غرفه کافه بازار در نمایشگاه MWC 2017
در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۷ که مهمترین رویداد صنعت موبایل دنیا به شمار میرود، کافه بازار بهعنوان تنها محصول ایرانی حضور دارد.
این کنگره که همچون هر سال در بارسلونا اسپانیا برگزار میشود، نامهای معتبر صنعت موبایل و تولید محتوا در سطح جهانی را کنار هم جمع میکند تا آنها ضمن عرضه تازهترین دستاوردهای خود، توانمندیهایشان را در زمینههای مختلف به نمایش بگذارند.
کافه بازار یک فروشگاه اپلیکیشن ایرانی است که در حال حاضر محصولات ۲۱ هزار توسعهدهنده ایرانی را برای کاربران فارسیزبان عرضه میکند و بنا بر آمار، تعداد کاربرانش تا پایان بهمنماه امسال از مرز ۳۲ میلیون نفر گذشته است.
ایمان محمدی، مدیر توسعه تجاری کافهبازار، میگوید کافهبازار که بهرغم تحریمهای این سالها، صرفا با تکیه بر توانمندیهای نخبگان داخل ایران به رشد چشمگیری رسیده است، اکنون در کنگره جهانی موبایل، در کنار شرکتهای برتر دنیا حضور یافته تا تواناییهای علمی و فناوری بومی و ظرفیتهای کشور را در سطح بینالمللی معرفی کند.
به گفته ایمان محمدی، کافهبازار با حضور در این نمایشگاه همچنین در پی یافتن راههایی برای توسعه کسب و کار خود و شناساندن کافه بازار به طیف وسیعتری از مخاطبان خواهد بود.
بر اساس آمارها، در حال حاضر حدود یک و نیم درصد از کاربران کافه بازار خارج از ایران هستند.
ایمان محمدی با اشاره به در دسترس بودن شماری از محصولات کافه بازار در کشورهای منطقه بهویژه افغانستان و آغاز رسمی فعالیتهای صادراتی این مجموعه در سال ۹۵، تقویت زیرساخت و افزایش ظرفیت صادرات محتوا را از جمله اهداف شرکت در این نمایشگاه میداند: «کافه بازار امیدوار است حضور در بزرگترین نمایشگاه جهانی صنعت موبایل، به ایجاد فرصتهای تازهای در این زمینه و رشد تولیدکنندگان داخلی محتوا منجر شود.»
کافهبازار سال گذشته نیز، با وجود بهبود شرایط بینالمللی و تسهیل حضور شرکتهای خارجی در ایران، برای شرکت در کنگره جهانی موبایل اقدام کرده بود که بهطور غیرمنتظره و یکطرفه، قرارداد حضور این مجموعه با استناد به تحریمهای آمریکا ملغی شد و با پیگیریهای صورت گرفته از طرق مختلف از جمله معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه، اختصاص غرفه با تأخیر بسیار و در لحظه آخر صورت گرفت و امکان حضور پرسنل مجموعه فراهم نشد.