آپدیت HyperOS برای گوشی شیائومی 13T پرو منتشر شد

شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی 13T از نمای بغل در دست
به‌روزرسانی رابط کاربری هایپر او اس برای گوشی شیائومی 13T پرو در دسترس قرار گرفت.
تبلیغات

بر اساس پست صفحه‌ی رسمی شیائومی در ردیت، به‌روزرسانی رابط کاربری HyperOS و سیستم‌عامل اندروید ۱۴ برای گوشی شیائومی 13T پرو با فرم‌ور 1.0.3.0.UMLEUXM در اروپا منتشر شده است. با نصب این به‌روزرسانی، گوشی 13T Pro پچ امنیتی ۱ دسامبر ۲۰۲۳ (۱۱ آذر ۱۴۰۲) را نیز دریافت می‌کند.

در اواخر مهر، لی جون، مدیرعامل شیائومی، به‌طور رسمی از رابط کاربری HyperOS برای مدل‌های مختلف گوشی شیائومی و ساعت هوشمند شیائومی و حتی خودرو شیائومی رونمایی کرد و پوسته‌ی قبلی MIUI کنار گذاشته شد.

حجم کامل فایل به‌روزرسانی به نسخه‌ی جدید، ۵٫۸ گیگابایت است؛ بنابراین قبل از نصب مطمئن شوید که فضای کافی در گوشی وجود داشته باشد.

تغییرات گسترده‌ای از نظر ظاهری، انیمیشن‌ها، نمایش اعلان و برخی اپلیکیشن‌های سیستمی در رابط کاربری جدید شیائومی به‌وجود آمده است، اما باوجود بهبودهای انجام گرفته، تغییرات HyperOS نسبت‌ به MIUI اساسی نیست و می‌توانست در قالب آپدیت MIUI 15 یا حتی MIUI 14.5 نیز بدون هیچ مشکلی در نظر گرفته شود.

گفته می‌شود که تغییر نام رابط کاربری گوشی‌های شیائومی، در حال حاضر بیشتر جنبه‌ی بازاریابی دارد تا هر چیز دیگری. البته، همه چیز با انتشار‌ نسخه‌های بعدی ممکن است تغییر کند.

گفته می‌شود که عملکرد گوشی از نظر سرعت اجرا، پایداری ارتباط با شبکه و مصرف انرژی، بعد از نصب سیستم‌عامل جدید بهتر شده است، اما استفاده‌های واقعی نشان داده‌اند که تفاوت قابل توجهی در مقایسه با MIUI احساس نمی‌شود.

تنظیمات بیشتری برای قفل صفحه‌ به‌همراه افکت‌ها و ویژگی‌های ظاهری متنوعی فراهم شده، برخی آیکون‌های صفحه‌ی اصلی به‌روزرسانی شده‌اند، رابط چندپنجره‌ای نیز ارتقاء یافته است و البته، همه‌ی بهبودهای پس‌زمینه‌ی گوگل نیز در آن قرار گرفته‌اند.

قیمت گوشی 13T پرو در زمان عرضه حدود ۸۷۶ دلار بوده است و به‌روزرسانی HyperOS در این گوشی بعد از انتشار در پارت‌نامبرهای اروپایی، در سراسر جهان به‌صورت نهایی و پایدار منتشر خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات