مانیتورهای جدید سری Inzone سونی معرفی شدند؛ مناسب برای گیمرهای PS5

چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲
مطالعه 3 دقیقه
مانیتور سونی INzone m10s
سونی با معرفی مانیتورهای گیمینگ INZONE M9 II و M10S به‌طور جدی‌تر وارد رقابت در این حوزه شد.
تبلیغات

سونی برای تثبیت جایگاه خود در بازار مانیتورهای گیمینگ و حرفه‌ای، دو محصول جدید به نام INZONE M9 II و M10S معرفی کرد.

مانیتور سونی مدل INZONE M9 II نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ی مدل قبلی این سری یعنی M9 محسوب می‌شود. این مانیتور ۲۷ اینچی با پنل IPS و وضوح 4K، نرخ نوسازی ۱۶۰ هرتز را ارائه می‌کند که نسبت‌به M9 با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، بهبود یافته است. نرخ پاسخگویی این محصول همچنان به یک میلی‌ثانیه و حداکثر روشنایی اکنون به ۷۵۰ نیت می‌رسد. این محصول از گواهی VESA DisplayHDR 600 بهره می‌برد و به‌بیان دیگر می‌تواند محتوای HDR را با روشنایی ۶۰۰ نیت نمایش دهد. M9 II همچنین از تکنولوژی Local Dimming و اسکن نور پس‌زمینه برای ارائه‌ی وضوح بهتر هنگام نمایش تصاویر متحرک پشتیبانی می‌کند.

مانیتور سونی INzone m9 II
Sony

یکی از ضعف‌های مانیتور گیمینگ INZONE M9، پایه‌ی آن بود که انعطاف‌پذیری زیادی نداشت. سونی اکنون در M9 II از پایه‌ی دیسکی کوچکی با قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه استفاده کرده است. این پایه‌ی جدید فضای کمی روی میز اشغال و امکان تنظیم ارتفاع، شیب و چرخش را فراهم می‌کند.

کنسول پلی استیشن ۵ و پلی استیشن ۵ پرو می‌توانند مانیتورهای گیمینگ INZONE را به‌صورت خودکار تشخیص دهند و درصورت توقف بازی و پخش فیلم، ازحالت بازی (Game Mode) به حالت سینمایی (Cinema Mode) جابه‌جا شوند.

مانیتور گیمینگ سونی INZONE M10S از پنل ۲۷ اینچی OLED با وضوح 1440p بهره می‌برد. از ویژگی‌های جذاب این محصول می‌توان به نرخ نوسازی خیره‌کننده‌ی ۴۸۰ هرتز، نرخ پاسخگویی فوق‌العاده‌ی ۰٫۰۳ میلی‌ثانیه، حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت درحالت HDR و گواهی DisplayHDR True Black 400 اشاره کرد که می‌تواند آن را در فهرست بهترین مانیتور گیمینگ قرار دهد.

مانیتور سونی inzone m10s
Sony

سونی در ساخت مانیتور گیمینگ INZONE M10S از تیم ورزش‌های الکترونیکی Valorant به‌عنوان مشاور بهره گرفته است. تجربه‌ی این تیم منجر به توسعه‌ی حالت‌های تصویر FPS Pro Plus و FPS Pro شد. حالت اول، دشمنان را برجسته‌تر نشان می‌دهد و حالت دوم، تجربه‌ای شبیه به مانیتورهای LCD را برای کسانی که به نمایشگرهای قدیمی‌تر عادت دارند، شبیه‌سازی می‌کند. به‌بیان دیگر حالت FPS Pro به گیمرهای حرفه‌ای که به ویژگی‌های مانیتورهای قدیمی عادت دارند اجازه می‌دهد از تجهیزات جدید استفاده کنند.

صفحه‌ی خنک‌کننده‌ی مانیتور سونی INZONE M10S از طراحی جدید بهره می‌برد. این بخش، از چندین صفحه‌ی آلومینیومی و پدهای حرارتی استفاده می‌کند و با هدف دفع گرما و کاهش پدیده‌ی سوختگی پیکسل‌ها طراحی شده است.

هر دو مانیتور ۲۷ اینچی INZONE M9 II و M10S از حالت نمایش ۲۴٫۵ اینچی بهره می‌برند که وضوح تصویر را کمی کاهش می‌دهد، اما نرخ نوسازی و نرخ پاسخگویی همچنان بدون‌تغییر باقی می‌مانند. این حالت برای شبیه‌سازی حس استفاده از مانیتور ۲۴٫۵ اینچی TN با وضوح 1080p طراحی شده است و به گیمرها اجازه می‌دهد از سرعت بالا و کیفیت تصویر بهبودیافته لذت ببرند.

قیمت مانیتور جدید M9 II در وب‌سایت رسمی سونی ۸۰۰ دلار است و مدل M10S نیز با برچسب ۱۱۰۰ دلار به‌فروش می‌رسد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات