هواوی نسخه آزمایشی HarmonyOS NEXT را منتشر کرد؛ سیستم‌عاملی برای عبور از اندروید

جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
لوگوی سیستم‌عامل HarmonyOS Next بر فراز کره‌ی زمین
هواوی با انتشار اولین نسخه‌ی بتای سیستم‌عامل جدیدش به‌نام HarmonyOS NEXT رقابت با اندروید را آغاز کرد.
تبلیغات

هواوی رسما نسخه‌ی آزمایشی (بتا) سیستم‌عامل HarmonyOS NEXT را منتشر کرد؛ سیستم‌عاملی که سودای عبور از اندروید را دارد و پنج‌ سال در دست توسعه بوده است.

یو چنگ‌دونگ، مدیر کسب‌وکار مصرفی هواوی، می‌گوید که این شرکت در طول پنج سال توسعه تلاش کرده است تا HarmonyOS تجربه‌ای ساده و روان و البته هوشمند به کاربرانش ارائه دهد.

اشتراک‌گذاری محتوا و اپلیکیشن‌ها در سیستم‌عامل HarmonyOS NEXT هواوی
Huawei

هواوی نسخه‌ی بتای HarmonyOS NEXT را با قابلیت‌های فراوانی همراه کرده است که به کاربران در برقراری ارتباط یکپارچه و عملکردهای ایمن‌تر و ویژگی‌های هوشمندتر روی محصولات مختلف هواوی کمک می‌کند.

سیستم‌عامل جدید بر پایه‌ی OpenHarmony ساخته شده و به‌لطف معماری یکپارچه‌ی خود، امکانات سرویس‌های ابری را ادغام می‌کند. سیستم‌عامل مذکور عمدتا بر اشتراک‌گذاری سریع محتوا روی دستگاه‌های مختلف تمرکز دارد. کاربران می‌توانند بدون نیاز به طی کردن چندین مرحله یا فرآیند زمانبر، محتوا را به‌اشتراک بگذارند.

رابط کاربری سیستم‌عامل HarmonyOS NEXT
Huawei

HarmonyOS NEXT نه تنها اپلیکیشن‌های سیستمی بلکه خود سیستم‌عامل را با پشتیبانی از موتور گرافیکی Ark و فناوری FFRT روی دستگاه‌های هواوی روان‌تر اجرا می‌کند. این سیستم‌عامل به‌لطف پشتیبانی از رهگیری پرتو، تجربه‌ی بهتری هنگام بازی‌کردن ارائه می‌دهد که هواوی آن را «فراگیرتر و واقع‌گرایانه‌تر» خطاب می‌کند.

آمار بهبود عملکرد و کاهش مصرف انرژی در سیستم‌عامل HarmonyOS NEXT هواوی
Huawei

HarmonyOS NEXT عملکرد کلی دستگاه‌‌های هواوی را تا ۳۰ درصد بهبود می‌بخشد، سرعت اتصال به شبکه را تا سه برابر افزایش می‌دهد و تا ۲۰ درصد مصرف انرژی دستگاه را کمتر می‌کند.

جدیدترین سیستم‌عامل هواوی توجه ویژه‌ای روی هوش مصنوعی دارد که شامل ویژگی‌هایی مانند تولید تصویر می‌شود. سیستم‌عامل هواوی قابلیتی ویژه دارد که به کمک هوش مصنوعی به افراد مبتلا به اختلال گفتاری در برقراری ارتباط کمک می‌کند.

هواوی در سیستم‌عامل جدیدش دستیاری صوتی به‌نام سليا دارد که به کاربرانی با اختلالات بینایی امکان می‌دهد تا به شکل بهتری متن‌ها را بخوانند. افزون‌بر این، هواوی معماری امنیتی جدیدی به نام Star Shield را معرفی کرده است که از حریم خصوصی کاربران محافظت می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات