به‌روزرسانی مادربردهای ایسوس، کنترل نورپردازی RGB سیستمتان با تنظیمات ویندوز ۱۱ را ممکن می‌کند

یک‌شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
شخصی در بازی کردن با کامپیوتر رومیزی ایسوس ROG Iceblade X
ایسوس قابلیت فعال کردن ویژگی نورپردازی RGB به‌صورت پویا را در بخش بایوس مادربردهای خود وارد کرده است.
تبلیغات

ایسوس پشتیبانی از ویژگی نورپردازی پویا در ویندوز ۱۱ را که موجب هماهنگ‌شدن رنگ نورهای RGB در سیستم‌های گیمینگ می‌شود، به مادربردهای خود گسترش داده است.

سال گذشته مایکروسافت ویژگی جدیدی برای ویندوز ۱۱ بیلد ۲۲۶۲۱٫۲۳۶۱ یا بالاتر معرفی کرد که به کامپیوتر گیمینگ اختصاص دارد. این سیستم‌ها اغلب دارای نورهای RGB هستند که باعث می‌شود گیمرها برای هماهنگ کردن نور نیاز به استفاده از نرم‌افزارهای جانبی داشته باشند که ممکن است با دستگاه سازگار نباشد.

نورپردازی پویای ویندوز (Windows Dynamic Lighting) قابلیت تازه‌ای است که در تنظیمات شخصی‌سازی ویندوز ۱۱ قرار دارد و این امکان را به کاربران می‌دهد تا نورپردازی را بین قطعاتی مانند مادربرد، رم، کارت گرافیک، فن‌های خنک‌کننده، کیبورد، ماوس و نوارهای LED، درصورتی‌که توسط تولیدکننده پشتیبانی شوند، کنترل کنند. اکنون، برخی مدل‌های مادربرد ایسوس از ویژگی مورد بحث برخوردار شده‌اند.

بایوس مادربرد تنظیمات نورپردازی پویا RGB
تنظیمات بایوس مادربرد ایسوس برای فعال‌کردن نورپردازی پویای ویندوز
عکاس: Benchlife

به گزارش Benchlife، مادربردهای ایسوس با پردازنده‌ AMD سری رادئون ۶۰۰ و پردازنده اینتل نسل ۱۳ اکنون از ویژگی نورپردازی پویا در ویندوز ۱۱ پشتیبانی می‌کنند. کاربران می‌توانند آن را در تنظیمات بایوس UEFI، پایین تب LED Lighting فعال یا غیرفعال کنند. هنوز مشخص نیست که آیا این گزینه به‌صورت پیش‌فرض فعال است یا خیر. ویژگی یادشده توسط مادربرد ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI پشتیبانی می‌شود.

قابلیت نورپردازی پویای ویندوز در حال حاضر نسبت‌ به ابزارهای رسمی‌ای که اغلب از تنظیمات ARGB یا نور هماهنگ با فرایندهای سیستم (مانند تغییر دما و فرکانس CPU) استفاده می‌کنند، پیشرفت کمتری دارد، اما اگر توسط بیشتر شرکت‌ها پشتیبانی شود، ممکن است مایکروسافت قابلیت‌های آن را بهبود ببخشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات