جزئیات دوربین، پردازنده و نمایشگر شیائومی ۱۵ لو رفت

پنج‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
پنل پشت گوشی شیائومی ۱۴ پرو
مشخصات بیشتری از گوشی‌های سری شیائومی ۱۵ فاش شد.
تبلیغات

در آستانه‌ی رونمایی از گوشی پرچمدار شیائومی که قرار است بلافاصله پس‌از به‌نمایش درآمدن تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام در ۲۱ اکتبر (۳۰ مهر) انجام شود، جزئیات بیشتری از سری شیائومی ۱۵ منتشر شده است.

فصل پاییز هرسال معمولاً به میدان مسابقه‌ی پرچمداران چینی تبدیل می‌شود و امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست. ویوو به‌تازگی سری X200 خود را معرفی کرد و مدل‌های جدید گوشی اوپو سری فایند X8 قرار است هفته‌ی آینده رونمایی شوند. خانواده‌ی جدید گوشی شیائومی نیز در همین افق دیده می‌شود.

اکنون به‌لطف پست یک افشاگر، اطلاعات کلیدی مشخصات شیائومی 15 فاش شده‌ است. به ادعای وی، این گوشی دارای نمایشگر تخت ۶٫۳۶ اینچ اولد (با نام تجاری AMOLED) با وضوح 1.5K است که همان ابعاد و وضوح مدل شیائومی ۱۴ را دارد.

از نظر سخت‌افزاری، شیائومی ۱۵ به تراشه‌ی SD8G4 یا همان اسنپدراگون ۸ الیت و باتری ۵٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز خواهد بود. این عدد هنوز نسبت‌به برخی از رقبای خود مانند اوپو فایند X8 و ویوو X200 Pro Mini نسبتاً کوچک‌تر است، اما جهش بزرگی نسبت‌به باتری ۴٬۶۱۰ میلی‌آمپرساعتی مدل قبلی به‌حساب می‌آید. شیائومی ۱۵ احتمالاً با شارژر ۹۰ وات سیمی و ۵۰ وات بی‌سیم همراه خواهد بود.

گفته می‌شود که گوشی مورد بحث از دوربین‌های سه‌گانه‌ی ۵۰ مگاپیکسلی در پنل پشتی خود بهره می‌برد که شامل دوربین اصلی OV50H و یک دوربین تله‌فوتو با زوم سه برابری می‌شود. برای مقایسه، شیائومی ۱۴ از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی Light Fusion 900 استفاده می‌کرد.

انتظار می‌رود که سری شیائومی 15 از رابط کاربری HyperOS 2.0 مبتنی‌بر اندروید ۱۵ برای اولین‌بار استفاده کند. هنوز اطلاعاتی درباره‌ی قیمت گوشی در دست نیست.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات