گوشی‌های اندرویدی به سیستم تشخیص سرقت مجهز می‌شوند

پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
نمای جلوی گوشی گوگل پیکسل ۸
گوشی‌های اندرویدی به‌لطف سیستمی جدید و هوشمند می‌توانند لحظه‌ی سرقت‌شدن را تشخیص دهند و به‌طور خودکار قفل شوند.
تبلیغات

گوگل همزمان‌با انتشار دومین بتای اندروید ۱۵، مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید امنیتی را برای سیستم‌عامل موبایلی خود رونمایی کرد؛ ازجمله قابلیتی کاربردی که لحظه‌ی دزدیده‌شدن گوشی را تشخیص می‌دهد.

برخی از قابلیت‌های امنیتی جدید، صرفاً با اندروید ۱۵ در پاییز امسال دردسترس قرار می‌گیرند؛ با این‌حال ویژگی تشخیص سرقت به‌همراه چند قابلیت دیگر وارد نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید نیز می‌شوند تا امنیت کلی دستگاه‌های اندرویدی به‌شدت ارتقاء یابد.

گوشی‌های اندرویدی به‌لطف قابلیت جدید Theft Detection Lock می‌توانند سرقت‌شدن را تشخیص دهند؛ نحوه‌ی کار Theft Detection Lock به این صورت است که حرکات ناگهانی دستگاه را شناسایی می‌کند (اگر گوشی از دست شما گرفته شود یا از روی میز به سرعت برداشته شود، به‌طور ناگهانی تکان شدیدی می‌خورد و سیستم‌عامل اندروید از روی همین حرکت ناگهانی، سرقت‌شدن را تشخیص می‌دهد).

قابلیت تشخیص سرقت در سیستم عامل اندروید
Google

پس از تشخیص سرقت، گوشی سریعاً به‌شکل خودکار قفل می‌شود تا سارق توانایی دسترسی به اطلاعات محرمانه‌ی شما را نداشته باشد. سیستم Theft Detection Lock سپس به دنبال سیگنال‌های دیگری می‌گردد تا از سرقت‌شدن گوشی مطمئن شود. اگر سارق بخواهد ارتباط گوشی را با اینترنت قطع کند، سیستم Theft Detection Lock به‌طور کلی نمایشگر را قفل خواهد کرد.

گوگل راهکار دیگری نیز معرفی کرده است که به کاربران امکان می‌دهد از راه دور گوشی خود را قفل کنند. با مراجعه به آدرس android.com/lock می‌توانید شماره‌موبایل خود را وارد و پس از گذراندن چند مرحله‌ی امنیتی، دستگاه را قفل کنید.

گوگل می‌گوید ویژگی‌های جدید قبل از پایان سال ۲۰۲۴ ازطریق به‌روزرسانی خدمات گوگل پلی برای اندروید ۱۰ و نسخه‌های جدیدتر دردسترس قرار می‌گیرند.

اندروید ۱۵ یک‌سری قابلیت امنیتی جدید دیگر نیز دارد، ازجمله بخش Private Spaces که به شما امکان می‌دهد اپلیکیشن‌ها و اطلاعات را وارد ناحیه‌ی مخفی و مجزا کنید. می‌توان برای آن فضای جدید، کد PIN اختصاصی در نظر گرفت.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات