کاربران آیفون ۱۶ از مصرف چشمگیر باتری در iOS 18 می‌گویند

جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
آیفون ۱۶ پرو مکس اپل در حال عکاسی
برخی از کاربران آیفون ۱۶ از مصرف چشمگیر باتری در iOS18 شکایت دارند.
تبلیغات

براساس پست‌های متعدد در انجمن آنلاین اپل و ردیت، عده‌ای از کاربران آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو از مصرف چشمگیر باتری در iOS 18 شکایت دارند. بیشتر گزارش‌های تخلیه‌ی باتری به کاربران آیفون ۱۶ مربوط می‌شود؛ اما ممکن است نسل‌‌های قبلی که آپدیت iOS 18 را دریافت کردند نیز با چنین مشکلی مواجه باشند.

زمانی که iOS 18‌ در مرحله‌ی بتا بود، گزارش‌های بسیاری از تخلیه‌ی زودهنگام باتری آیفون‌ها در انجمن مک‌رومرز مطرح شد و اکنون با انتشار رسمی iOS 18 و عرضه‌ی سری آیفون ۱۶، موج جدیدی از این گزارش‌ها ثبت شده‌اند. طبق این شکایات، باتری آیفون ۱۶ حتی زمانی که گوشی در حالت آماده‌به‌کار به سر می‌برد، به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

یکی از کاربران می‌گوید باتری آیفون ۱۶ پرو بدون اینکه استفاده‌ی چندانی از آن کند، در نصف روز از ۱۰۰ درصد به ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است. او می‌گوید آیفونش نیاز به تعمیر دارد و تاکید می‌کند که از تعویض آیفون ۱۵ پرو خود با آیفون ۱۶ پرو پشیمان است.

کاربر دیگری که آیفون ۱۵ پرو مکس خود را با آیفون ۱۶ پرو مکس تعویض کرده است، می‌گوید با وجود تغییر ندادن تنظیمات بین دو نسل از آیفون‌های پرو مکس، عملکرد آیفون جدیدش ناامیدکننده است.

در برخی موارد، هنگامی که آیفون درحالت آماده‌به‌کار قرار گرفته، ممکن است فعالیت‌های پس‌زمینه سبب تخلیه‌ی باتری شوند؛ اما نه در حدی که برای کاربران چندان محسوس باشد. در واقع بیشترین مصرف باتری باید هنگام استفاده از آیفون‌ها اتفاق بیفتد.

کاربر دیگری می‌گوید با بررسی آیفون ۱۶ پرو خود متوجه شده که فعالیت‌های پس‌زمینه به طرز دیوانه‌واری درحال اجرا هستند؛ او می‌گوید در مدت ۴ ساعت و ۲۰ دقیقه باتری آیفونش ۱۱ درصد کاهش یافته؛ یعنی در حالت آماده‌به‌کار از ۷۰ درصد به ۵۹ درصد رسیده است.

شکایات مشابهی در سایر انجمن‌ها ازجمله ردیت مطرح شده است و ظاهراً هر روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. کاربری در ردیت می‌گوید: «من آیفون خود را از ۱۲ به ۱۶ پرو ارتقاء دادم؛ تنها به این دلیل که مشکلات باتری و اسپیکر را حل کنم. آیفون ۱۶ باتری بهتر و شارژدهی بیشتری دارد، اما دیده‌ام که باتری آن حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد در طول شب و در حالت آماده‌به‌کار تخلیه شد.»

کاربر دیگری ادعا می‌کند آزمایشی بین آیفون ۱۶ پرو و ۱۴ پرو انجام داده و از هردو به یک‌ شکل استفاده کرده است؛ در نهایت عمر باتری آیفون ۱۶ پرو ظرف ۳۶ ساعت به ۵۸ درصد کاهش یافت؛ درحالی که آیفون ۱۴ پرو به ۸۵ درصد رسید.

تشخیص مشکلات تخلیه‌ی باتری دشوار است؛ چون عادات استفاده از آیفون در افراد مختلف و در طول روز متفاوت است. کاربران شاکی سعی کردند این مشکل را از طریق خاموش‌کردن پروموشن (حالت ۱۲۰ هرتز)، غیرفعال کردن نمایشگر همیشه‌روشن، خاموش کردن بازخوانی برنامه‌های پس‌زمینه، حذف ویجت‌ها، خاموش کردن گوشی و بازنشانی کامل آیفون حل کنند. مشکل باتری برخی افراد با این روش‌ها حل شد؛ اما برای بسیاری از کاربران همچنان پابرجا است.

طبق گزارش‌ها مشکل باتری برخی از کاربران با آپدیت به iOS 18.0.1 و نسخه‌ی بتای iOS 18.1، حل شد؛ اما آپدیت‌های جدید برای همه کارساز نبود.

دقیقاً مشخص نیست که چه‌ چیزی روی باتری تاثیر می‌گذارد؛ اما قطعاً مشکلی اساسی وجود دارد که اپل باید در آپدیت بعدی iOS 18‌ آن را برطرف کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات