اندروید ۱۵ بالاخره به‌صورت رسمی برای گوشی‌های پیکسل منتشر شد؛ فهرست دستگاه‌های سازگار

سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
ابعاد پیکسل ۹ پرو فولد در دست کاربر
گوگل اعلام کرد که اندروید ۱۵ به‌صورت رسمی برای گوشی‌های پیکسل در‌دسترس است. این شرکت فهرست دستگاه‌های سازگار را نیز شرح داده است.
تبلیغات

اندروید ۱۵ اکنون برای دستگاه‌های پیکسل در حال انتشار است که ویژگی‌های جدید حریم خصوصی و ابزارهای امنیتی و بهبودهایی برای گوشی‌های تاشدنی و تبلت‌ها را به‌همراه می‌آورد.

اندروید ۱۵ ماه گذشته از‌طریق پروژه متن‌باز اندروید معرفی شد؛ اما در آن زمان، هنوز در گوشی پیکسل و تبلت‌ پیکسل یا سایر دستگاه‌های اندرویدی دردسترس نبود. گوگل امروز اعلام کرد که سرانجام اندروید ۱۵ به‌همراه مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید پیکسل به دستگاه‌های پیکسل می‌رسد.

فهرست گوشی‌های پیکسل واجدشرایط دریافت اندروید ۱۵ بدین‌شرح‌اند:

یکی از ویژگی‌های جدید مهم در اندروید ۱۵، امکان ایجاد «فضای خصوصی» یا Private Space برای اپلیکیشن‌هایی است که ممکن است بخواهید آن‌ها را از دید کسانی مخفی نگه دارید که به گوشی شما دسترسی پیدا می‌کنند.

طبق گفته‌ی گوگل، اپلیکیشن‌هایی که در فضای خصوصی قرار می‌دهید، در قسمت اپلیکیشن‌های اخیر، اعلان‌ها یا تنظیمات شما نشان داده نمی‌شوند. برای دسترسی به این فضا، کاربر باید مراحل احراز هویت اضافی را طی کند و حتی می‌توان وجود فضای خصوصی را در گوشی خود مخفی کند.

در گوشی‌های تاشدنی و تبلت‌ها، اندروید ۱۵ به کاربران اجازه می‌دهد تسک‌بار را ثابت یا آزاد کنند تا بتوانند دسترسی آسان‌تری به اپلیکیشن‌های خود داشته باشند. اگر اپلیکیشن‌های خاصی دارید که اغلب آن‌ها را هم‌زمان استفاده می‌کنید، می‌توانید یک «جفت اپلیکیشن» تعریف و از‌طریق یک آیکون به آن جفت اپلیکیشن دسترسی پیدا کنید.

گوگل در حال افزودن دو ویژگی جدید به اندروید است که به شما کمک می‌کند تا در‌صورت سرقت گوشی خود، آن را قفل کنید. اولین ویژگی Theft Detection Lock نام دارد که با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص می‌دهد که گوشی شما سرقت شده است و به‌طور خودکار آن را قفل می‌کند.

دومین ویژگی Remote Lock نام دارد که به شما امکان می‌دهد از‌طریق گوشی دیگری و شماره‌تلفن خود و بررسی امنیتی ساده گوشی را قفل کنید. گوگل می‌گوید که «اکثر» دستگاه‌های مجهز به اندروید ۱۰ و جدیدتر این ویژگی‌ها را دریافت خواهند کرد و برخی از افراد د‌رحال‌حاضر آن‌ را دارند.

همچنین، گوگل قصد دارد انتشار ویژگی جدید را برای گوشی‌های پیکسل شروع کند که شامل قابلیت Night Sight for Instagram برای گرفتن عکس‌های بهتر در نور کم و کنترل‌های بیشتر برای قابلیت Audio Magic Eraser است.

در چند هفته آینده، گوگل قابلیت جدید دیگری هم اضافه می‌کند که به کاربر امکان می‌دهد تا محتوای رسانه‌ای را از تبلت پیکسل به گوشی پیکسل فقط با نگه‌داشتن دستگاه‌ها کنار‌هم منتقل کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات