شرکت Valve درایورهای رسمی را برای نصب ویندوز روی کنسول دستی استیم‌دک منتشر کرد

شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
مطالعه 1 دقیقه
ویندوز ۱۱ روی استیم دک
دارندگان کنسول دستی استیم دک اکنون می‌توانند در صورت تمایل سیستم‌عامل ویندوز را روی این دستگاه نصب کنند.
تبلیغات

استیم دک به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل SteamOS اجرا می‌شود و به‌خوبی امکان اجرای بازی‌های کامپیوتر را روی این دستگاه فراهم می‌کند و امکان نصب ویندوز نیز روی آن وجود دارد. راه‌اندازی ویندوز روی استیم دک قبلاً به‌عنوان پروژه‌ای که هواداران آن را توسعه می‌دادند شناخته می‌شد، اما اکنون ولو درایورهای رسمی و تحت پشتیبانی خود را برای استفاده از ویندوز روی استیم دک در اختیار کاربران قرار داده است.

شرکت Valve در سایت پشتیبانی استیم، به امکان نصب ویندوز روی استیم دک OLED اشاره کرده است. اگر سیستم‌عامل دسکتاپ مایکروسافت را به SteamOS ولو ترجیح می‌دهید، اکنون می‌توانید مجموعه‌ای گسترده از درایورهای رسمی را برای تمامی قطعات استیم دک، از وب‌سایت استیم دانلود کنید.

اگرچه نصب ویندوز روی استیم دک کاملاً امکان‌پذیر است، توصیه می‌شود این کار را انجام ندهید. درواقع SteamOS سیستم‌عامل بسیار روان و قدرتمندی محسوب می‌شود و برای گیمرها انتخاب بهتری به‌شمار می‌رود. بااین‌حال برخی افراد تمایل دارند با نصب ویندوز روی استیم دک، از این دستگاه برای گیمینگ و همچنین انجام کارهای دیگر بهره ببرند.

اجرای ویندوز روی دستگاه‌های قابل‌ حمل، ایده‌ی چندان بدی هم نیست. مایکروسافت نیز تمام تلاش خود را برای پشتیبانی از نمایشگرهای کوچک‌تر انجام می‌دهد و به‌عنوان مثال اخیراً طراحی جدیدی برای Game Bar ارائه داد تا در صفحه‌نمایش‌های کوچک‌تر بهتر نمایش داده شود. البته غول فناوری اهل ردموند باید عجله کند، زیرا ولو قصد دارد SteamOS را برای سایر کنسول‌های دستی منتشر کند؛‌ اقدامی که در نهایت می‌تواند باعث کنار رفتن ویندوز از حوزه‌ی کنسول‌های دستی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات