آیا باتری آیفون سالم است؟ آپدیت جدید iOS 17 پاسخ دقیقی برای شما دارد

چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
صفحه تنظیمات باتری در آیفون ۱۰ اس مکس / iPhone XS Max اپل دست چپ میز چوبی نوشیدنی با نی
با به‌روزرسانی iOS 17.4 می‌توانید سلامت باتری آیفون خود را خیلی راحت‌تر از قبل تشخیص دهید.
تبلیغات

اپل با به‌روزرسانی iOS 17.4، تغییراتی در اطلاعات باتری و سلامت باتری این سیستم‌عامل ارائه خواهد داد. پس از نصب این به‌روزرسانی، با مراجعه به صفحه‌ی باتری مشخص می‌شود که وضعیت باتری شما درحالت عادی (Normal) قرار دارد یا خیر.

وقتی در iOS 17.4 وارد منوی تنظیمات باتری شوید، دو گزینه‌ی جدید مشاهده خواهید کرد که با نام Battery Health و Charging Optimization مشخص شده‌اند. می‌توانید نگاهی گذرا به تنظیمات بهینه‌سازی شارژ و وضعیت کلی سلامت باتری خود داشته باشید و برای مشاهده‌ی جزئیات بیشتر روی این گزینه‌ها ضربه بزنید.

این اولین‌بار است که اپل اطلاعاتی درمورد اینکه سلامت باتری گوشی آیفون طبیعی است یا نه ارائه می‌دهد؛ این شرکت در گذشته فقط درصد سلامت باتری را نشان می‌داد.

اطلاعات باتری و سلامت باتری در ios.17.4

در چهارمین نسخه‌ی آزمایشی iOS 17.4 همچنین صفحه‌ی جدیدی وجود دارد که اطلاعات باتری آیفون و گارانتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اپل می‌گوید: «باتری اصلی طوری طراحی شده است که ظرفیت آن پس‌از هزار چرخه‌ی شارژ در سطح ۸۰ درصد باقی بماند. عملکرد واقعی باتری به چندین متغیر بستگی دارد که ازجمله می‌توان به روش استفاده و شارژ منظم آیفون اشاره کرد. سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری داخلی می‌توانند به مقابله با تأثیرات عملکردی که امکان دارد با بالارفتن عمر باتری رخ دهد، کمک کنند.»

آرون زولو با انتشار پستی در ایکس (توییتر سابق)، اشاره می‌کند که طبق ادعای اپل، سلامت باتری پس‌از هزار چرخه‌ی شارژ در حالت ایدئال باید روی ۸۰ درصد باقی بماند درحالی‌که در سند پشتیبانی این شرکت گفته شده با ۵۰۰ چرخه‌ی شارژ سلامت باتری به ۸۰ درصد خواهد رسید.

به‌نظر می‌رسد تغییرات جدید iOS 17.4 فقط برای سری آیفون ۱۵ درنظر گرفته شده‌اند و به‌بیان دیگر فقط این گوشی‌ها جزئیات تعداد چرخه‌های شارژ باتری را نشان می‌دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات