سری مسابقات ایندی کار با خودروهای خودران، سال آینده در ایندیاناپولیس برگزار می شود

شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سری مسابقات خودروهای خودران ایندی‌کار، پاییز ۲۰۲۱ با حضور ۳۰ تیم مختلف در پیست ایندیاناپولیس آمریکا برگزار خواهد شد. شرکت دالارا خودروهای این مسابقه‌ را تأمین می‌کند.
تبلیغات

ماه می، می‌تواند برای افرادی که در دنیای خودرو و جو خاص آن هستند، رویدادهای مختلفی را تداعی کند. برای بعضی‌ها فرارسیدن ماه می، جشن تجلیل از سرعت در ایندیاناپولیس است که با بزرگ‌ترین نمایش موتوراسپرا امریکا در ایندی ۵۰۰ به اوج خود می‌رسد. بااین‌حال، ۲۰۲۱ اولین سال چالش خودروهای خودران در سری مسابقات ایندی‌کار است. به‌گزارش موتوران، در این سری مسابقات که از ۲۳ اکتبر سال جاری میلادی آغاز می‌شود، ۳۰ تیم برای کسب جایزه ۱ میلیون دلاری با هم رقابت می‌کنند.

نمای جانبی خودرو خودران ایندی کار / IndyCar Autonomous Series

می‌دانیم خودرو بدون راننده بسیار بحث‌برانگیز است؛ اما هم‌اکنون شرکت‌های فعال در صنعت خودروسازی و دست‌اندرکاران مسابقات اتومبیل‌رانی علاقه زیلدی به ورود به فناوری خودران دارند. شرکت دالارا (Dallara)، سازنده خودروهای مسابقه‌ای برای سری ایندی‌کار، خودرو خودرانی برای این رویداد ساخته است.

قبل از اینکه به نظرات کارشناسان درباره‌ی ساده‌انگاری بیش‌ازحد رانندگی خودران در پیست بیضوی‌شکل اشاره کنیم، با کمال تأسف یادآور می‌شویم این موضوع خیلی پیچیده‌تر از چرخش به چپ خودرو برای سبقت‌گیری است. تیم‌ها باید خودروهای خودران را طوری برنامه‌ریزی کنند که برای سبقت‌گیری به‌درستی پشت‌سر سایر خودروها قرار بگیرند و سریع‌ترین مسیرها را انتخاب کنند و بپیمایند و حتی برای حفظ لاستیک در طول مسابقه تلاش کنند. دراین‌میان، خودروهای بدون راننده با هزاران عامل دیگری سروکار دارند که رانندگان واقعی در پشت فرمان یک خودروی مسابقه‌ای با آن رو‌به‌رو هستند.

بسیاری از افراد معتقدند سری مسابقات خودروهای بدون راننده ترفندی برای پیشرفت این صنعت در آینده نزدیک است؛ اما ذکر این نکته مهم است که موتوراسپرت پلتفرم فوق‌العاده مناسبی برای آزمایش این فناوری آینده‌محور در جاده فراهم می‌کند. جدا از فرصت‌های توسعه، این مجموعه خروجی عالی برای برنامه‌های علمی، فناوری، مهندسی و ریاضی دانشگاهی (STEM) فراهم خواهد کرد. هم‌اکنون، مرکز بین‌المللی تحقیقات خودرو دانشگاه کلمسون به‌شدت درگیر این پروژه شده است.

به‌هرحال سری مسابقات ایندی ۵۰۰ بازهم مانند گذشته ادامه خواهد یافت. درحقیقت، تعجب نخواهیم کرد اگر تیم‌های موجود در ایندی‌کار رقبایی را از چالش خودران استخدام کنند. صرف‌نظر از این موضوع، پیست ایندیاناپولیس هنوزهم یکی از شاخص‌ترین پیست‌های مسابقه در جهان است که با ورود فناوری خودران جذاب‌تر از قبل نیز خواهد شد.

چالش خودرو خودران ایندی کار / IndyCar Autonomous Series در پیست ایندیاناپولیس
کارگران در حال ساخت خودرو مسابقه ایندی کار
نمای جلو خودرو خودران ایندی کار / IndyCar Autonomous Series در پیست ایندیاناپولیس
چالش خودرو خودران ایندی کار / IndyCar Autonomous Series در پیست ایندیاناپولیس
نمای جانبی خودرو خودران ایندی کار / IndyCar Autonomous Series در پیست ایندیاناپولیس با زمینه آبی
چالش خودرو خودران ایندی کار
نمای سه چهارم خودرو خودران ایندی کار / IndyCar Autonomous Series در پیست
نمای خودرو خودران ایندی کار / IndyCar Autonomous Series سیاه رنگ
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات