پشتیبانی کامل از فایل‌های 7Zip و TAR به ویندوز ۱۱ آمد

سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۲
مطالعه 1 دقیقه
کار با سرفیس لپ تاپ استودیو مایکروسافت
امکان فشرده‌سازی فایل با فرمت‌های مختلف در ویندوز ۱۱ بدون نیاز به نرم‌افزار اضافه فراهم شد.
تبلیغات

به‌روزرسانی (۱ خرداد ۱۴۰۳): مایکروسافت پس از دوره‌ی آزمایشی کوتاه‌مدت، فشرده‌سازی فایل با فرمت 7Zip و TAR را به‌صورت عمومی دردسترس قرار داد.

خبر اصلی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳): ویندوز ۱۱ در به‌روزرسانی جدید خود پشتیبانی کاملی از فایل‌های 7Zip و TAR را فراهم آورده است که امکان فشرده‌سازی با این فرمت‌ها را بدون نیاز به نرم‌افزار دیگر ایجاد می‌کند.

پیش‌ازاین در ویندوز ۱۱ امکان استخراج فایل‌های فشرده‌شده‌ی 7Zip و TAR به‌صورت پیش‌فرض ارائه شده بود؛ بااین‌حال، اگر می‌خواستید فایل فشرده‌ای با فرمت‌های مذکور ایجاد کنید، به نرم‌افزار دیگری نیاز داشتید. جدیدترین نسخه‌ی بتای ویندوز ۱۱ امکان ایجاد فایل‌های 7Zip و TAR را بدون نیاز به نرم‌افزار خارجی دردسترس قرار می‌دهد.

فشرده سازی فایل ویندوز ۱۱
Microsoft

مایکروسافت درباره‌ی افزودن پشتیبانی از روش‌های فشرده‌سازی غیر از Zip می‌گوید: «پشتیبانی از ایجاد آرشیوهای 7Zip و TAR به‌جای ZIP را ازطریق منو File Explorer اضافه کرده‌ایم. علاوه‌براین، ابزار فشرده‌سازی جدیدی تعبیه شده است که به شما امکان انتخاب فرمت‌های بیشتر و تعیین جزئیات بیشتر را می‌دهد.»

تغییرات مذکور فعلاً در بیلد ۲۲۶۳۵٫۳۶۴۰ در کانال بتا قرار دارند. بدین‌ترتیب، آن‌ها را در نسخه‌ی منتشر‌شده‌ی معمولی ویندوز ۱۱ نخواهید دید. ازآنجاکه نسخه‌ی بتا گام نهایی به‌سوی انتشار کامل است، ویژگی‌های جدید به‌زودی برای همه دردسترس خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات