آیفون احتمالا یکی از ویژگی‌های مهم اپل واچ سری ۱۰ را به ارث می‌برد

پنج‌شنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۵
مطالعه 1 دقیقه
تنظیمات اپل واچ اولترا ۲
احتمال می‌رود اپل در سال‌های آینده برای سری‌های جدید گوشی‌ آیفون از فناوری نمایشگر LTPO3 بهره ببرد.
تبلیغات

براساس گزارش خبرگزاری کره‌ای The Elec، انتظار می‌رود اپل از فناوری پیشرفته‌ی صفحه‌نمایش اپل واچ سری ۱۰ در سری‌های جدید گوشی‌ آیفون استفاده کند. اپل، اولین‌بار در اپل واچ سری ۴ از فناوری نمایشگر اولد با نام ترانزیستورهای فیلم نازک (TFT) مجهز به فناوری اکسید پلی‌کریستال دما پایین (LTPO) استفاده کرد.

مزیت اصلی استفاده از ترانزیستورهای فیلم‌ نازک مجهز به LTPO، مصرف انرژی کمتر برای دستگاه‌هایی است که از باتری‌های کوچک استفاده می‌کنند. اپل واچ اولترا ۲ به نسل دوم این نوع از نمایشگر‌ها مجهز شد که LTPO2 نام دارد. اپل واچ سری ۱۰ نیز از آخرین نسخه‌‌ی این پنل یعنی LTPO3 بهره می‌برد.

LTPO3 برای اولین‌بار در سال جاری در اپل واچ سری ۱۰ به‌کار رفت. درایور TFT این نمایشگر به‌جای استفاده از فناوری پلی سیلیکون با دمای پایین (LTPS) از اکسید پلی‌کریستال دما پایین (LTPO) بهره می‌برد. درایور TFT مستقیماً جریان انتشار نور روی دستگاه اولد را کنترل می‌کند.

این امکان وجود دارد که LTPO3 در آینده برای گوشی آیفون استفاده شود. اپل برای اولین بار اپل واچ سری ۴ را در سال ۲۰۱۸ به نمایشگر LTPO OLED مجهز کرد و بعد از آن نیز در سال ۲۰۲۱ نوبت به سری آیفون ۱۳ پرو رسید.

آیفون ۱۶ از صفحه‌نمایش LTPO2 استفاده می‌کند و انتظار می‌رود آیفون ۱۷ نیز با همین نمایشگر وارد بازار شود. اگر اپل قصد داشته باشد از فناوری LTPO3 بهره ببرد، احتمالاً گوشی آیفون ۱۹ را مجهز به این ویژگی خواهد کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات