گوشی‌های سری ویوو X200 با اولین رم LPDDR5X Ultra Pro دنیا عرضه می‌شوند

جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
گوشی های ویوو x200 پرو از پشت در دست با دو رنگ سفید و آبی
گوشی‌های سری X200 ویوو از پرسرعت‌ترین تراشه‌ی رم سامسونگ بهره می‌برند.
تبلیغات

گوشی‌های سری X200 ویوو نه‌تنها اولین محصولاتی خواهند بود که با پردازنده‌ی دیمنسیتی ۹۴۰۰ مدیاتک عرضه می‌شوند، بلکه از ویژگی دهان‌پرکن دیگری نیز برخوردارند و آن، استفاده از رم جدیدی به‌نام LPDDR5X Ultra Pro برای اولین‌بار در جهان است.

ویوو با انتشار تصویری در ویبو، به LPDDR5X اولترا پرو اشاره کرده، اما جزئیات زیادی درباره‌ی وجه تمایز آن به‌اشتراک نگذاشته است. به احتمال زیاد همان رم LPDDR5X پرسرعتی محسوب می‌شود که سامسونگ اوایل ۲۰۲۴ از آن رونمایی کرد.

تصویری از سه ویژگی گوشی ویوو X200 در راس های یک مثلث
Vivo

سامسونگ اعلام کرده است که دیمنسیتی ۹۴۰۰ اولین تراشه‌ای خواهد بود که این فناوری پیشرفته را پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین، احتمالاً ویوو فقط یک نام تجاری جذاب به آن افزوده است.

اگر گوشی ویوو سری X200 واقعاً رم LPDDR5X سامسونگ را داشته باشد، می‌توانیم انتظار بهبودهای چشمگیری در عملکرد آن داشته باشیم. ترکیب پردازنده‌ی جدید مدیاتک با سریع‌ترین تراشه‌ی رم، احتمالاً گوشی جدید ویوو را به یکی از بهترین گوشی های بازار تبدیل خواهد کرد.

سامسونگ ادعا می‌کند که رم جدید، سرعت‌های انتقال داده‌ را تا ۱۰٫۷ گیگابیت‌برثانیه ارائه می‌دهد که آن را به سریع‌ترین حافظه‌‌ی موبایلی جهان تبدیل می‌کند. همچنین وعده‌ی افزایش عملکرد و کارایی انرژی ۲۵ درصدی و افزایش ظرفیت ۳۰ درصدی در مقایسه با نسل قبل را داده است.

سامسونگ از آخرین فرآیند ساخت حافظه با کلاس ۱۲ نانومتر در ساخت تراشه‌های LPDDR5X-10700 استفاده می‌کند که منجربه تولید کوچک‌ترین رم DDR5 در بازار می‌شود.

رونمایی رسمی سری X200 برای ۲۲ مهرماه در چین برنامه‌ریزی شده است و باید منتظر بنچمارک‌ها بمانیم و ببینیم که آیا LPDDR5X Ultra Pro مطابق انتظار خواهد بود یا خیر.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات