آیا سامسونگ درباره پردازنده گلکسی S25 تصمیم نهایی را گرفته است؟

جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶
مطالعه 1 دقیقه
صفحه نمایش همیشه روشن در گلکسی اس ۲۴ اولترا
به‌نظر می‌رسد سامسونگ برای تأمین پردازنده‌ی گوشی‌های جدید خود به‌طور کامل دست‌به‌دامن کوالکام خواهد شد.
تبلیغات

گفته می‌شود سامسونگ فقط از پردازنده‌ی کوالکام در گوشی‌های سری گلکسی S25 خود استفاده خواهد کرد.

انتظار می‌رود بهترین گوشی های جدید غول فناوری کره‌ای در ژانویه‌ی ۲۰۲۵ (دی و بهمن) رونمایی شوند و همچنان شایعات متناقضی درمورد انتخاب پردازنده‌ی آن‌ها وجود دارد.

براساس گزارش رسانه کره‌ای هانک‌یونگ، سری گلکسی S25 به‌طور کامل از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بهره خواهند برد. این وب‌سایت اضافه کرده است که تی‌ام رو، رئیس بخش موبایل سامسونگ، به هاوایی سفر خواهد کرد تا در اجلاس اسنپدراگون برای مذاکره درباره‌ی قیمت تراشه‌های جدید شرکت کند.

پیش‌از این نیز یک خبرچین ادعا کرد گلکسی S25 فقط از SD8G4 استفاده می‌کند. بنابراین، به‌نظر می‌رسد که روزبه‌روز احتمال اینکه نسل بعدی گوشی سامسونگ از اگزینوس ۲۵۰۰ استفاده کند کاهش می‌یابد.

گزارش‌ها حاکی از این است که سامسونگ در اوایل امسال با مشکل تولید اگزینوس ۲۵۰۰ مواجه شد؛ به‌طوری که بازدهی خط تولید این پردازنده کمتر از ۲۰ درصد بوده است، درحالی‌که برای تولید انبوه به حداقل بازدهی ۶۰ درصدی نیاز دارد.

سامسونگ اعلام کرده بود که همه‌ی تلاش خود را برای رفع مشکل تراشه‌ی اختصاصی‌اش به‌کار خواهد بست، اما ظاهراً این تلاش‌ها به نتیجه‌ی مطلوب منجر نشد.

تغییر استراتژی سامسونگ برای سری گلکسی S25 می‌تواند یک شمشیر دو لبه باشد. از طرفی، تراشه‌ی نسل قبل کوالکام به‌طور کلی عملکرد بهتری نسبت‌به اگزینوس ۲۴۰۰ نشان داد و انتظار می‌رود SD8G4 نیز همین برتری را حفظ کند. از طرف دیگر اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بین ۱۵ تا ۲۰ درصد گران‌تر از نسل ۳ خواهد بود که ممکن است منجر به افزایش قیمت گوشی سری گلکسی S25 شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات