سامسونگ و ال‌جی به بازار داغ و ۱۰ میلیارد دلاری مانیتورهای گیمینگ چشم دوخته‌اند

سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
زاویه دید از روبه‌روی مانیتور Odyssey Neo G9 سامسونگ
غول‌های فناوری کره‌ای برای کسب بیشترین سهم در بازار مانیتورهای گیمینگ، رقابت سنگینی را آغاز کرده‌اند.
تبلیغات

بازار جهانی مانیتورهای گیمینگ در دهه‌ی آینده باتوجه‌به محبوبیت روزافزون ورزش‌های الکترونیکی در سرتاسر جهان، جهش چشمگیری را تجربه خواهد کرد و دو غول کره‌ای صنعت الکترونیک، یعنی سامسونگ و ال‌جی، خود را برای نبردی نفس‌گیر در این بازار آماده می‌کنند.

نمایشگرهای گیمینگ برخلاف مانیتورهای معمولی اداری با مشخصات و ویژگی‌های قدرتمند ازجمله نرخ نوسازی بیشتر و نرخ پاسخ‌گویی سریع‌تر برای ارائه‌ی تجربه‌ای روان‌تر از اجرای بازی‌ها عرضه می‌شوند. این مانیتورها با به‌حداکثر‌رساندن کیفیت بصری خروجی کارت گرافیک و پردازنده هنگام اجرای بازی، قیمتی گران‌تر از مانیتورهای معمولی دارند.

با اینکه قیمت مانیتور گیمینگ بیشتر از مدل‌های معمولی است، تقاضا برای این محصولات روند افزایش دارد و انتظار می‌رود با رونق صنعت جهانی بازی‌های ویدئویی و ورزش‌های الکترونیکی، این روند همچنان ادامه یابد.

درواقع، ورزش‌های الکترونیک به رقابت‌های بازی‌های ویدئویی گفته می‌شود که گیمرها به‌صورت تک‌نفره یا تیمی در آن حضور پیدا می‌کنند. این رقابت‌ها به صنعتی چند‌میلیارد‌دلاری و رویدادی جهانی تبدیل شده‌اند و مسابقات آن در سرتاسر جهان برگزار می‌شود.

بازار مانیتورهای گیمینگ و ورزش های الکترونیک
Future Market Insights

طبق پیش‌بینی مؤسسه‌ی Fortune Business Insights، ارزش بازار جهانی ورزش‌های الکترونیکی از ۱٫۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ به ۹٫۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۳۲ خواهد رسید. بازار مانیتورهای گیمینگ نیز تحت‌تأثیر رونق ورزش‌های الکترونیکی با رشدی سریع مواجه خواهد شد.

طبق گزارش Future Market Insights، انتظار می‌رود بازار جهانی نمایشگرهای گیمینگ تا سال ۲۰۳۳ تقریباً دو برابر شده و از ۹٫۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ به ۱۸٫۴ میلیارد دلار برسد. ازآنجاکه نمایشگرهای گیمینگ قیمتی تا دو برابر بیشتر از نمایشگرهای معمولی دارند، سودآوری این محصولات نیز بیشتر است. ازاین‌رو، سامسونگ و ال‌جی می‌خواهد رهبر این بازار باشند.

درحال‌حاضر، سامسونگ و ال‌جی بازار مانیتورهای گیمینگ پرچم‌دار را رهبری می‌کنند؛ درحالی‌که ایسوس تایوان و دل آمریکا، بیشترین سهم از بازار مانیتورهای میان‌رده و پایین‌رده را دراختیار دارند.

براساس گزارش IDC، سامسونگ و ال‌جی در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری به‌ترتیب ۲۰٫۶ و ۱۴٫۱ درصد از کل فروش جهانی مانیتورهای گیمینگ را ازآنِ خود کرده‌اند. این دو شرکت اوایل سال جاری با معرفی نمایشگرهای گیمینگ OLED، پا را فراتر گذاشتند و تنور رقابت را در این بازار داغ‌تر کردند.

به‌گفته‌ی کارشناسان، با نزدیک‌شدن به اولین دوره‌ی بازی‌های المپیک ورزش‌های الکترونیکی، انتظار می‌رود رقابت میان تولیدکنندگان نمایشگر برای تصاحب بازار گیمینگ با شدت بیشتری دنبال شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات