موتورولا گوشی تاشو جدیدی با لولای منحصربه‌فرد می‌سازد

پنج‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
منوی رابط کاربری در نمایشگر بیرونی موتورولا ریزر ۴۰ اولترا
موتورولا قصد دارد امکان تنظیم خودکار زاویه‌ی دوربین را با گوشی تاشو جدیدش در اختیار کاربران قرار دهد.
تبلیغات

اپل پیش‌تر با قابلیت Center Stage در کامپیوترهای مک، امکان ردیابی حرکت کاربر و تنظیم قاب تصویر براساس آن را ایجاد کرد. لپ‌ تاپ لنوو مدل Auto Twist نیز با استفاده از قابلیت ردیابی اشیاء می‌تواند نمایشگر خود را حرکت داده و بدون محدود کردن میدان دید وب‌کم، افراد را هنگام راه‌ رفتن در اتاق دنبال کند.

براساس گزارش 91Mobiles، شرکت موتورولا، پتنتی را برای مکانیزم لولای موتوردار در اداره‌ی ثبت اختراع ایالات متحده ثبت کرده که هدف آن تنظیم خودکار زاویه‌ی دستگاه است. در گوشی‌ های تاشو، لولای دستگاه فضای قابل‌توجهی را اشغال می‌کند و به‌همین دلیل گوشی‌های تاشدنی، ظرفیت باتری کمتری نسبت‌به گوشی‌های معمولی دارند.

مکانیزم لولای گوشی تاشدنی موتورولا
مکانیزم لولای گوشی تاشدنی موتورولا

باتوجه به محدودیت‌های گوشی‌های تاشو، اگر موتورولا بتواند تمام اجزای لازم را به‌خوبی در گوشی تاشدنی خود تعبیه کند و دستگاهی بسازد که درحین مکالمات ویدئویی، کاربر را هنگام حرکت در مرکز نمایشگر نگه دارد به دستاورد قابل‌توجهی رسیده است.

پتنت جدید موتورولا، یک دستگاه تاشدنی قابل‌ حمل را تشریح می‌کند که دارای یک بخش کنترلی با مکانیزم خودکار است. این پتنت شامل مواد ویژه‌ای است که تغییر شکل می‌دهند و با موتورهای کوچک برای کمک به حرکت لولا همراه هستند. این گوشی احتمالاً از تکنیک‌های یادگیری ماشینی برای ردیابی حرکت کاربر استفاده خواهد کرد.

ماده‌ی ویژه‌ای که موتورولا در پتنت خود به آن اشاره کرده یک آلیاژ حافظه‌دار (Shape Memory Alloy) است که در طی یک چرخه‌ی حرارتی تغییر شکل می‌دهد. این حرارت و گرما می‌تواند با استفاده از انرژی الکتریکی تولیدشده توسط باتری ایجاد شود. گوشی تاشو جدید موتورولا هنوز در مراحل اولیه است و این احتمال وجود دارد که وارد بازار نشود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات