شایعات درباره تراشه گوشی‌های گلکسی S25 متناقض است؛ از اگزینوس تا اسنپدراگون و مدیاتک

سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
مقاومت گلکسی اس ۲۴ اولترا در برابر آب
گزارش‌ها و شایعه‌های متناقض و گیج‌کننده‌ای درباره‌ی این موضوع مطرح شده است که سامسونگ از چه پردازنده‌ای در سری گلکسی S25 استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

هنوز مشخص نیست که گوشی‌های سری گلکسی S25 از کدام‌یک از پردازنده‌های اگزینوس و مدیاتک یا اسنپدراگون استفاده خواهند کرد و شایعات متناقضی وجود دارند.

چند ماه پیش، سامسونگ به‌طور رسمی نام تراشه‌ی اگزینوس ۲۵۰۰ را اعلام کرد و ما را به این باور رساند که این تراشه در برخی مدل‌های سری گلکسی S25 استفاده خواهد شد. با‌این‌حال، برخی گزارش‌ها ادعا می‌کنند که کره‌ای‌ها تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را در مدل جهانی این گوشی‌ها استفاده خواهند کرد و دیگران می‌گویند که به‌جای آن احتمالاً تراشه‌ی مدیاتک را به‌کار خواهند بست. این موضوع در‌حال‌حاضر بسیار گیج‌کننده است.

براساس گزارشی از مینگ‌چی کوئو، تحلیلگر معروف، سامسونگ قصد دارد امسال تعداد بیشتری تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ از کوالکام بخرد. اگر این گزارش صحیح باشد، سامسونگ ممکن است از این تراشه‌ها در تمامی مدل‌های سری S25 استفاده کند.

به‌نظر می‌رسد SD8G4، گران‌ترین و پرفروش‌ترین پردازنده‌ای محسوب می‌شود که کوالکام تاکنون ساخته است. کوئو انتظار دارد که این شرکت تا پایان سال ۲۰۲۴ بیش از ۹ میلیون تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ الیت را به قیمت ۱۸۰ دلار بفروشد.

اخیراً گزارشی نشان داد که گلکسی S25 و گلکسی S25 پلاس احتمالاً از دیمنسیتی ۹۴۰۰، تراشه‌ی پرچم‌دار مدیاتک، استفاده می‌کنند. گزارشی دیگر از هانکیونگ ادعا می‌کند که سامسونگ هنوز در حال بررسی اگزینوس ۲۵۰۰ برای سری S25 است و نهایی‌سازی پردازنده را تا پایان اکتبر و اوایل نوامبر (اواسط آذر) انجام خواهد داد.

پیش‌از‌این انتظار می‌رفت که سامسونگ از پردازنده‌ی داخلی خود برای S25 و S25 پلاس استفاده کند. بااین‌حال، کارایی اگزینوس به حد مطلوب نرسید. اگر سامسونگ فاندری بتواند بازده لیتوگرافی ۳ نانومتری خود را بهبود ببخشد، اگزینوس ۲۵۰۰ همچنان محتمل‌ترین گزینه برای گوشی‌های جدید سامسونگ خواهد بود.

گفته می‌شود که تراشه‌ی SD8G4 درمقایسه‌با SD8G3 حدود ۱۵ درصد گران‌تر از نسل قبل است. این موضوع بر قیمت روز گوشی تأثیر خواهد گذاشت. درمقابل، افزایش قیمت گوشی سامسونگ موجب نارضایتی سازنده‌اش خواهد شد؛ بنابراین، ممکن است کره‌ای‌ها به تراشه‌های اگزینوس و دیمنسیتی بیشتر توجه کنند. به‌هر‌حال، انتظار می‌رود گلکسی S25 اولترا به‌طورکلی از تراشه‌ی کوالکام استفاده کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات