گوگل به بهینه‌سازی Pixel Launcher ادامه می‌دهد

یک‌شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
تصویر لانچرهای مختلف اندرویدی در گوشی های متعدد با بکگراند رنگی
گوگل برای کاهش فشار مقام‌های دولتی و به‌دلیل متهم‌شدن به انحصارگرایی، به فکر تغییراتی در لانچر پیکسل است.
تبلیغات

لانچر پیکسل در گوشی گوگل همچون سایر لانچرهای محبوب اندروید، موتور جست‌وجوی همگانی دارداست که می‌تواند تنظیمات، برنامه‌ها، مخاطبان و محتوای آنلاین را پیدا کند.

بنا‌بر‌ گزارش نیل سادیکو در ایکس، اندروید ۱۴ نسخه‌ی QPR2 که اخیراً منتشر شده، نسخه‌ای جدید از لانچر پیکسل دارد که در منو تنظیمات آن قسمت پنهان بسیار جالبی به نام «موتور جست‌وجو» وجود دارد.

در قسمت موتور جست‌وجو لانچر جدید، می‌توان یک مرورگر را به‌صورت پیش‌فرض انتخاب کرد تا آن مرورگر جست‌و‌جو در تمام محتوای گوشی شما را انجام دهد. همچنین، سادیکو ادعا کرد که گوشی‌های پیکسل به‌زودی ممکن است بتوانند موتور جست‌وجوی پیش‌فرض خود را از گوگل به بینگ یا داک‌‌داک‌گو تغییر دهند.

منوی تنظیمات دو گوشی از نمای جلو

در‌حال‌حاضر، گوگل درگیر پرونده‌ی بزرگ ضد‌انحصار به‌طرفیت وزارت دادگستری و دادستان‌های کل ۸ ایالت آمریکا است. این پرونده ادعا می‌کند که گوگل ۹۵ درصد بازار موتورهای جست‌وجو را دراختیار دارد و تقریباً تمام راه‌هایی که مصرف‌کنندگان احتمال دارد بتوانند موتور جست‌وجوی متفاوتی پیدا کنند، مسدود کرده است.

گوگل سالانه ۱۰ میلیارد دلار به اپل می‌پردازد تا موتور جست‌و‌جوی خود را در گوشی آیفون به‌طور پیش‌فرض نگه دارد و این یکی از عوامل اصلی تحقیقات مقام‌های اروپا و آمریکا است.

تغییرات جدید لانچر پیکسل با امکان تغییر موتور جست‌وجوی پیش‌فرض در آن، می‌تواند اولین اقدام گوگل به‌منظور کاهش فشارهای دولتی باشد؛ هرچند موضوع این پرونده صرفاً موتور جست‌و‌جوی گوگل نیست و این شرکت باید تغییراتی در سیاست‌های پلی استور نیز ایجاد کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات