بهترین پادکست‌های جنایی؛ روایت‌هایی از مخوف‌ترین جنایات در سراسر دنیا

شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
تصویر یک میکروفون با پس زمینه یک ترازو
اگر می‌خواهید روایات دلهره‌آورترین جنایت‌ها را به‌گونه‌ای دیگر حس کنید و حال و هوایی متفاوت از فیلم‌ها داشته باشید، این پادکست‌های جنایی را گوش کنید.
تبلیغات

زندگی روزمره‌ی اغلب ما، پر از زمان‌هایی است که در مسیر رفتن به سر کار یا محل تحصیل یا در خانه، مطب پزشک و هر جای دیگری به هدر می‌رود؛ دقایق و حتی ساعاتی که می‌توانند به‌واسطه‌ی سرگرمی‌های مفیدی مانند گوش‌دادن به پادکست، به گونه‌ای دیگر سپری شوند تا نه‌تنها این زمان‌ها، تلف‌شده محسوب نشوند، بلکه اطلاعاتمان در مورد یک موضوع خاص نیز افزایش یابد.

پادکست‌ های جنایی یکی از دسته‌بندی‌های محبوب پادکست هستند که طرفداران زیادی را در سراسر جهان دارند و اغلب، داستان‌هایی را روایت می‌کنند که شاید جذابیت چندان زیادی برای به تصویر کشیده‌شدن روی پرده‌ی سینما نداشته باشد؛ اما گاهی آنقدر مخوف، پیچیده، ترسناک و غیرقابل باور است که لرزه به اندام هر شنونده‌ای می‌اندازند. محبوبیت قابل توجه پادکست جنایی نسبت به پادکست‌های دیگر، ما را ترغیب کرد تا چند نمونه از بهترین پادکست‌ های جنایی فارسی و انگلیسی را به شما معرفی کنیم تا از شنیدن آن‌ها هم لذت ببرید و هم بترسید!

کپی لینک

پادکست چنل‌بی

تصویر پاهای یک زن که در آتش می سوزد
Channelb podcast

چنل‌بی یکی از پرطرفدارترین و بهترین پادکست‌ های فارسی محسوب می‌شود که علاوه بر پادکست‌های جنایی با روایاتی که بر اساس پرونده‌های واقعی هستند، اپیزودهایی را در موضوعات مختلف تاریخی، سیاسی و حتی زندگینامه‌ی برخی از افراد تأثیرگذار، اما نسبتاً ناشناس تولید کرده است.

صدای گیرای راوی داستان در کنار استفاده از افکت‌های خاص و موسیقی پس‌زمینه‌ی جذاب و هراس‌انگیز، اپیزودهای جنایی چنل‌بی را برای افرادی که به این ژانر علاقه‌مند هستند و می‌خواهند یک پادکست جنایی فارسی دلهره‌آور و البته واقعی بشنوند، به یک گزینه‌ی بسیار خوب تبدیل کرده است.

کپی لینک

پادکست فیکشن

کلمه Fiction با پس زمینه خاکستری
Fiction Podcast

فیکشن، برخلاف چنل‌بی که موضوعات متنوعی را در کنار پادکست‌های جنایی روایت می‌کند؛ صرفاً روی داستان‌های جنایی واقعی تمرکز دارد؛ پرونده‌هایی که کمتر شنیده شده‌اند و حاوی اتفاقاتی هستند که نه با باورهای ما جور درمی‌آید و نه از منطق پیروی می‌کند. اغلب اپیزودهای پادکست جنایی فیکشن، داستان‌های هولناکی را روایت می‌کنند که مطمئناً شنیدن آن‌ها، دل و جرئت زیادی می‌خواهد؛ تا حدی‌ که به توصیه‌ی سازندگانش، گوش‌دادن به اپیزودهای این پادکست برای افراد زیر ۱۵ سال مناسب نیست.

کپی لینک

پادکست جنایی برادرز

کلمه Brothers در پس زمینه مشکی
Brothers Podcast

قتل، کلاهبرداری، دزدی، آدم‌ربایی و جرائمی ازاین‌قبیل، زمانی هولناک به نظر می‌رسند که ابعاد روانشناسی پرونده با دقت بررسی شود و بفهمیم که شخص خاطی، در عرض یک شب تصمیم به انجام یک جنایت نگرفته و شاید روزها و حتی سال‌ها برای انجام آن نقشه می‌کشیده است.

بررسی ابعاد روانشناسی در پرونده‌های جنایی، پرده از حقایق زیادی برمی‌دارند و زنگ خطر را برای افرادی که در همسایگی یا نزدیکی شخص دارای علائم روانی خطرناک زندگی می‌کنند، به صدا در می‌آورند. پرداختن به این موضوع، دست‌مایه‌ی اغلب اپیزودهای پادکست جنایی برادرز است، پادکستی که پرونده‌های واقعی را روایت می‌کند و یکی از بهترین پادکست‌ های روانشناسی برای علاقه‌مندان به شاخه‌ی روانشناسی جرم به شمار می‌آید.

کپی لینک

پادکست Criminal

تصویر نقاشی یک سگ سیاه در کنار یک متن
The Criminal Podcast

تعداد پادکست‌های جنایی روایت‌گونه در سراسر دنیا، بسیار زیاد است؛ اما آنچه که پادکست جنایی Criminal را نسبت به سایرین متمایز می‌کند، نه‌تنها پرداختن به تلفیقی از پرونده‌های جنایی مشهور و کمتر شناخته شده، بلکه دعوت از شاهدان، کارآگاهان و افرادی است که به‌نوعی با پرونده‌ی مورد نظر درگیر بودند. ابتکاری جالب که هر پرونده را از نگاه‌های متفاوتی بررسی می‌کند و لحظاتی پر از تنش را برای مخاطب رقم می‌زند. همین ویژگی، Criminal را به یکی از بهترین پادکست‌ های انگلیسی نه فقط در کشورهای انگلیسی‌زبان، بلکه در کل دنیا تبدیل می‌کند.

کپی لینک

پادکست Serial

کلمه Serial با پس زمینه قرمز
Serial Podcast

پرونده‌های جنایی و اتفاقاتی که برای قربانیان رخ می‌دهد، اغلب مسیری نه‌چندان کوتاه را طی می‌کند؛ مسیری که شاید به‌خاطر طولانی‌بودنش، روایتی جذاب را برای مخاطب رقم نزند، آن هم در پادکست جنایی که تنها ابزار گوینده، صدایش در کنار موسیقی پس‌زمینه است. در پادکست Serial، گوینده با درنظرگرفتن این موضوع و استفاده از لحنی گیرا، پرونده‌های واقعی جنایی را در چند اپیزود بررسی می‌کند و گهگاهی، لحن خود را با چاشنی دراماتیک ترکیب می‌کند تا شنونده، فضاسازی بهتری را نسبت به پرونده‌ی مورد بررسی داشته باشد.

کپی لینک

چگونه پادکست بسازیم؟

جذابیت پادکست‌ها و محبوبیت آن‌ها در بین اغلب اقشار جامعه و همچنین، تنوع فوق‌العاده زیاد موضوعاتی که می‌توانند در پادکست‌ها عنوان شوند، دلایل بزرگی هستند که شما را برای ساخت پادکست ترغیب می‌کنند؛ به ویژه اگر علاقه‌ای به حضور در جلوی دوربین نداشته باشید. موفقیت یک پادکست، تا حد قابل توجهی به آگاهی از مواردی بستگی دارد که جز با گذراندن آموزش ساخت پادکست، به آن‌ها تسلط پیدا نمی‌کنید؛ مواردی که نه فقط موفقیت پادکست شما را تضمین می‌کنند، بلکه باعث می‌شوند تا اثری ماندگار را خلق کنید.

در کنار گذراندن این آموزش‌ها، استفاده از بهترین میکروفون برای پادکست به‌عنوان مهم‌ترین ابزار شما برای ارتباط با مخاطب و همچنین، بهره‌مندی از توانایی نویسندگان خلاق برای نگارشش متن پادکست و در نظر گرفتن بهترین و متناسب‌ترین موسیقی برای پادکستتان، نقش بسیار مؤثری در افزایش محبوبیت پادکست شما در دید مخاطب دارد؛ البته این تمام راه نیست.

پس از ساخت پادکست نیز، باید بهترین و پرمخاطب‌ترین بستر را برای انتشار پادکست خود در نظر بگیرید، چرا که انتشار پادکستتان در بهترین برنامه پادکست، به معنای دسترسی شما به جامعه‌ی بزرگی از مخاطبان است که به بیشتر شنیده شدن پادکست شما کمک خواهند کرد.

حالا شما برای ما بنویسید؛ ترسناک‌ترین و دلهره‌آورترین پرونده‌های جنایی را در کدام پادکست‌ها شنیده‌اید؟ کدام پادکست جنایی، لرزه بر اندامتان انداخت و از شنیدن دقیقه‌به‌دقیقه‌ی آن واهمه داشتید؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات