قابلیت مخفی ویندوز ۱۱ را با این روش فعال کنید

جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
تسکبار ویندوز ۱۱ - مایکروسافت سرفیس پرو ۷
قابلیتی مخفی و کاربردی در نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۱ قرار دارد که به‌صورت پیش‌فرض فعال نیست.
تبلیغات

مایکروسافت با انتشار بیلد جدید ۲۶۰۵۲ ویندوز ۱۱ برای کاربران اینسایدر، انبوهی از ویژگی‌های جدید را به سیستم‌عاملش اضافه کرده است؛ اما قابلیت جدیدی به نام Speak for Me وجود دارد که مایکروسافت به آن اشاره‌ای نکرده ولی می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

یکی از کاربران با انتشار پستی در ایکس به قابلیت Speak for Me اشاره کرده است. این ویژگی همان‌طور که از نامش پیداست به شما اجازه می‌دهد هرچیزی که می‌خواهید، تایپ کنید تا ویندوز آن را با صدای بلند بخواند؛ همچنین با ساخت آواتار صوتی خود می‌توانید از این صدا برای برقراری ارتباط با افراد در جلسات آنلاین استفاده کنید.

نحوه‌ی فعال یا غیرفعال‌سازی قابلیت Speak For Me در یندوز ۱۱

برای فعال یا غیرفعال کردن Speak for Me می‌توانید کلیدهای ترکیبی Win+Ctrl+T را فشار دهید. همچنین صفحه‌ای اختصاصی برای این قابلیت در بخش تنظیمات وجود دارد که می‌توانید ازطریق مسیر Accessibility و انتخاب گزینه‌ی Speak for Me به آن دسترسی داشته باشید.

برای ظاهر کردن قابلیت Speak for Me در بیلد ۲۶۰۵۲ ویندوز ۱۱ به اپلیکیشن ViveTool نیاز خواهید داشت. پس از نصب اپلیکیشن روی کامپیوتر، با جست‌وجوی آی‌دی ۴۷۱۲۳۹۳۶ می‌توانید این قابلیت پنهان را روی ویندوز ظاهر کنید. باید در نظر داشت که Speak for Me در نسخه‌ی پیش‌نمایش ویندوز ممکن است با باگ‌ها و مشکلاتی همراه باشد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات