اپل راهنمای کامل تعمیر آیفون ۱۶ و ۱۶ پرو را منتشر کرد

شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
راهنمای تعمیرات آیفون ۱۶
اپل راهنمای کامل تعمیرات سری آیفون ۱۶ را به اشتراک گذاشت. ظاهراً تعمیرپذیری گوشی‌های جدید اپل آسان‌تر از مدل‌های قبلی است.
تبلیغات

پس از معرفی مدل‌های جدید آیفون، اپل دفترچه‌ی راهنمای تعمیرات آیفون‌های ۱۶ را به اشتراک گذاشت؛ این راهنما دستورالعمل‌های فنی در مورد تعویض قطعات اصلی مدل‌های آیفون ۱۶ را ارائه می‌کند. کوپرتینویی‌ها می‌گویند اطلاعات راهنمای مذکور برای تکنیسین‌هایی است که دانش، تجربه و ابزارهای لازم برای تعمیر دستگاه‌های الکترونیکی را دارند.

اسناد پشتیبانی ابزارهایی که تعمیرکاران برای تعمیر قسمت‌های مختلف گوشی‌های اپل نیاز دارند، در وب‌سایت تعمیرات اپل موجود است. احتمالاً به‌زودی ابزارهای مورد نیاز برای تعمیر سری آیفون ۱۶ نیز اضافه خواهد شد.

در مقایسه با مدل‌های قبلی آیفون، آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس تعمیرپذیری راحت‌تری دارند. اکنون مراحل دسترسی به باتری برای تعویض آن در سند پشتیبانی جداگانه‌ای مشخص شده است. طبق دستورالعمل اپل، با استفاده از یک باتری ۹ ولتی و گیره‌های آن، می‌توان با اعمال ولتاژ مذکور چسب نگهدارنده‌ی باتری را جدا کرد. باید توجه داشت که فرایند جداسازی باتری مبتنی بر برق، تنها به آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس محدود می‌شود.

در گوشی آیفون مدل ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس، اپل از چسب‌های زبانه‌دار استفاده می‌کند که باید کشیده شود تا باتری آزاد شود. طبق دستورالعمل، تعمیرات باتری آیفون‌ها به تجهیزات گران‌قیمتی مانند دستگاه پرس باتری آیفون برای قراردادن باتری جایگزین نیاز دارد.

غول کوپرتینویی تغییرات دیگری نیز در مدل‌های آیفون ۱۶ ایجاد کرد تا قابلیت تعمیرپذیری را بهبود بخشد؛ مثلاً اکنون پیکربندی روی دستگاه برای دوربین Face ID فعال است، امکان تعمیر اسکنر LiDAR وجود دارد و تعویض ماژول‌های دوربین TrueDepth بین مدل‌های آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو انجام می‌شود.

علاوه بر ارائه‌ی دستورالعمل‌های تعمیر، دفترچه‌های راهنمای اپل اطلاعاتی در مورد ساختار داخلی آیفون‌های جدید ارائه می‌دهند که اغلب زمانی به ‌آن‌ها نیاز است که دستگاه خراب شود. به‌عنوان مثال، هر دو مدل پرو آیفون از یک ساختار بدنه‌ی فلزی برای باتری بهره می‌برند؛ تغییری که اتلاف گرما را بهبود می‌بخشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات