خیر، حذف قابلیت ریکال از ویندوز ۱۱ ممکن نیست؛ مایکروسافت باگ را رفع می‌کند

دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۷
مطالعه 1 دقیقه
قابلیت ریکال در ویندوز ۱۱
مایکروسافت اعلام کرده است که امکان حذف ریکال از ویندوز ۱۱ وجود ندارد و امکان غیرفعال‌کردن Recall در به‌روزرسانی جدید نوعی باگ است.
تبلیغات

در جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱، گزینه‌ی حذف نصب Recall دردسترس است و به‌نظر می‌رسد کاربران می‌توانند این قابلیت را از سیستم‌عامل خود حذف کنند. بااین‌حال، مایکروسافت اعلام کرده که این باگ است و تلاش می‌کند تا آن را برطرف کند.

براندون لبلانک، مدیر ارشد محصول ویندوز، در‌این‌باره می‌گوید:

از وجود مشکلی آگاه هستیم که Recall به‌طور نادرست در منو «فعال یا غیرفعال کردن ویژگی‌های ویندوز» در کنترل پنل فهرست شده است. این مشکل در به‌روزرسانی آینده برطرف خواهد شد.
پنل windows Feature در ویندوز

قابلیت جنجالی Recall AI به‌طور خودکار از بیشتر چیزهایی که روی کامپیوتر مشاهده می‌کنید یا انجام می‌دهید، عکس‌برداری می‌کند. این ویژگی در ابتدا قرار بود در خرداد امسال همراه با کامپیوترهای کوپایلت‌پلاس عرضه شود. مایکروسافت پس از مطرح‌شدن نگرانی محققان امنیتی، مجبور شد انتشار این قابلیت را به‌تعویق بیندازد. مایکروسافت می‌گوید که همچنان در مسیر پیش‌نمایش Recall با Windows Insiders با کامپیوترهای مذکور در مهر‌ امسال قرار دارد.

اگرچه مایکروسافت اعلام کرده است که امکان غیرفعال‌کردن قابلیت Recall به‌اشتباه به ویندوز اضافه شده است، احتمالاً برای رعایت قانون بازارهای دیجیتال کمیسیون اروپا، مجبور شود این گزینه را به نسخه‌های اروپایی ویندوز ۱۱ اضافه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات