هواوی تاریخ رونمایی سیستم‌عامل HarmonyOS NEXT را اعلام کرد

سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶
مطالعه 1 دقیقه
لوگو سیستم‌عامل HarmonyOS NEXT
هواوی رسماً تاریخ معرفی نمونه‌ی نهایی سیستم‌عامل HarmonyOS NEXT را اعلام کرد.
تبلیغات

سیستم‌عامل HarmonyOS NEXT هواوی در تاریخ ۲۲ اکتبر (۱ آبان) همزمان با رونمایی رسمی از سری نوا ۱۳ معرفی خواهد شد. هواوی برای چندین سال مشغول توسعه‌ی HarmonyOS NEXT بوده است.

HarmonyOS NEXT گامی بزرگ در راستای تحقق بلندپروازی‌های نرم‌افزاری هواوی محسوب می‌شود. سیستم‌عامل جدید هواوی با کنارگذاشتن پروژه‌ی متن‌باز اندروید (AOSP) و عدم پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی، به‌طور کامل به کدها و اپلیکیشن‌های داخلی خود متکی خواهد بود.

اپلیکیشن‌های پشتیبانی‌شده در سیستم‌عامل HarmonyOS NEXT
Huawei

نسخه‌ی مخصوص توسعه‌دهندگان، تابستان گذشته منتشر شد و بخش نرم‌افزاری هواوی از آن زمان مشغول توسعه‌ی اکوسیستمی گسترده از اپلیکیشن‌ها و خدمات برای جذب کاربران بوده است. براساس جدیدترین گزارش‌ها، HarmonyOS NEXT بیش از ۱۰ هزار اپلیکیشن و سرویس را در خود جای می‌دهد.

HarmonyOS NEXT از نظر ظاهری با نسخه‌ی فعلی سیستم‌عامل هواوی یکسان است، اما توانایی اجرای کدها و اپلیکیشن‌های اندروید را ندارد. سیستم‌عامل مذکور از میکروکرنل توسعه‌یافته مبتنی‌بر هسته‌ی متن‌‌باز OpenHarmony استفاده می‌کند.

سیستم‌عامل جدید هواوی از طریق کامپایلر Ark و با بهره‌گیری از خدمات موبایل هواوی (HMS) از اپلیکیشن‌ها پشتیبانی می‌کند. به‌ادعای هواوی، HarmonyOS NEXT معماری یکپارچه و هماهنگی بی‌نظیری را بین دستگاه‌ها و سرویس ابری برقرار و امکان ایجاد ارتباط بین طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها با فرم‌فکتورهای مختلف را فراهم می‌کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات