اندروید ۱۶ احتمالا بسیار زودتر از انتظار منتشر می‌شود

چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
مطالعه 1 دقیقه
گوشی در دست درحال نمایش اندروید ۱۶
براساس گزارشی جدید، گوگل احتمالا اندروید ۱۶ را زودتر از انتظار منتشر خواهد کرد.
تبلیغات

گوگل از سال ۲۰۱۳ تاکنون معمولا نسخه‌ی جدید اندروید را بین ماه‌های آگوست و نوامبر (اواسط مرداد تا اواسط آذر) منتشر کرده است؛‌ رویکردی که احتمالا با اندروید ۱۶ تغییر خواهد کرد.

درحالی‌که انتظار می‌رود اندروید ۱۵ از ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) برای گوشی‌های واجدشرایط گوگل منتشر شود، به‌نظر می‌رسد گوگل خود را برای انتشار زودتر از موعد اندروید ۱۶ آماده می‌کند. اندروید ۱۶ احتمالا بین‌ آوریل تا ژوئن ۲۰۲۵ (فروردین تا تیر ۱۴۰۴) دردسترس قرار خواهد گرفت.

به‌گزارش Android Authority، اگر اندروید ۱۶ تا پایان ژوئن (اواسط تیر) سال آینده عرضه شود و گوگل پرچمدار بعدی خود را در ماه آگوست (مرداد و شهریور) رونمایی کند، سری پیکسل ۱۰ احتمالا به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۶ عرضه خواهند شد.

اخبار مربوط‌به انتشار اندروید ۱۶ در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۵، از بررسی دقیق سند تعریف سازگاری اندروید ۱۵ برای توسعه‌دهندگان گوگل و همچنین وصله‌های متعدد در پروژه‌ی متن‌باز اندروید به‌دست آمده است؛ در این اسناد، به تغییرات گسترده‌ای که قرار است در نسخه 25Q2 یا 25Q2/Android W اعمال شود، اشاره می‌شود.

باتوجه به اینکه حرف W در الفبا بعد از V قرار دارد و اندروید ۱۵ با نام رمز Vanilla Ice Cream شناخته می‌شود، می‌توان نتیجه گرفت که W در واقع اشاره به اندروید ۱۶ دارد؛ البته، گوگل اخیراً تصمیم گرفته است چند حرف الفبا را رد کند و به جای آن، نام رمز «باقلوا» را برای اندروید ۱۶ انتخاب کند.

انتشار اندروید ۱۴ و ۱۵ به‌دلیل یک‌سری مشکلات در مسیر توسعه، با تاخیر مواجه شد و ممکن است همین اتفاق برای اندروید ۱۶ نیز تکرار شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات