مدیرعامل CrowdStrike بابت مشکل گسترده کامپیوترها در سراسر دنیا عذرخواهی کرد

جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
یک مرد از نمای روبرو
جورج کورتز، مدیرعامل CrowdStrike، بالاخره به‌خاطر اختلال گسترده‌ی پیش‌آمده برای کامپیوترهای سراسر دنیا، عذرخواهی کرد.
تبلیغات

امروز هزاران دستگاه ویندوزی با مشکل صفحه‌ی آبی مرگ (BSOD) مواجه شدند و همین اتفاق باعث ایجاد اختلالی گسترده در بانک‌ها، خطوط هوایی، شبکه‌های تلویزیونی، سوپرمارکت‌ها و بسیاری از کسب‌وکارهای دیگر در سراسر جهان شد.

یک به‌روزرسانی معیوب از طرف شرکت امنیت سایبری CrowdStrike، کامپیوترهای شخصی و سرورها را در سراسر دنیا از کار انداخت و باعث ایجاد یک حلقه‌ی بوت دائمی برای دستگاه‌های آسیب‌دیده ‌شد.

پس از این اتفاق جورج کورتز، مدیرعامل CrowdStrike، در اظهارات اولیه‌ی خود از پذیرش مشکل به‌وجود آمده خودداری کرد و قطعی برق را علت اصلی این اتفاق بیان کرد. همین موضوع باعث خشم گسترده‌ی کاربران و کسب‌وکارهایی شد که تحث تأثیر این مشکل قرار گرفته بودند.

بنابر این کورتز در ایکس از مردم و کسب‌و‌کارها به‌خاطر ایجاد مشکل صفحه‌ی آبی مرگ عذرخواهی کرد و گفت: «ما عمیقاً بابت چالشی که برای مشتریان، مسافران و هر کسی که تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته است پیش آمده، متأسفیم.» او در ادامه بیان کرد: « اتفاق امروز یک حادثه‌ی امنیتی یا سایبری نبود. ما با همه‌ی مشتریان آسیب‌دیده همکاری می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم آن‌ها می‌توانند به مشتریان خود خدمات ارائه کنند.»

ممکن است تا به امروز اسم شرکت CrowdStrike را نشنیده باشید، اما این شرکت ۸۰ میلیارد دلاری یکی از پایه‌های اصلی راه‌حل‌های امنیتی در کل دنیا است؛ به‌طوری که امروزه از زیرساخت‌های بزرگ جهانی در برابر حملات سایبری و موارد مشابه محافظت می‌کند. این شرکت، بالاترین سطح مجوز همکاری با وزارت دفاع ایالات متحده را برای حفاظت در برابر حملات دولتی و تهدیدات داخلی دارد.

با اینکه مشکل به‌وجود آمده به خاطر حمله‌ی سایبری نبوده اما بسیاری از کارشناسان نگران این هستند که اگر حمله‌ی سایبری برای چند نرم‌افزار مانند CrowdStrike، که بر بسیاری از زیرساخت‌های امنیتی در ابعاد کلان مسلط هستند، اتفاق بیفتد، چقدر می‌تواند اقتصاد دنیا را حتی برای مدت کوتاهی تحت تاثیر قرار دهد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات