تماشا کنید: اولین کالبدشکافی گوشی آیفون ۱۶ پرو

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
گوشی آیفون ۱۶ پرو سفید از دوربین پشتی
ویدیوی کالبدشکافی آیفون ۱۶ پرو، برخی تغییرات باتری، مادربرد و پوشش حرارتی گوشی را نشان می‌دهد.
تبلیغات

کانال یوتیوب REWA Technology ویدیویی از کالبدشکافی آیفون ۱۶ پرو منتشر کرده است که نگاهی اولیه به داخل دستگاه ارائه می‌دهد.

نکته‌ی قابل توجه این است که باتری آیفون ۱۶ پرو در داخل قاب فلزی قرار دارد که شایعات گذشته را تأیید می‌کند. این پوشش فلزی موجب کاهش دمای بهتر باتری می‌شود. ظرفیت باتری آیفون ۱۶ پرو ۳٬۵۸۲ میلی‌آمپرساعت است. برای مقایسه، آیفون ۱۵ پرو باتری ۳٬۲۷۴ میلی‌آمپرساعتی دارد.

به‌گفته‌ی اپل، برخی از باتری‌های آیفون ۱۶ از چسبی استفاده می‌کنند که می‌تواند از طریق اعمال جریان الکتریکی با ولتاژ پایین (در حد ۹ ولت) به‌راحتی جدا شود. احتمالاً این تغییر در آیفون ۱۶ معمولی و آیفون ۱۶ پلاس اتفاق می‌افتد، اما شامل آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس نمی‌شود.

باتری آیفون ۱۶ پرو در کنار باتری آیفون ۱۵ پرو

خالق آیفون پیش‌از این گفته بود که هر چهار مدل آیفون ۱۶ دارای طراحی داخلی تغییر یافته‌ای برای بهبود انتقال حرارت هستند. همانطور که در ویدیو دیده می‌شود، بدنه‌ی آیفون ۱۶ پرو نسبت‌به آیفون ۱۵ پرو دارای پوشش حرارتی بزرگ‌تری است که به فرایند خنک‌شدن گوشی کمک می‌کند.

ویدیو همچنین نشان می‌دهد که مادربرد آیفون ۱۶ پرو کمی از برد آیفون ۱۵ پرو جمع‌وجورتر است و لایه‌ی محافظ بزرگ‌تری دارد. علاوه‌بر این، ماژول دوربین پشتی آیفون ۱۶ پرو از همتای نسل قبلی خود بزرگ‌تر شده که دلیل آن استفاده از دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با زوم پنج برابری نسبت‌به زوم سه‌برابری نسل قبل است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات