کارشناسان چه نظری درباره آیفون ۱۶ دارند؟

چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶
مطالعه 3 دقیقه
پنل پشتی آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس
وب‌سایت‌های معتبر حوزه‌ی فناوری، بررسی‌ها و نظرهای کارشناسی خود را درباره‌ی آیفون ۱۶ منتشر کردند.
تبلیغات

با معرفی سری آیفون ۱۶ رسانه‌های معتبر فناوری دیدگاه و بررسی‌ خود را از جدیدترین گوشی‌های اپل منتشر کردند. با‌توجه‌به آمار پیش‌فروش آیفون ۱۶، به‌نظر می‌رسد که امسال مدل‌های عادی و پلاس بیشتر از مدل‌های پرو با استقبال خریداران مواجه شوند.

The Verge

الیسون جانسون، خبرنگار ورج، بررسی خود از آیفون ۱۶ را این‌گونه آغاز می‌کند: «کمرا کنترل ناامیدکننده است. در چند سال گذشته، مدل‌های عادی و پلاس آیفون کمی نادیده گرفته شده بودند. مدل‌های پرو به تراشه‌ی جدیدتر و دوربین بهتر و دکمه‌ی قابل‌تنظیم اکشن باتن مجهز بودند؛ اما امسال اوضاع متفاوت است: آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس فاصله‌ی خود را با مدل‌های پرو تا حد زیادی جبران کرده‌اند. من دکمه‌ی کمرا کنترل را دوست دارم؛ اما استفاده از آن را سخت می‌بینم و تا حد زیادی آن را نادیده گرفتم... مکانیزم آن برای من خیلی سخت به‌نظر می‌رسد.»

TechRadar

خبرنگار TechRadar نظر تقریباً مشابهی با خبرنگار ورج دارد: «خط بین آیفون‌های استاندارد و مدل‌های پرو در حال محو‌شدن است؛ زیرا آیفون ۱۶ اکنون قدرت زیاد و مقرون‌به‌صرفه‌بودن را باهم ترکیب می‌کند. طیف رنگ‌های موجود حس خوبی ایجاد می‌کند و سرعت تراشه‌ی A18 همراه با دو دوربین عالی و دکمه‌ی کمرا کنترل، آیفون ۱۶ را به گزینه‌ی مناسب افرادی تبدیل می‌کند که به خرید مدل‌های پرو نیازی ندارند.»

نمای جانبی پشت و جلو آیفون ۱۶
Apple

به‌عقیده‌ی خبرنگار TechRadar، دوربین‌های مدل‌های عادی و پلاس آیفون ۱۶ تغییراتی چندانی درمقایسه‌با نسل گذشته نکرده‌اند؛ اما کمرا کنترل می‌تواند برای خالقان محتوا و علاقه‌مندان به عکاسی کاربردی باشد.

CNET

به‌گفته‌ی خبرنگار CNET، کمرا کنترل و اکشن باتن مهم‌ترین تغییرات آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس هستند. CNET مزیت استفاده از کمرا کنترل را نه در راه‌اندازی دوربین، بلکه تعامل و استفاده‌ی راحت‌تر از قابلیت‌های دوربین آیفون می‌داند.

رنگ‌بندی آیفون ۱۶
Apple

خبرنگار CNET قابلیت تغییر حالت‌های عکاسی و اعمال افکت‌های مختلف در پیش‌نمایش عکس‌ها پیش از فشردن دکمه‌ی شاتر را بسیار جذاب می‌داند: «اکنون می‌توانم با فشار یک دکمه، عکس‌های چشم‌نواز ثبت کنم.»

GQ

خبرنگار GQ استفاده از تراشه‌ی A18 و اضافه‌شدن کمرا کنترل و اکشن باتن و حالت‌های عکاسی جدید به مدل‌های عادی و پلاس آیفون ۱۶ را به فال نیک می‌گیرد و آن‌ها را تغییراتی مهم می‌داند.

قابلیت عکس‌برداری ماکرو در آیفون ۱۶ یکی از نکاتی است که GQ در بررسی خود روی آن مانور می‌دهد و عملکردش را مناسب توصیف می‌کند.

Mashable

خبرنگار Mashable می‌گوید که به مدل‌های استاندارد آیفون همواره به‌دلیل تراشه‌‌ی ضعیف‌تر و اندازه‌ی کوچک‌تر و قابلیت‌های کمتر بی‌توجهی می‌شد. Mashable امسال خرید آیفون ۱۶ پلاس را برای کسانی که به‌دنبال قابلیت‌های عکاسی پیشرفته نیستند، منطقی‌تر از آیفون ۱۶ پرو می‌داند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات