فروش گوشیهای خارجی در چین بهشدت افت کرد
رویترز بر اساس دادههای یک شرکت تحقیقاتی وابسته به دولت چین گزارش میدهد، فروش گوشیهای هوشمند برندهای خارجی، از جمله آیفون، در چین طی ماه اکتبر (مهر و آبان) ۴۴٫۲۵ درصد نسبتبه سال گذشته کاهش یافت.
محاسبات دادههای آکادمی اطلاعات و ارتباطات چین (CAICT) نشان میدهد که فروش گوشیهای برندهای خارجی (غیر چینی) از ۱۱٫۱۴۹ میلیون دستگاه در سال گذشته به ۶٫۲۲ میلیون دستگاه در ماه قبل کاهش یافته است.
عملکرد اپل بهعنوان بزرگترین برند موبایل خارجی در بازار گوشیهای هوشمند چین، نقش مهمی در دادههای کلی فروش گوشی در این کشور ایفا میکند.
اپل سری آیفون ۱۶ را اواخر شهریور و با مانور فراوان روی قابلیتهای هوش مصنوعی معرفی کرد. هوش مصنوعی اپل به زبان چینی سال ۲۰۲۵ دردسترس قرار میگیرد و اپل هنوز شریک هوش مصنوعی خود را برای بازار چین معرفی نکرده است.
طبق دادههای CAICT، فروش کلی گوشی در چین در ماه اکتبر (مهر و آبان) ۱٫۸ درصد افزایش یافت و به ۲۹٫۶۷ میلیون دستگاه رسید.