گوگل به‌احتمال زیاد جانشین اندروید 12L را منتشر نخواهد کرد

سه‌شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
بررسی کدهای پروژه‌ی متن‌باز اندروید نشان می‌دهد گوگل احتمالاً قصد ندارد جانشینی برای اندروید 12L منتشر کند.
تبلیغات

گوگل در رویداد I/O 2022 اندروید ۱۳ را به‌عنوان جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل موبایلی خود و جانشینی برای اندروید ۱۲ معرفی کرد. انتظار می‌رود این نسخه از اندروید در ماه اوت یا اوایل سپتامبر به‌طور جهانی دردسترس قرار گیرد. بااین‌حال، اکنون سؤالی جالب مطرح می‌شود: آیا گوگل همچنان قصد دارد جانشینی برای اندروید 12L منتشر کند؟ این سیستم‌عامل نسخه‌ی ویژه‌ی گوگل از اندروید است که به‌طورخاص برای تبلت‌ها و دستگاه‌هایی با نمایشگرهای بزرگ طراحی شده است؛ اما پاسخ کوتاه به پرسش مطرح‌شده احتمالاً خیر است.

به‌گزارش فون‌آرنا، میشال رحمان، ویراستار فنی ارشد Esper، در توییت جدیدی اعلام کرده است احتمالاً اندروید 13L هیچ‌گاه معرفی نخواهد شد. او براساس داده‌های موجود در پروژه‌ی متن‌باز اندروید (AOSP) به این نتیجه‌گیری رسیده و اشاره کرده است که گوگل اندروید ۱۴ را با سطح API 34 منتشر خواهد کرد؛ درحالی‌که اندروید ۱۳ از سطح API 33 بهره می‌برد.

اگر توسعه‌دهنده‌ی اندروید نباشید، شاید با اصطلاحات مربوط به سطح API نسخه‌های اندروید آشنایی نداشته باشید. سطح API شناسه‌ای منحصر‌به‌فرد است و هر نسخه‌ی اندروید یک شناسه دارد که اساساً به برنامه‌ها اعلام می‌گوید از کدام مجموعه API استفاده کنند تا به بهترین شکل در دستگاه کاربر اجرا شوند.

گوگل این سطوح را به‌ترتیب ارائه می‌دهد و این یعنی اندروید ۱۱ با API سطح ۳۰ و اندروید ۱۲ با API سطح ۳۱ و اندروید 12L با API سطح ۳۲ منتشر شده است؛ بنابراین با‌‌توجه‌‌به اینکه گوگل سطح API 33 را به اندروید ۱۳ و API 34 را به‌طورمستقیم به اندروید ۱۴ اختصاص داده است، به‌احتمال زیاد شاهد معرفی اندروید 13L نخواهیم بود. بااین‌حال، همان‌طورکه AndroidPolice نیز اشاره کرده است، شاید گوگل از انتشار اندروید 13L صرف‌نظر کند؛ زیرا دیگر به ارائه‌ی نسخه‌ای خاص از این سیستم‌عامل برای دستگاه‌های مجهز به نمایشگرهای بزرگ نیازی ندارد.

اندروید ۱۳ ویژگی‌هایی مشابه اندروید 12L خواهد داشت که می‌تواند باتوجه‌‌به ابعاد نمایشگر، بهترین تجربه‌ی کاربری را برای گوشی‌ها و تبلت‌ها ارائه دهد. به‌عبارت دیگر، اندروید 12L احتمالاً فقط یک آزمایش بوده و آنچه گوگل نیاز داشت از نتایج این آزمایش به‌دست آورد تا از آن‌ها در سیستم‌عامل اصلی خود استفاده کند و درنتیجه تجربه‌ی کاربری را در دستگاه‌های مختلف، بهبود دهد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات