احتمالاً طلسم نمایشگر ۶۰ هرتز آیفون سال آینده شکسته می‌شود

دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۸
مطالعه 1 دقیقه
وب‌سایت زومیت در آیفون ۱۶ پرو مکس اپل
به‌نظر می‌رسد که اپل سال آینده از خجالت مدل‌های غیرپرو آیفون در‌زمینه‌ی نمایشگر در‌می‌آید.
تبلیغات

گفته می‌شود که گوشی‌های آیفون ۱۷ و ۱۷ ایر از نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی استفاده خواهند کرد. علاوه‌بر‌این، ممکن است مدل‌های غیر‌پرو آیفون ۱۷ از ویژگی نمایشگر همیشه‌روشن نیز پشتیبانی کنند.

هم‌اکنون بیشتر گوشی‌های اندرویدی میان‌رده و پرچم‌دار نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را در نمایشگر خود ارائه می‌دهند؛ حتی برخی گوشی های اقتصادی و پایین‌رده نیز به صفحه‌نمایش ۹۰ هرتز مجهز شده‌اند. با‌وجود‌این، اپل همچنان مدل‌های پایه‌ی گوشی آیفون را حتی در سری آیفون ۱۶، با صفحه‌نمایش ۶۰ هرتز عرضه می‌کند. به‌نظر می‌رسد که این وضعیت در سال آینده تغییر کند؛ زیرا گفته می‌شود که آیفون ۱۷ غیرپرو از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی بهره خواهد برد.

اپل اولین‌بار فناوری پروموشن (نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز) را با رونمایی سری آیفون ۱۳ در سال ۲۰۲۱ معرفی کرد. یک سال بعد، کوپرتینویی‌ها پشتیبانی از نمایشگر همیشه‌روشن را به آیفون ۱۴ پرو وارد کردند. این ویژگی‌ها همچنان به مدل‌های پرو آیفون محدود می‌شوند.

به‌گفته‌ی راس‌یانگ، مشاور زنجیره‌ی تأمین نمایشگر آیفون، همه‌ی مدل‌های آیفون ۲۰۲۵ اپل ممکن است به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی مجهز باشند. انتظار می‌رود که این ارتقا به مدل‌های غیرپرو شامل آیفون ۱۷ معمولی و ۱۷ ایر (جانشین احتمالی نسخه‌ی پلاس) نیز گسترش یابد.

نرخ نوسازی نمایشگر آیفون ۱۳ پرو بین ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز متغیر بود. برای فعال‌سازی ویژگی نمایشگر همیشه‌روشن، اپل مجبور شد حداقل نرخ نوسازی را در مدل‌های پرو آیفون ۱۴ و مدل‌های جدیدتر به یک هرتز کاهش دهد. بنابراین، اگر نرخ نوسازی آیفون ۱۷ بتواند به یک هرتز کاهش یابد، می‌تواند از پشتیبانی نمایشگر همیشه‌روشن برخوردار شود.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات