتری فقط در بیانیه‌ی معرفی نسخه‌ی استاندارد آیفون ۱۶ دیده می‌شود و نمی‌دانیم آیفون ۱۶ پرو نیز از این ویژگی‌ها بهره می‌برد یا خیر. به‌هرحال، تمام اعضای خانواده‌ی جدید گوشی آیفون، به سیستم حرارتی جدید مجهز شده‌اند.

اپل در آیفون ۱۶ با به‌روزرسانی طراحی برد اصلی و استفاده از آلومینیوم بازیافتی در زیرساخت حرارتی، عملکرد پایدار دستگاه را در بازی‌ها تا ۳۰ درصد بهبود داده و از طرفی شاسی آلومینیومی و فریم تیتانیومی آیفون ۱۶ پرو نیز باعث بهبود ۲۰ درصدی در پایداری عملکرد این دستگاه شده است.

بر اساس قوانین اتحادیه‌ی اروپا، دستگاه‌های دارای گواهی IP67 که پس‌ از ۵۰۰ چرخه‌ی شارژ ۸۳ درصد ظرفیت باتری و پس‌ از ۱۰۰۰ چرخه‌ی شارژ ۸۰ درصد ظرفیت باتری را حفظ می‌کنند، از الزام آسان‌بودن تعویض باتری معاف هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات