آیفون ۱۶ پرو مکس اپل نمای پشتی مدل تیتانیوم صحرایی

آیفون ۱۶ پرو مکس در بنچمارک‌های اولیه زومیت نسبتاً درخشان ظاهر شد

شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷مطالعه 2 دقیقه
آیفون ۱۶ پرو مکس، پرچمدار رجزخوان اپل، وارد تست‌های عمیق زومیت شده است تا عملکردش را با گلکسی S24 اولترا مقایسه کنیم.
تبلیغات

آیفون ۱۶ پرو مکس در فاصله‌ی یک روز پس از عرضه‌ی جهانی به دست زومیت رسیده است و کارشناسان ما بررسی عمیق جدیدترین پرچمدار اپل را شروع کرده‌اند. این گوشی که لقب غول‌پیکرترین آیفون تاریخ را یدک می‌کشد، در بنچمارک‌های مقدماتی زومیت عملکرد نسبتاً درخشانی از خود نمایش داد.

آیفون ۱۶ پرو مکس موفق شد در بخش تک‌ هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ ۶ به‌ترتیب امتیاز ۳۲۹۴ و ۷۷۸۳ را کسب کند و در هر دو بخش، بهتر از آیفون ۱۵ پرو مکس و گلکسی S24 اولترا ظاهر شود.

عملکرد تک هسته‌ای آیفون ۱۶ پرو مکس به‌میزان ۱۱ درصد بهتر از نسل قبل است و اختلاف پرچمدار جدید اپل با گلکسی S24 اولترا سامسونگ در بخش تک هسته‌ای به عدد چشمگیر ۴۵ درصد می‌رسد. در بخش چند هسته‌ای، اختلاف آیفون ۱۶ پرو مکس با آیفون ۱۵ پرو مکس و گلکسی S24 اولترا به‌ترتیب ۶ درصد و ۱۱ درصد است.

مقایسه‌ی آیفون ۱۶ پرو مکس با آیفون ۱۵ پرو مکس و گلکسی S24 اولترا

نام محصول

تراشه

GeekBench 6 (Single/Multi)

GFXBench Aztec Ruins High Tier Off-screen

آیفون ۱۶ پرو مکس

Apple A18 Pro

۳۲۹۴

۷۷۸۳

۵۴ فریم‌برثانیه

آیفون ۱۵ پرو مکس

Apple A17 Pro

۲۹۶۰

۷۳۳۹

۴۷ فریم‌برثانیه

گلکسی S24 اولترا

Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy

۲۲۶۲

۷۰۰۵

۸۱ فریم‌برثانیه

سال گذشته گلکسی S24 اولترا در بخش گرافیکی قدرتمندتر از آیفون ۱۵ پرو مکس ظاهر شد و این اتفاق بار دیگر در رقابت گلکسی S24 اولترا با آیفون ۱۶ پرو مکس تکرار شده است.

پرچمدار سامسونگ در آزمون GFXBench Aztec Ruins High Tier 1440p نرخ ۸۱ فریم‌برثانیه را ثبت کرد؛ درحالی‌که نرخ فریم ارائه‌شده از سوی آیفون ۱۶ پرو مکس و ۱۵ پرو مکس به‌ترتیب ۵۴ فریم‌برثانیه و ۴۷ فریم‌برثانیه بود. بدین ترتیب آیفون ۱۶ پرو مکس در بخش گرافیکی ۱۵ درصد بهتر از نسل قبل است، اما با اختلاف ۳۳ درصدی در پشت سر گلکسی S24 اولترا قرار می‌گیرد.

آیفون ۱۶ پرو مکس از تراشه‌ی A18 Pro به‌عنوان قلب تپنده‌اش استفاده می‌کند. این پردازنده موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای با تمرکز ویژه بر هوش مصنوعی دارد و از جی‌پی‌یو ۶ هسته‌ای با پشتیبانی از رهگیری پرتو سخت‌افزاری بهره می‌برد. به روایت اپل، آیفون ۱۶ پرو مکس در بخش هوش مصنوعی ۱۵ درصد، در بخش گرافیکی ۲۰ درصد و در بخش سی‌پی‌یو ۱۵ درصد بهتر از آیفون ۱۵ پرو مکس است.

در طرف مقابل، گلکسی S24 اولترا از پردازنده‌ی سفارشی Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy استفاده می‌کند که پیشرفت نسلی خوبی تجربه کرد، اما در بخش سی‌پی‌یو همچنان پایین‌تر از تراشه‌‌های سری A اپل قرار می‌گیرد. با همه‌ی این‌ها وقتی بحث به عملکرد گرافیکی می‌رسد، Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy می‌درخشد.

کارشناسان زومیت هم‌اکنون در حال بررسی عمیق آیفون ۱۶ پرو مکس هستند و به‌زودی بنچمارک‌های عمیق‌تری خواهیم گرفت تا مقایسه‌ی دقیق‌تری بین این گوشی و پرچمدار سامسونگ ترتیب دهیم.

فروشگاه باهم‌استور آیفون ۱۶ پرو مکس را برای بررسی در اختیار زومیت قرار داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات