به‌لطف مدیاتک، فناوری G-Sync انویدیا وارد مانیتورهای بیشتری می‌شود

سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
تراشه انویدیا با نماد G-Sync روی آب به رنگ سبز
انویدیا برای گسترش فناوری G-Sync و ارائه‌ی آن روی تعداد بیشتری از مانیتورهای جدید با مدیاتک همکاری می‌کند.
تبلیغات

انویدیا قصد دارد مجموعه‌ی کاملی از ویژگی‌های G-Sync را به مانیتورهایی بیاورد که به ماژول اختصاصی G-Sync نیازی نداشته باشند. انویدیا برای ادغام تمام قابلیت‌های کنونی و آتی G-Sync با مدیاتک همکاری می‌کند تا نیاز به ماژول اختصاصی G-Sync برطرف شود.

انویدیا می‌گوید: «با مدیاتک همکاری می‌کنیم تا G-Sync را به مقیاس‌دهنده‌های پیشرو آن‌ها در بازار مانیتور بیاوریم. تمام فناوری‌های G-Sync، ازجمله تکنولوژی جدید پالسار (Pulsar) را برای تعداد بیشتری از گیمرها ارائه خواهیم کرد و به همکاری برای خلق فناوری‌های بیشتر G-Sync با استفاده از تکنولوژی‌های مدیاتک ادامه خواهیم داد.»

فناوری G-Sync ابتدا در سال ۲۰۱۳ به ماژول اختصاصی نیاز داشت تا بتواند نرخ نوسازی نمایشگر را با کارت گرافیک همگام‌سازی و میزان لگ نمایشگر و تأخیر ورودی را کاهش دهد. تیم سبز در سال ۲۰۱۹، فناوری G-Sync Compatible را معرفی کرد که روشی برای پشتیبانی از مانیتورهای مجهز به قابلیت نرخ نوسازی متغیر با فناوری FreeSync محسوب می‌شود و دیگر به ماژول G-Sync نیازی ندارد.

درحالی‌که بسیاری از مانیتورهای جدید از قابلیت G-Sync Compatible پشتیبانی می‌کنند، اکثر آن‌ها شامل تمام ویژگی‌های G-Sync انویدیا ازجمله HDR با تأخیر کم، آنالایزر رفلکس برای اندازه‌گیری تأخیر سیستم یا پشتیبانی از تاری حرکت فوق‌العاده کم نمی‌شوند. همکاری انویدیا با مدیاتک باعث می‌ؤود مجموعه‌ی کاملی از فناوری‌های G-Sync برای تعداد بسیار بیشتری از مانیتورها در دسترس قرار گیرد.

ازجمله اولین محصولاتی که از پشتیبانی کامل G-Sync با استفاده از مقیاس‌دهنده‌های مدیاتک بهره می‌برند می‌توان به AOC Agon Pro AG276QSG2، ایسر Predator XB273U F5 و ایسوس ROG Swift 360Hz PG27AQNR اشاره کرد. هر سه مانیتورها اشاره‌شده از نرخ نوسازی ۳۶۰ هرتز و وضوح 1440p بهره می‌برند و از HDR پشتیبانی می‌کنند. این محصولات از فناوری G-Sync Pulsar نیز برای کاهش تاری پشتیبانی می‌کنند.

تأیید همکاری انویدیا با مدیاتک پس از ماه‌ها شایعه درباره‌ی همکاری این دو شرکت روی تراشه‌ی مبتنی‌بر معماری Arm برای کامپیوترهای هوش مصنوعی صورت می‌گیرد. این همکاری حتی می‌تواند به تراشه‌ی اختصاصی برای کنسول‌های دستی نیز گسترش یابد. انویدیا درحال‌حاضر گرافیک Tegra X1 خود را برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه می‌کند و شایعاتی مبنی‌بر عرضه‌ی تراشه‌ی سفارشی قدرتمندتر برای نسل بعدی کنسول بازی نینتندو یعنی سوییچ ۲ نیز وجود دارد.

انویدیا درباره‌ی شایعات مربوط به کامپیوترهای هوش مصنوعی مدیاتک اظهارنظری نکرد؛ اما براساس گزارش‌های قبلی، این شرکت قصد دارد تراشه‌های کامپیوتر مبتنی‌بر آرم را به‌زودی در سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه کند. مایکل دل، مدیرعامل شرکت دل، در مصاحبه‌ای با بلومبرگ اشاره کرد که انویدیا احتمالاً سال آینده وارد بازار کامپیوترهای هوش مصنوعی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات