گوگل بی‌سروصدا یکی از قابلیت‌های اندروید ۱۳ را در اندروید ۱۴ حذف کرد

دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
اندروید ۱۴ روی گوشی هوشمند
گفته می‌شود که در اندروید ۱۴، امکان مشاهده‌ی اعلان‌های اپلیکیشن با نگه‌داشتن انگشت روی آن حذف شده است.
تبلیغات

در اندروید ۱۴، گوگل امکان نگه‌داشتن انگشت روی یک آیکون در صفحه‌ی اصلی برای مشاهده‌ی سریع‌ اعلان‌های آن اپلیکیشن را حذف کرد.

در اندروید ۱۳، کاربر می‌توانست با نگه‌‌داشتن انگشت خود روی آیکون یکی از اپلیکیشن‌ها در لانچر یا گرید، هر اعلان موجود از برنامه را ببیند. اگر بیشتر از یک نوتیفیکیشن وجود داشت، یکی از آن‌ها به‌صورت کامل و بقیه به‌شکل شمارنده‌ای در گوشه‌ی صفحه‌ نشان داده می‌شد که می‌توانستید آن را باز کنید یا بکشید تا رد شود.

به‌‌گزارش 9to5Google، در اندروید ۱۴ نگه‌داشتن روی یک آیکون، فقط میان‌برهای اپلیکیشن، اطلاعات برنامه، توقف برنامه و ویجت‌ها را نمایش می‌دهد. در‌واقع، اکنون که اعلان‌‌ها دیگر در آن‌جا ظاهر نمی‌شوند، گوگل طراحی را به‌شکلی تغییر داده تا این شورت‌کات‌های سه‌گانه به‌جای ادغام با یکدیگر، در قالب فهرست کاملی در بالای صفحه ظاهر شوند. تیم اندروید احتمالاً تصمیم گرفته است که اعلان‌ها را حذف و سپس فهرست بلند را معرفی کند.

این تغییر هنگام معرفی نسخه‌ی بتای ۵ اندروید ۱۴ در تابستان مطرح شد. در ۳۱ مرداد، گوگل اعلام کرد که حذف اعلان‌ها قطعی است و این تصمیم تغییر نخواهد کرد. هنوز دلیل این تغییر مشخص نیست.

از ماه گذشته با انتشار نهایی اندروید ۱۴ در گوشی پیکسل، بیش از صد دیدگاه جدید برای بازگرداندن این قابلیت نوشته شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات