رابط کاربری ColorOS 15 گوشی‌های اوپو با تمرکز بر هوش مصنوعی و زبان طراحی جدید معرفی شد

پنج‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۴
مطالعه 3 دقیقه
رابط کاربری ColorOS 15 اوپو
اوپو از رابط کاربری ColorOS 15 رونمایی کرد که تمرکز بسیار ویژه‌ای بر ارائه‌ی ویژگی‌های جذاب هوش مصنوعی دارد.
تبلیغات

پیش‌از عرضه‌ی پرچمدارهای سری Find X8، اوپو رابط کاربری ColorOS 15 را معرفی کرد که مبتنی‌بر اندروید ۱۵ است.

رابط کاربری ColorOS 15 دارای ظاهری به‌روز شده با آیکون‌های جدید، جلوه‌هایی با نور پویا، نور طبیعی و عناصر و المان‌های سایه‌دار در سراسر رابط کاربری است. موتور Aurora و Tidal Engine جدید، رندرینگ «در سطح سیستم» را امکان‌پذیر می‌کنند؛ این قابلیت با اجرای انیمیشن‌های اپلیکیشن‌ها به‌صورت موازی، باعث می‌شود کاربر بتواند هنگام جابه‌جایی سریع بین اپلیکیشن‌ها، انیمیشن‌های سریع و بدون تأخیر را تجربه کند.

رابط کاربری اوپو دارای افکت‌های حرکتی جدید با انیمیشن‌های روان و چندین بهینه‌سازی در «سطح سیستم» است که منجر به بهبود ۱۸ درصدی در پاسخگویی اپلیکیشن‌ها و افزایش سرعت نصب اپلیکیشن‌ها تا ۲۶ درصد شده است.

رابط کاربری ColorOS 15 اوپو
Oppo

اوپو «تخصیص پویای حافظه‌ی کش» در سطح سیستم را در رابط کاربری جدیدش گنجانده است که منابع را در لحظه مدیریت و عملکرد روان در حین کار را تضمین می‌کند. اوپو در رابط کاربری ColorOS 15 سرانجام قسمت اعلان‌ها را از «کنترل سنتر» جدا کرده است.

هوش مصنوعی رابط کاربری ColorOS 15 اوپو
افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی در رابط کاربری ColorOS 15 اوپو

هوش مصنوعی نقش بزرگی در ColorOS 15 دارد. در هر صفحه‌ای می‌توان دستیار XiaoBu اوپو را فراخوانی کرد. کاربران می‌توانند پرسش‌های خود را از هوش مصنوعی که حالا محتوای نمایش داده شده روی صفحه را درک می‌کند ( Content Aware) بپرسند و با آن مکالمات طبیعی داشته باشند. گزینه‌ی Circle to Search نیز در رابط کاربری جدید حضور دارد و کاربر می‌تواند با کشیدن دایره‌ای در اطراف یک قسمت از صفحه نمایش، درمورد محتوای آن سوال بپرسد.

قابلیت سیرکل تو سرچ رابط کاربری ColorOS 15 اوپو
Oppo

پردازش تصویر با هوش مصنوعی نیز از دیگر قسمت‌های افزوده شده به رابط کاربری جدید گوشی‌های اوپو است. حال می‌توان تنها با یک لمس ساده بازتاب‌ و رفلکس‌های مزاحم یا افراد را از عکس‌ها حذف کرد و قسمت تار عکس‌های پرتره را از بین برد.

کاربر با کمک هوش مصنوعی در ColorOS 15 می‌تواند کیفیت تصاویر را افزایش دهد. محتوای Live Photos نیز حالا از لرزشگیر تصویر الکترونیکی (EIS) پشتیبانی می‌کنند.

با استفاده از هوش مصنوعی اوپو کاربران خواهند توانست یادداشت‌ها را در اپلیکیشن یادداشت‌ها قالب‌بندی یا خلاصه کنند. همچنین ویژگی جدید اسکن اسناد با امکان خلاصه‌نویسی محتوای آن‌ها و ترجمه‌ بین زبان‌های مختلف نیز اضافه شده است. با کمک هوش مصنوعی می‌توانید صداهای ضبط شده را خلاصه‌ و رونویسی کنید.

لیست گوشی‌های دریافت کننده رابط کاربری ColorOS 15 اوپو
لیست گوشی‌های دریافت کننده رابط کاربری ColorOS 15 اوپو
Oppo

رابط کاربری ColorOS 15 در سری اوپو Find X8 و وان‌پلاس ۱۳ حضور خواهد داشت و مدل‌های قدیمی‌تر مانند فایند N3 فلیپ، فایند N3، سری فایند X7 و سری وان‌پلاس Ace 3 از ماه نوامبر (اوایل آذر ماه) به‌روزرسانی رابط کاربری جدید را دریافت خواهند کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات