آیا ال‌جی به بازار موبایل برمی‌گردد؟

جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸
مطالعه 3 دقیقه
گوشی رول‌شدنی ال‌جی از نمای جلو
پتنت‌های جدید ال‌جی درباره‌ی گوشی رول‌شونده‌ی خود باعث گمانه‌زنی‌هایی درباره‌ی بازگشت احتمالی این شرکت به بازار گوشی‌های هوشمند شده‌اند.
تبلیغات

بر اساس یک پرونده‌ی ثبت اختراع، ال‌جی شاید بار دیگر به بازار گوشی‌های هوشمند بازگردد. این غول فناوری کره‌ای که در سال ۲۰۲۱ از تجارت گوشی‌های هوشمند خارج شد، به‌‌تازگی یک درخواست ثبت اختراع ارائه کرده است که به طراحی یک گوشی پیشرفته‌ی رول شونده اشاره دارد.

پتنت گوشی رول شدنی ال‌جی
پتنت‌های جدید ال‌جی
LG

طبق سندی ۲۱ صفحه‌ای که در تاریخ ۸ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۷ مهر) منتشر شده، ال‌جی کانسپتی برای دستگاهی با «نمایشگر رول‌شونده و کشویی» با انعطاف‌پذیری بالا توسعه داده است. این دستگاه طوری طراحی شده تا با استفاده از مکانیزم رول‌شدن، از فرم جمع‌وجور به دستگاهی با نمایشگر بزرگ‌تر تبدیل شود.

پتنت گوشی رول شدنی ال‌جی
پتنت‌های جدید ال‌جی
پتنت گوشی رول شدنی ال‌جی
پتنت‌های جدید ال‌جی

پیش از خروج از بازار گوشی‌های هوشمند، ال‌جی روی پروژه‌ی گوشی رول‌شونده‌ی خود کار می‌کرد؛ اما این پروژه چند سال پیش به‌طور رسمی لغو شد؛ با‌این‌همه، ظاهراً سند ثبت اختراع مربوط‌به پروژه هنوز هم درحال به‌روزرسانی است.

در سال ۲۰۲۲، ویدئویی از گوشی رول‌شونده‌ی ال‌جی منتشر شد که می‌توانست با بهره‌گیری از مکانیزم موتور‌دار خود از اندازه‌ی ۶٫۸ اینچ به ۷٫۴ اینچ برسد. این گوشی دارای صفحه‌نمایش اولد و نمایشگری برای اعلان‌ها در پشت بود و از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ با ۱۲ گیگابایت رم و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی نیرو می‌گرفت. البته نگرانی‌هایی درباره‌ی چین‌خوردگی‌های صفحه‌نمایش و همینطور دوام آن وجود داشت.

لبه‌ی بالایی گوشی رول‌شدنی ال‌جی
گوشی LG Rollable
لبه کناری گوشی رول‌شدنی ال‌جی
گوشی LG Rollable

پتنت جدید به نگرانی‌های مربوط‌به چین‌خوردگی صفحه‌نمایش گوشی‌های رول‌شونده می‌پردازد. طبق توضیحات پتنت ثبت شده، راه‌حل ال‌جی برای رفع چین‌خوردگی‌های صفحه، شامل یک سیستم مغناطیسی، متشکل از یک لایه‌ی مغناطیسی پشت صفحه‌نمایش و چندین آهن‌ربا در سرتاسر بدنه‌ی دستگاه است. در ادامه، این نیروی مغناطیسی به هموار شدن چروک‌ها کمک می‌کند و نمایشگر را سریع‌تر به حالت بدون چروک برمی‌گرداند.

گوشی رول‌شدنی ال‌جی از نمای پشت
گوشی LG Rollable
BullsLab

دلیلی که باعث شده به‌گمانه‌زنی درباره‌ی بازگشت احتمالی ال‌جی به بازار گوشی‌های هوشمند بپردازیم، زمان‌بندی اتفاقات مربوط‌به پروژه‌ی گوشی رول‌شونده‌ی این غول کره‌ای است. ال‌جی پروژه‌ی دستگاه رول‌شونده خود را در فوریه‌ی ۲۰۲۱ (بهمن و اسفند ۱۳۹۹) لغو کرد (ویدئو حوالی سپتامبر ۲۰۲۲ (شهریور و مهر ۱۴۰۱) منتشر شد)؛ اما درخواست ثبت اختراع اشاره شده در این مقاله در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر و آبان ۱۴۰۲) ثبت شده و تاریخ انتشارش اکتبر ۲۰۲۴ (مهر ۱۴۰۳) است.

در نهایت، با‌اینکه پتنت ثبت شده‌ی جدید امیدوارکننده به‌نظر می‌رسد؛ اما درخواست‌های ثبت‌ اختراع همیشه به تولید محصول نهایی منجر نمی‌شوند و شرکت‌ها اغلب آن‌ها را برای حفاظت از ایده‌های خود ثبت می‌کنند. با‌وجود‌این، باید منتظر مانند و دید که آیا ال‌جی قصد دارد با کمک فناوری رول‌شونده‌ی پیشرفته‌اش بار دیگر به صحنه‌ی رقابت بازگردد یا نه.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات