جابه‌جایی فایل‌ها در ویندوز ۱۱ احتمالا به‌زودی ساده‌تر می‌شود

پنج‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نمای نزدیک فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱
با قابلیت جدید ویندوز ۱۱ می‌توان فایل‌ها را با روشی بسیار آسان‌تر بین پوشه‌های مختلف جابه‌جا کرد.
تبلیغات

مایکروسافت آپدیت جدیدی با شماره نسخه‌ی ۲۶۲۴۱ برای کاربران اینسایدر کانال Canary منتشر کرده است. اگرچه به‌روزرسانی مذکور حجم زیادی ندارد، اما قابلیت بسیار مهمی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این نسخه می‌توانید فایل‌ها را مستقیماً روی مسیر آن‌ها در File Explorer بکشید و رها کنید.

مسیر یا Breadcrumbs نوارهایی هستند که در بخش آدرس File Explorer نمایش داده می‌شوند و موقعیت کنونی شما را در پوشه‌ها نشان می‌دهند. برای مثال، مسیر This PC > Windows (C:) > Program Files یعنی روی درایو C در پوشه‌ی Program Files هستید. با قابلیت جدید برای انتقال فایل‌ها دیگر نیازی به کپی و پیست فایل‌ها یا استفاده از روش‌های قدیمی نخواهید داشت. با راهکار جدید فقط باید فایل مورد نظر را روی یکی از پوشه‌های مسیر در نوار آدرس File Explorer کشیده و رها کنید تا به‌سرعت جابه‌جا شود.

به‌نظر می‌رسد قابلیت انتقال فایل جدید ویندوز ۱۱ ازطریق آپدیت پیش‌نمایش ماه می (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳)، حتی برای کاربرانی که عضو برنامه‌ی اینسایدر نیستند منتشر شده باشد. طبق اطلاعات سایت رسمی مایکروسافت، فهرست تغییرات، بهبودها و رفع باگ‌های این آپدیت به‌شرح زیر است:

  • عمومی: این آپدیت شامل مجموعه‌ای از بهبودها و رفع باگ‌های کلی برای افزایش پایداری و کارایی سیستم کاربران اینسایدر می‌شود.
  • File Explorer: به‌دلیل درخواست‌های مکرر کاربران اینسایدر، قابلیت کشیدن و رهاکردن (درگ و دراپ) فایل‌ها روی مسیر (Breadcrumbs) در نوار آدرس File Explorer دردسترس قرار گرفت.
  • تسکبار: بهبود انیمیشن چشمک‌زدن آیکون برنامه‌ها در نوار وظیفه برای جلب‌توجه بیشتر کاربر.
  • File Explorer: همان‌طور که برخی از کاربران اینسایدر متوجه شده‌اند، حالا با اضافه‌شدن حاشیه‌ی نازک دور فایل‌ها و پوشه‌های انتخاب‌شده، تشخیص آن‌ها در File Explorer ساده‌تر شده است. علاوه‌بر این مشکلی که هنگام رفتن به بخش Home، باعث کرش File Explorer می‌شد رفع شده است.
  • نوتیفیکیشن‌ها: به‌روزرسانی الگوریتم پیشنهادات برای غیرفعال‌کردن نوتیفیکیشن‌های برنامه‌ها.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات