حذف اپ استور در بتای iOS 18.2 برای کاربران اروپایی آیفون امکان‌پذیر شد

پنج‌شنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
لوگو اپ استور اپل / App Store از نمای نزدیک
اپل با iOS 18.2 به کاربران اتحادیه‌ی اروپا امکان می‌دهد اپ استور و سایر اپلیکیشن‌های اصلی سیستم‌عامل را حذف کنند.
تبلیغات

در نتیجه‌ی تصویب قانون بازارهای دیجیتال (DMA) در اتحادیه‌ی اروپا، اپل مجبور شد در سیاست‌هایش در مورد iOS و اپ استور در کشورهای اروپایی تجدید نظر کند. کاربران آیفون و آیپد در اتحادیه‌ی اروپا به‌زودی قادر خواهند بود اپ استور، سافاری و بسیاری از اپلیکیشن‌های اصلی iOS را حذف کنند.

براساس بیانیه‌ی رسمی اپل، درحال حاضر امکان حذف برخی از اپلیکیشن‌های اصلی مانند Calculator و Calendar و Music و Notes وجود دارد؛ اما با انتشار بتای iOS 18.2 برای توسعه‌دهندگان، اپل این فهرست را با اپلیکیشن‌های بیشتری گسترش می‌دهد.

تعیین اپلیکیشن پیش‌فرض در آیفون
Apple

کاربران اتحادیه‌ی اروپا با به‌روزرسانی به بتای iOS 18.2 می‌توانند App Store و Camera و Safari Messages و Photos را حذف کنند. این تغییر با هدف رعایت یکی از مفاد قانون بازارهای دیجیتال (DMA) انجام شده است که شرکت‌های فناوری را ملزم می‌کند تا حذف اپلیکیشن‌های دلخواه را برای کاربران آسان کنند.

کاربران اروپایی می‌توانند فروشگاه‌های اپلیکیشن جایگزین را به‌جای اپ استور دانلود کنند. اپل گزینه‌ی جدیدی در منوی تنظیمات برای کاربرانی که می‌خواهند پس از حذف اپ استور آن را بازیابی کنند، اضافه کرده است.

در iOS 18.2 منوی جدیدی وجود دارد که برای کاربران تنظیم اپلیکیشن‌های پیش‌فرض را آسان‌تر می‌کند. گزینه‌هایی هم برای تنظیم تعدادی از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض وجود دارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات