۴ سال از عرضه مانیتور پرحاشیه Pro Display XDR اپل گذشت

یک‌شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مقایسه پرو دیسپلی XDR با مانیتور میان‌رده Studio Display اپل
گفته می‌شود که اپل چهار پس از رونمایی Pro Display XDR می‌خواهد مدل جدید این مانیتور گران‌قیمت را رونمایی کند.
تبلیغات

اپل از دسامبر ۲۰۱۹ (آذر و دی ۱۳۹۸) فروش مانیتور Pro Display XDR را آغاز کرد و حالا چهار سال از آن زمان می‌گذرد. در چند وقت اخیر شایعاتی درباره‌ی مدل تازه‌ی پرو دیسپلی ایکس دی آر منتشر شده است.

اواخر سال گذشته‌ی میلادی مارک گرمن، افشاگر نام‌ آشنای محصولات اپل، گفت که خالق گوشی آیفون در حال توسعه‌ی چند مانیتور جدید، از جمله مدلی از Pro Display XDR با تراشه‌ی اختصاصی است.

مانیتور اقتصادی ۲۷ اینچ مدل Studio Display اپل دارای تراشه‌ی A13 Bionic است و از ویژگی‌هایی مانند Center Stage، صدای سه‌بعدی و دستیار صوتی سیری استفاده می‌کند.

در ژانویه‌ی ۲۰۲۳ (دی و بهمن ۱۴۰۱)، گرمن تکرار کرد که اپل هنوز مشغول توسعه‌ی چند مانیتور نسل بعدی برای عرضه در ابتدای سال ۲۰۲۴ است. او گفت که حداقل یکی از این مانیتورها می‌تواند به‌عنوان نمایشگر هوشمند خانگی در حالت کم‌مصرف عمل کند.

مانیتور اپل Pro Display XDR با پس زمینه نارنجی رنگ که موج را نشان می‌دهد
مانیتور اپل Pro Display XDR

هنوز از ویژگی‌های دیگر مانیتور اپل Pro Display XDR اطلاعاتی در دست نیست، اما انتظار می‌رود که مواردی شامل وب‌کم، اسپیکر و نرخ نوسازی بالاتر در نسخه‌ی جدید دیده شود. مدل فعلی دارای صفحه‌نمایش ۳۲ اینچی با نور پس‌زمینه‌ی LED، وضوح 6K، نرخ نوسازی ۶۰ هرتز، یک پورت تاندربولت ۳ و سه پورت USB-C است.

قیمت مانیتور فعلی Pro Display XDR اپل، از ۴٬۹۹۹ دلار در ایالات متحده آغاز می‌شود، اما مدل Pro Stand حدود هزار دلار گران‌تر است.

در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر و آبان ۱۴۰۲)، گرمن و مینگ‌چی کوئو، تحلیل‌گر زنجیره‌ی تأمین اپل، گفتند که سازنده‌ی مک بوک در حال ساخت آی‌مک ۳۲ اینچی برای عرضه در اواخر ۲۰۲۴ یا در سال ۲۰۲۵ است. کوئو گفت که صفحه‌نمایش iMac جدید دارای نور پس‌زمینه‌ی mini-LED خواهد بود.

ماه بعد، اپل تأیید کرد که هیچ نقشه‌ای برای عرضه‌ی آی‌مک ۲۷ اینچی با تراشه‌ی اختصاصی ندارد و از مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱)، تولید آل این وان اپل ۲۷ اینچی مبتنی‌بر پردازنده اینتل متوقف شد.

برای مشتریانی که می‌خواهند دسکتاپی با نمایشگر بزرگ داشته باشند، اپل پیشنهاد کرده که مانیتور Studio Display را با مک استودیو یا مک مینی ترکیب کنند؛ البته اپل به‌صراحت امکان عرضه‌ی آی‌مک ۳۲ اینچی در آینده را رد نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات