اپل میانبر خاموش‌کردن آیفون را وارد کنترل سنتر iOS 18 می‌کند

پنج‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آیفون اپل با نماد iOS 18
کاربران با استفاده از قابلیت جدید کنترل سنتر آیفون، راحت‌تر می‌توانند گوشی‌های خود را خاموش کنند.
تبلیغات

بسیاری از کاربران گوشی آیفون مجبور هستند نحوه‌ی خاموش‌کردن گوشی را در گوگل سرچ کنند و این یکی‌از نتایج ناگوار حذف دکمه‌ی هوم در آیفون است. در مدل‌های قدیمی‌تر تنها با فشردن دکمه‌ی کناری، نوار لغزنده‌ی پاور به‌نمایش درمی‌آمد؛ اما اکنون دکمه‌ی کناری کاربرد دیگری پیدا کرده و برای فعال‌سازی Siri از آن استفاده می‌شود.

مدل‌های جدید گوشی آیفون با نگه‌‌داشتن هم‌زمان دکمه‌ی کناری و دکمه‌ی صدا خاموش می‌شوند و این تغییر برای برخی از کاربران سردرگم‌کننده است. گزارش 9to5Mac نشان می‌دهد که اپل اکنون مجبور شده برای رفع این مشکل یک دکمه‌ی پاور اختصاصی را در گوشی‌های مجهزبه سیستم‌عامل iOS 18 ایجاد کند.

اسکرین‌شات دکمه‌ی پاور جدید گوشی آیفون در کنترل سنتر

یکی از ویژگی‌های اصلی iOS 18 یک کنترل سنتر جدید است که قابلیت‌های بسیار بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یکی از این قابلیت‌ها دکمه‌ی روشن و خاموش جدیدی است که در گوشه‌ی بالا و سمت راست کنترل سنتر قرار می‌گیرد.

با نگه‌‌داشتن دکمه‌ی پاور، یک نوار لغزنده‌ی استاندارد روی صفحه ظاهر خواهد شد و کاربران می‌توانند از این‌ طریق گوشی خود را خاموش کنند.

برای دسترسی به کنترل سنتر مانند گذشته تنها لازم است انگشت خود را از گوشه‌ی بالا، سمت راست به سمت پایین صفحه بکشید و از میانبر خاموش‌کردن گوشی استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات