کانسپت ویندوز 12.1 را ببینید؛ سیستم‌عاملی هیجان‌انگیز که وجود خارجی ندارد

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
طرح مفهومی ویندوز ۱۲
طرح مفهومی ویندوز 12.1 همان سیستم‌عاملی است که کابران می‌خواهند؛ اما هنوز وجود ندارد.
تبلیغات

طرح مفهومی غیررسمی ویندوز 12.1، منوی استارت مینیمالیستی را نشان می‌دهد که انتظار می‌رفت به ویندوز ۱۱ راه پیدا کند. درحالی‌که مایکروسافت درمورد نسل بعدی ویندوز بسیار محافظه‌کارانه رفتار می‌کند، طرح مفهومی جدید، سیستم عامل جدید مایکروسافت را همان‌گونه نشان می‌دهد که کاربران می‌خواهند.

مایکروسافت قرار است پشتیبانی از ویندوز ۱۰ را در ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ (۲۲ مهر ۱۴۰۴) متوقف کند. اعتراض‌ها به بازنشستگی ویندوز ۱۰ ممکن است منجر به بزرگ‌ترین مهاجرت از ویندوز به سایر اکوسیستم‌ها شود. البته تلاش‌های مایکروسافت برای ترغیب کاربران به استفاده از ویندوز ۱۱ چندان موفق نبود و ویندوز ۱۰ همچنان تسلط زیادی روی بازار دارد.

از دلایل مهاجرت‌نکردن کاربران به ویندوز ۱۱، می‌توان نیاز به سخت‌افزار نسبتاً قدرتمند، طراحی معیوب برخی از المان‌ها و اجبار به بهره‌مندی از TPM 2.0 را نام برد.

مایکروسافت نسبت‌به ویندوز بعدی واکنش خاصی نشان نداده است، اما طراحی به نام AR 4789 طرحی مفهومی و چشم‌نواز از ویندوز 12.1 ارائه کرده که بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد.

براساس طرح مفهومی، هنگام نصب ویندوز جدید می‌توان بازی یا حتی وب‌گردی کرد. از شلوغی منوی استارت کاسته شده و در منوی استارت جدید تمرکز بر برنامه‌های ضروری و طرح‌بندی و عملکرد‌های تعاملی بیشتر شده است.

نوار وظیفه به سبک داک اپل، طرح مفهومی ویندوز بعدی مایکروسافت را هرچه‌بیشتر چشم‌نواز می‌کند. همانطور که انتظار می‌رفت هوش مصنوعی کوپایلت مایکروسافت در این طرح نیز وجود دارد؛ بااین‌حال براساس ویدیو، کوپایلت بخش مهمی از سیستم‌عامل نیست؛ زیرا طراح به‌جز قابلیت‌های کلیدی آن، روی موارد بیشتری تمرکز نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات