خداحافظی با سرفیس دوئو؛ مایکروسافت گوشی تاشدنی‌اش را پس‌ از تنها یک آپدیت اندروید کنار گذاشت

سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
سرفیس دوئو در دست و رابط کاربری مایکروسافت لانچر
مایکروسافت به‌طوری رسمی از پایان کار گوشی‌های تاشدنی‌اش خبر داد.
تبلیغات

مایکروسافت به‌طور رسمی پشتیبانی از دستگاه سرفیس دوئو ۲ را متوقف کرد. این دستگاه که با قیمت ۱٬۵۰۰ دلار عرضه می‌شد، تنها یک به‌روزرسانی اصلی سیستم‌عامل اندروید را دریافت کرد و آخرین به‌روزرسانی امنیتی آن نیز در ۲۱ اکتبر (۳۰ مهر ۱۴۰۳) منتشر خواهد شد. این تصمیم به‌معنای پایان تلاش‌های مایکروسافت برای بازگشت به بازار گوشی‌های هوشمند با سری سرفیس دوئو است.

سرفیس دوئو ۲ در زمان معرفی، با طراحی منحصربه‌فرد و دو صفحه‌نمایش خود، توجه بسیاری را به خود جلب کرد. این دستگاه با هدف ارائه‌ی تجربه‌ای متفاوت از گوشی‌های هوشمند سنتی وارد بازار شد. با‌این‌حال، مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری متعدد، از‌جمله عملکرد ضعیف دوربین و عمر باتری کم باعث شد تا کاربران نتوانند تجربه‌ای مطلوب از این دستگاه داشته باشند.

حالت نگارش سرفیس دوئو مایکروسافت

یکی از نکات مهم درباره سرفیس دوئو ۲، دریافت‌نکردن به‌روزرسانی‌های منظم بود. این دستگاه، تنها یک به‌روزرسانی اصلی اندروید دریافت کرد که برای دستگاهی با این قیمت و مشخصات، بسیار ناامیدکننده است. بسیاری از کاربران انتظار داشتند که مایکروسافت با ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های بیشتر، مشکلات موجود را برطرف کند؛ اما به‌نظر می‌رسد مایکروسافت چنین تصمیمی برای دستگاه تاشو خود در نظر نگرفته است.

با پایان پشتیبانی از سرفیس دوئو ۲، مایکروسافت به‌طور رسمی از بازار گوشی‌های هوشمند خارج می‌شود. این شرکت در گذشته نیز تلاش‌هایی برای ورود به این بازار کرده بود؛ اما هیچ‌کدام از این تلاش‌ها موفقیت‌آمیز نبودند. این دومین‌باری است که مایکروسافت از بازار گوشی‌های هوشمند خارج می‌شود.

مایکروسافت برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۷، گوشی‌های لومیای مبتنی‌بر ویندوز‌فون را از سبد محصولات خود خارج کرد. به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت تصمیم گرفته است تا تمرکز خود را روی محصولات و خدمات دیگر خود مانند سری لپ تاپ سرفیس بگذارد.

در‌نهایت، پایان پشتیبانی از سرفیس دوئو ۲ نشان‌دهنده‌ی مشکلات بزرگی است که شرکت‌های فناوری در بازار گوشی‌های هوشمند با آن مواجه هستند. این بازار به‌شدت رقابتی است و تنها شرکت‌هایی که بتوانند محصولات باکیفیت و پشتیبانی مناسب ارائه دهند، می‌توانند در آن موفق باشند. مایکروسافت با تجربه‌ی خود از معرفی سری سرفیس دوئو نشان داد که حتی شرکت‌های بزرگ نیز ممکن است در این بازار با شکست جدی مواجه شوند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات