موتورسیکلت‌های جدید KTM به اندروید مجهز می‌شوند

شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
داشبورد TFT جدید KTM روی موتورسیکلت با سیستم عامل اندروید
شرکت معروف KTM از واحد کنترل ارتباطات جدیدش رونمایی کرد که از سیستم‌عامل اندروید بهره می‌برد و امکانات جذابی به موتورسیکلت‌های این شرکت اضافه می‌کند.
تبلیغات

اندروید Auto و اندروید Automotive به‌عنوان سیستم‌های عامل محبوب برای خودروها شناخته می‌شوند و امکاناتی مثل استفاده از اپلیکیشن‌های دلخواه روی نمایشگر داخل خودرو را دراختیار کاربران قرار می‌دهند. استریم موسیقی و مسیریابی از مهم‌ترین کاربردهای نمایشگرهای داخل خودرو ‌به شمار می‌روند.

البته ویژگی مسیریابی برای موتورسیکلت‌ها هم بسیار مفید است و اندروید Auto و اندروید Automotive روی موتورسیکلت‌ها هم می‌توانند فوق‌العاده باشند. اگر چنین آرزویی دارید، شاید بخواهید موتورسیکلت بعدی KTM را مد نظر قرار دهید، زیرا این موتورسیکلت با اندروید Automotive عرضه می‌شود.

شرکت موتورسیکلت‌سازی اتریشی KTM، از واحد کنترل ارتباطات (CCU) جدید برای داشبورد TFT آپدیت‌شده‌ی خود در دو حالت افقی و عمودی رونمایی کرده که ابتدا روی موتورسیکلت‌های پریمیوم بعدی آن استفاده خواهد شد. این CCU ارتقایافته از ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، ۳ گیگابایت رم و امکانات ارتباطی مثل eSIM، GPS، بلوتوث و وای‌فای بهره می‌برد، اما بهترین بخش به‌روزرسانی مذکور، توانایی CCU در اجرای سیستم‌عامل اندروید Automotive روی داشبورد TFT است.

سیستم‌عامل اندروید Automotive متن‌باز است و هر کسی می‌تواند از آن استفاده کند، اما تاکنون آن را روی موتورسیکلت‌ها ندیده بودیم.

نکته‌ی قابل‌ توجه اینکه اضافه‌کردن اپلیکیشن‌ها گوگل به سیستم‌عامل مذکور باعث می‌شود برند آن به Cars with Google built-in تغییر کند که البته KTM به آن اشاره نکرده است. به‌ بیان دیگر اپلیکیشن‌های گوگل به‌صورت پیش‌فرض روی موتورسیکلت‌های این شرکت نصب نخواهند بود.

KTM مسیریابی آفلاین با نقشه را با CCU جدیدش ادغام کرده است که مسیریابی لحظه‌ای را بدون‌ نیاز به همگام‌سازی یا اتصال به گوشی هوشمند فراهم می‌کند. این قابلیت امکان مسیریابی فعال، برنامه‌ریزی مسیر، مسیریابی نقطه‌به‌‌نقطه، نقاط مورد علاقه‌ی از پیش برنامه‌ریزی‌شده و موارد دیگر را فراهم می‌کند.

طبق اعلام KTM، نسخه‌ی جدید CCU این شرکت با روشن‌شدن موتورسیکلت به‌طور خودکار به گوشی هوشمند کاربر متصل می‌شود. ویژگی مذکور همچنین به‌روزرسانی عملکردها و ویژگی‌ها در طول عمر موتورسیکلت را آسان‌تر می‌کند. آپدیت‌های اولیه ازطریق نمایندگی KTM انجام می‌گیرد، اما در آینده، موتورسیکلت‌های این شرکت می‌توانند به‌روزرسانی‌های OTA را به‌صورت مستقیم دریافت کنند.

اینکه شرکت‌های سازنده‌ی موتورسیکلت اولین قدم‌ها را برای ادغام رابط‌های کاربری آشنا مثل اندروید را برمی‌دارند، بسیار امیدوارکننده است. همچنین مسیریابی بدون‌ نیاز به گوشی و اینترنت روی موتورسیکلت بسیار کاربردی به‌نظر می‌رسد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات