گوشی نوا ۱۳ پرو هواوی با عملکردی ناامیدکننده در گیک‌بنچ رؤیت شد

شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
گوشی هواوی نوا ۱۳ پرو در دست
امتیاز گیک‌بنچ و برخی مشخصات گوشی نوا ۱۳ پرو هواوی فاش شد.
تبلیغات

یکی از افشاگران برخی از مشخصات گوشی نوا ۱۳ پرو را به‌همراه نتایج بنچمارک آن به‌اشتراک گذاشته است که امتیاز نه‌چندان امیدوارکننده‌ای را نشان می‌دهد.

طبق اطلاعات پایگاه داده‌ی گیک‌بنچ، نوا ۱۳ پرو امتیازهای تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای ۹۹۷ و ۲٬۹۰۰ را کسب کرد که بسیار کمتر از نسل قبلی آن است. در مقام مقایسه، نوا ۱۲ پرو در همین آزمون به‌ترتیب ۱٬۳۰۰ و ۴٬۱۰۰ امتیاز را به‌دست آورد.

گیک بنچ نوا ۱۳ پرو
Geekbench

به‌گفته‌ی دیجیتال‌چت‌استیشن در ویبو، نوا ۱۳ پرو از تراشه‌ی میان‌رده‌ی Kirin 8000 بهره می‌برد. درمقابل، نسل قبلی آن از پردازنده‌ی قوی‌تر Kirin 9000s، همان تراشه‌ی به‌کاررفته در سری پرچم‌دار میت ۶۰، استفاده کرد.

نوا ۱۳ و نوا ۱۳ پرو هواوی
نوا ۱۳ و نوا ۱۳ پرو
Huawei

گوشی تاشدنی هواوی نوا فلیپ که در تابستان امسال رونمایی شد، از کرین ۸۰۰۰ استفاده می‌کند. این تراشه‌ی هشت‌هسته‌ای یک هسته‌ی Cortex-A77 با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز و سه هسته‌ی Cortex-A77 با فرکانس ۲٫۱۹ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A55 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز دارد.

بر‌اساس جدول گیک‌بنچ، کرین ۸۰۰۰ با ۱۲ گیگابایت رم همراه شده است. علاوه‌بر‌این، گوشی نوا ۱۳ پرو صفحه‌نمایشی با وضوح 1.5K و لبه‌های خمیده دارد که با نسل قبلی‌اش تفاوتی ندارد. اندازه‌ی نمایشگر هنوز مشخص نشده است.

افشاگر مذکور ادعا کرد که نوا ۱۳ پرو از رابط کاربری HarmonyOS 4.2 استفاده می‌کند و رابط کاربری جدید HarmonyOS Next در آن وجود نخواهد داشت. ناگفته نماند که این گوشی می‌تواند از اتصال ماهواره‌ای Beidou و شارژ سریع ۱۰۰ وات پشتیبانی کند.

گفته می‌شود که دوربین‌های دوگانه‌ی ۶۰ و ۸ مگاپیکسلی در جلو و دوربین‌های سه‌گانه‌ای شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر در جزیره‌ی پشت گوشی هواوی مدل نوا ۱۳ پرو قرار می‌گیرند. طبق شایعات قبلی، دو دوربین دیگر احتمالاً شامل دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی خواهند بود. امکان پیش خرید گوشی ها در وب‌سایت Vmall هواوی فراهم شده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات