VESA استاندارد DisplayPort 2.1a را معرفی کرد

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷
مطالعه 1 دقیقه
رندر گرافیکی DisplayPort 2.1a
همزمان با رونمایی موج جدیدی از انواع پردازنده و مانیتور در لاس وگاس، VESA از استاندارد DisplayPort 2.1a رونمایی کرد.
تبلیغات

اتحادیه‌ی VESA با معرفی استاندارد DisplayPort 2.1a در نمایشگاه CES 2024، مانیتور‌ها و پردازنده‌های گرافیکی نسل بعد را هدف قرار داده است. استاندارد یادشده وضوح و نرخ نوسازی صفحه‌نمایش‌ها را به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

طبق بیانیه‌ی رسمی VESA، استاندارد موردبحث علاوه‌بر کاهش محدودیت طول کابل‌ها، گواهی DP54 را جایگزین DP40 می‌کند. چنین اتفاقی کاربران را بیش از پیش به خرید مانیتور ترغیب خواهد کرد.

باوجود گواهی DP54، استفاده از استاندارد UHBR13.5 در بین دستگاه‌های جدید گسترش پیدا خواهد کرد. کاربرانی که به کابل‌ها و دستگاه‌های سازگار با استاندارد موردبحث دسترسی داشته باشند، توانایی ترکیب وضوح‌های 8K و 2K با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتزی یا 8K و 4K با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را خواهند داشت.

در گذشته دسترسی به استاندارد UHBR13.5 فقط در صورت استفاده از کابل‌هایی با گواهی DP80 امکان‌پذیر بود، ولی استاندارد یادشده مشکلاتی نظیر کوتاهی بیش از حد کابل را با خود به همراه داشت.

VESA می‌گوید عمر کابل‌های DP40 به پایان رسیده است، اما مشخصات آخرین نمونه‌های عرضه شده به بازار، به‌منظور رعایت حقوق مصرف‌کنندگان با کابل‌های DP54 مطابقت دارند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات