iPadOS 18 با صفحه‌ اصلی قابل‌شخصی‌‌سازی، اپلیکیشن ماشین‌حساب و موارد دیگر معرفی شد

دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۲
مطالعه 3 دقیقه
آیپد با ipados 18
اپل از iPadOS 18 رونمایی کرد؛ شخصی‌سازی‌های بیشتر، تب‌های درون اپلیکیشن‌ها و ماشین‌حساب!
تبلیغات

اپل امروز در رویداد WWDC از iPadOS 18 رونمایی کرد. این نسخه اواخر امروز به‌صورت آزمایشی برای توسعه‌دهندگان و از پاییز برای همه‌ی کاربران دردسترس قرار می‌گیرد. در ادامه نگاهی به قابلیت‌های جدیدی خواهیم انداخت که iPadOS 18 برای آیپد به ارمغان می‌آورد.

شخصی‌سازی صفحه‌ی اصلی، کنترل سنتر

کنترل سنتر iPadOS 18

خوشبختانه، آیپد برای بهره‌مندی از بسیاری از ویژگی‌های شخصی‌سازی جدید که در iOS 18 معرفی شده‌اند، نیازی به انتظار ندارد. در iPadOS 18، می‌توانید با انعطاف‌پذیری و ابزارهای متعدد، آیکون‌ها و چینش صفحه‌ی اصلی خود را سفارسازی کنید. به‌طور مشابه، کنترل سنتر نیز مطابق نیاز شما قابل‌تنظیم است و توسعه‌دهندگان نیز می‌توانند گزینه‌های اضافه‌ای به این بخش اضافه کنند.

بهبودی‌های نرم‌افزاری

قابلیت نوار تب در iPadOS 18

iPadOS 18 مجموعه‌ای از بهبودها را در نحوه‌ی عملکرد اپلیکیشن‌های آیپد ارائه می‌کند. نمونه‌ای از این موارد، نوار تب جدیدی است که برای ارائه کنترل‌های ناوبری در بالای اپلیکیشن‌های مختلف ظاهر می‌شود. این نوار تب می‌تواند درصورت نیاز به گزینه‌های بیشتر، به منوی نوار کناری تبدیل شود.

تغییر دیگری که در iPadOS 18 شاهد هستیم، اضافه‌شدن شدن انیمیشن‌ها به بخش‌های مختلف اپلیکیشن‌ها است.

بالاخره ماشین حساب به آیپد آمد!

ماشین حساب در iPadOS 18

اپل سرانجام پس‌از سال‌ها انتظار، اپلیکیشن ماشین حساب را به iPadOS اضافه کرد. همان‌طور که پیش‌از این شاهد غیبت عجیب و غریب اپلیکیشن هواشناسی در آیپد بودیم، به‌نظر می‌رسید اپل تصور داشت ماشین حساب برای کاربران این دستگاه کاربردی ندارد. اما با iPadOS 18، این کمبود برطرف شده است.

اپلیکیشن ماشین حساب آیپد شباهت زیادی به همتای خود در iOS دارد، اما با بهره‌مندی از نمایشگر بزرگ‌تر آیپد، دکمه‌ها و کنترل‌های بیشتری را ارائه می‌دهد. همچنین، ماشین حساب از تغییر اندازه‌ی پویا هنگام انجام چند کار روی آیپد پشتیبانی می‌کند. این یعنی هنگام استفاده از Stage Manager ،Split View یا Slide Over می‌توانید ابعاد ماشین حساب را متناسب با نیاز خود تنظیم کنید.

اما قابلیت برجسته ماشین حساب، یادداشت‌های ریاضی (Math Notes) است. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد به‌صورت طبیعی‌تری محاسبات را نوشته و انجام دهید و نکته جالب اینکه یادداشت‌های ریاضی هم در اپلیکیشن ماشین حساب و هم در اپلیکیشن Notes در دسترس قرار دارند.

به‌روزرسانی دست‌خط با اپل پنسل

تشخیص و زیباسازی دست خط در iPadOS 18

با به‌روزرسانی iPadOS 18، هنگام استفاده از اپلیکیشن Notes، اپل پنسل اکنون با قابلیت Smart Script امکانات بیشتری برای کار با دست‌خط ارائه می‌کند.

اگر از ظاهر طبیعی دست‌خط خود راضی نیستید، می‌توانید آن را با Smart Script زیباتر کنید. اپل به‌طور خودکار دست‌خط شما را برای رسیدن به شکل ایدئال بهبود می‌بخشد. حتی می‌توانید متن کپی‌شده را با استایل دست‌خط انتخابی خود در Notes جایگذاری کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات